Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Slováci vzdali spolupráci s Leo Express, linku do Košic si zajistí sám

  11:47aktualizováno  18:42
Plány soukromého železničního dopravce Leo Express na to, že bude vozit pasažéry na Slovensko s tamním partnerem, padly. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ním nebude od začátku příštího jízdního řádu oproti původním plánům spolupracovat na lince mezi Prahou a Košicemi.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

"Minulý týden jsme zastavili práce na projektu společného vlaku," řekl MF DNES Pavol Gábor, předseda představenstva ZSSK. Blíže se k důvodům nechtěl vyjadřovat, potvrdil ale, že návrh na konec spolupráce vzešel z jejich strany. 

Pro Leo Express jde v jejich plánech o komplikaci: na slovenském partnerovi nechala zajištění dopravní cesty na Slovensku pro společný projekt, odstoupením ZSSK tak přišla firma o jistotu, že se v jízdním řádu najde pro jejich vlaky místo. 

Během pátku pak šéf ZSSK podmínky dohody s českou firmou upřesnil. "Máme džentlmenskou dohodu, že jestliže nedojde na trase Praha – Košice ke společnému projektu ZSSK a Leo Express, o kterém jsme s našimi českými partnery několik měsíců intenzivně jednali, zřekneme se tras na slovenském území ve prospěch společnosti Leo Express. Jde o trasy, o které jsme požádali našim jménem na ŽSR v rámci společné žádosti o celou trasu Praha – Košice v rámci přípravy projektu," vysvětlil Gábor.

Leoš Novotný s linkou do Košic dále počítá

Majitel Leo Express Leoš Novotný tvrdí, že o komplikaci nejde. "Počítáme s tím, že kapacitu objednanou ZSSK převezmeme. Plán jezdit na Slovensko trvá," řekl Novotný. Podle něj se změní jen to, že budou jezdit sami bez spolupráce se slovenským dopravcem. 

S vlaky mezi Prahou a Košicemi přitom počítá návrh jízdního řádu a objednaná kapacita na české straně. Podle návrhu má Leo Express od prosince jezdit mezi Prahou a Košicemi dvakrát denně. Dva páry vlaků nebudou na rozdíl od jiných spojů zastavovat v Přerově, nově ale do návrhu Leo Express po roční pauze přidává zastavování v Pardubicích. Počítá i s tím, že namísto současného jednoho vlaku denně na Slovácku bude jezdit dvakrát denně do Starého Města u Uherského Hradiště. 

Do Košic z Prahy dosud přes den jezdí pouze jeden vlak Košičan, od prosince má teoreticky jezdit až pět vlaků. Přímé vlaky chystá také RegioJet (dvakrát denně). Ubudou naopak noční spoje: ze tří nočních přímých vlaků budou dva. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Stát chce vědět, kam a jak lidé jezdí. Zeptá se čtyřiceti tisíc domácností

Tak velký průzkum od jednoho ministerstva tady ještě nikdy nebyl. Podle zjištění MF DNES právě startuje historicky první celostátní průzkum dopravního chování,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.