Dozorčí rada největší světové automobilky Volkswagen právě projednává rozsáhlé personální a strukturální změny, aby uklidnila trhy. Mezitím z Německa přicházejí zprávy, že problematické programy v dieselových motorech nebyly instalovány jen do motorů osobních aut, ale i u dodávek.
Podle agentury Reuters to řekl německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Z Berlína také přišla zpráva, že z Německa pochází 2,8 milionu vozů z celkových 11 milionů, kterých se po světě problémy týkají.
„Je jednoznačné, že tyto manipulace se týkají i vozidel v Německu. Pokud víme, týká se to vozů s objemem dieselových motorů 2 litry a 1,6 litru,“ uvedl šéf dopravního resortu v parlamentu. Podle něj se mluví i o tom, že problémy se týkají i motorů s objemem 1,2 litru.
Aféra dieselgateMOTOR: Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu EKONOMIKA: Možná větší dopad než řecká krize VEDENÍ: Šéf VV Winterkorn odstoupil MĚŘENÍ: VW věděl o problémech TDI rok KOMENTÁŘ: Přišel čas ždímání VW |
Volkswagen čelí obří pokutě 18 miliard dolarů (438 miliard Kč) kvůli obvinění amerických úřadů z falšování testů u 11 milionů vozů po celém světě. Manipulace při emisních testech umožňoval software, který obelhal přístroje při emisních zkouškách. Motor se přepínal do jiného režimu, při kterém produkoval méně škodlivin. Systém umožnil skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Skandál tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.
V reakci na skandál ve středu rezignoval generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn. Očekává se, že ho ve funkci nahradí ředitel divize Porsche Matthias Müller.