Redakci iDNES.cz se během října svěřil větší počet klientů pošty s tím, že jim balík podaný na České poště nedorazil včas.
"Dlouhodobě si objednávám věci z Hongkongu. Vždycky všechno přišlo, nikdy se nic neztratilo. Teď najednou dvě ztracené zásilky," popsal svou zkušenost na Facebooku jeden ze čtenářů. Na svůj balík si museli počkat i další.
Například Stanislav Holec podal 15. října balík s knížkami v Novém Městě na Moravě, do Prahy však dorazil až 22. října. Česká pošta tvrdí, že šlo o "cenný balík", u kterého garantuje dobu dodání jen s příplatkem 12 korun za doplňkovou službu "Pilný". Na druhou stranu uznala, že doba doručení byla neobvykle dlouhá.
"Doručování v tomto případě probíhalo pátý pracovní den, což samozřejmě není standard, běžně jsou to 2-3 dny," uvedl mluvčí pošty Ivo Mravinac. Podle něj však mají při doručování v období nečekaně výrazného navýšení zásilek přednost zásilky v režimu D+1, tedy s garancí do druhého dne.
Omluva České pošty"V případech, kdy jsme službu neposkytli na 100 procent, patří zákazníkům omluva. Jsem si však jist, že takových případů nebude mnoho, pokud, tak především za kritičtější období měsíce října," uvedl mluvčí Ivo Mravinac. |
Stejnému klientovi však nepřišel včas ani balík, který měl přijít do druhého dne. Výzva k vyzvednutí zásilky, odeslané ve čtvrtek, mu dorazila až v pondělí. "V pátek jsme vysloveně celý den na balík čekali. V sobotu ráno jsem našel na internetu změnu," popsal Stanislav Holec. "V tomto případě i přes nedostatky při podání zásilky (odesílatel neuvedl telefonní číslo adresáta, pozn. redakce) jistě patří zákazníkovi omluva," kaje se pošta.
Česká pošta popírá, že by se počet stížností nějak výrazně zvýšil, alespoň ne v poměru k celkovému objemu práce. Té je navíc v poslední době mnohem víc. "Letošní objemy za druhou polovinu tohoto měsíce jsou skutečně mimořádné," podotkl k doručování balíků Mravinac. Obchodní oddělení pošty odhaduje, že balíků v říjnu oproti loňsku narostlo o 40 procent, přesná čísla ještě nemá.
"Vzhledem k této mase jsou případy nespokojenosti zákazníků naprosto zanedbatelné," tvrdí Mravinac. Kvůli předvánočnímu ruchu a také tomu, že pošta převzala zakázky konkurence (například doručování tisku), začala posilovat tým doručovatelů a navyšovat počet vozidel o 400. To bylo původně v plánu až od listopadu, ale nápor byl tak velký, že musel podnik reagovat rychleji, aby stíhal.