Zůstaňte doma, osloví Čechy reklama

  11:50aktualizováno  11:50
Čechy čeká neobvyklá reklamní kampaň. Ministerstvo pro místní rozvoj se rozhodlo ve spolupráci s některými regiony lidi přimět k tomu, aby svoji dovolenou trávili více v tuzemsku na venkově. "Češi, buďte doma," to bude hlavní motto projektu.
Hrad Buchlov

Hrad Buchlov | foto: Jan KarásekMF DNES

Rozhlasové spoty, reklamy v tisku a na internetu by se měly objevit v roce 2006.

Podle Veroniky Váňové z CzechTourismu by kampaň stála 35 milionů korun. Tři čtvrtiny projektu by financovala Evropská unie a zbytek by zaplatil CzechTourism. Ten čerpá prostředky ze státního rozpočtu.

Všechno ale záleží na tom, jestli návrh projde výběrovým řízením Evropské komise.

"Češi utratí ročně sedmdesát miliard korun v zahraničí, kdežto na domácí cestovní ruch dají jen dvacet miliard," srovnává výdaje turistů doma a venku Váňová. Projekt by měl pomoci tento poměr obrátit alespoň částečně ve prospěch domácího cestovního ruchu.

Váňová nicméně uznává, že pro Českou republiku je těžké konkurovat zemím, které mají hory a moře. "Nejde nám o hlavní letní dovolené, ale spíš o prodloužené víkendy," dodává.

Každý region přitom má svoje specifika, které chce turistům nabídnout. Například Telčsko je podle starosty Telče nejčistší oblastí v republice, Buchlovsko má kvalitní síť cyklostezek a Rýmařovsko se chce specializovat na agroturistiku.

"Venkovské regiony, které mají co ukázat, potřebují mediální podporu," shrnuje problém zástupce oblasti Buchlovsko Miroslav Kovařík.

Autoři:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Bez plastů se jídlo zkazí o týden dřív. Bioplast stojí čtyřnásobek

Síťka na vaše pomelo s plastovým úchytem. Přece nebudete riskovat, že vám...

Řetězce restaurací a supermarketů se pod tlakem aktivistů a politiků zbavují jednorázových obalů. U potravin to ale tak...

Elektřina a plyn příští rok zdraží, zlevní dřevo z kůrovcové kalamity

Ilustrační snímek

České domácnosti si v příštím roce připlatí za elektřinu a plyn, roste také cena uhlí. Alternativou při vytápění jsou...

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...



Najdete na iDNES.cz