Ohlášené výsledky byly hluboko pod očekáváním analytiků. Automobilka prohloubila ztrátu i přesto, že tržby stouply meziročně o třetinu. Jenže Tesla dodala zákazníkům jen zhruba 14 400 vozů místo plánovaných 17 000 vozů. A podle agentur zřejmě nesplní celoroční plán.
Musk však v aktuálním prohlášení uvedl, že problém s náběhem výroby sportovně-užitkového vozu Model X, který se začal prodávat loni v září, už se daří vyřešit.
A navíc tvrdí, že firma nijak nemění plány vyrobit samořídící auto v souvislosti s květnovou nehodou, při níž přišel o život řidič, který měl při jízdě zapnutého autopilota (psali jsme zde).
„Plně autonomní vozy přijdou na trh pekelně rychleji, než si kdokoliv myslí. To, co teď vyvíjíme, vás velmi překvapí,“ říká Musk.
Elektroauto pod milion
Současná strategie Tesly počítá s tím, že vedle luxusních drahých elektroautomobilů bude vyrábět také cenově dostupnější vozy. Koncem března firma představila nový elektromobil Model 3, jehož základní cena bude 35 tisíc dolarů (zhruba 850 tisíc korun).
Automobil si již objednaly statisíce lidí, ačkoli firma začne vůz dodávat zákazníkům až koncem příštího roku. Vůz doplní nyní vyráběné modely sedan Model S a Model X.
Plány na masovou produkci však s sebou přinášejí vysoké investiční náklady.
Podle Muska by Tesla měla v roce 2018 vyrobit půl milionu vozů a v roce 2020 by se měla přiblížit jednomu milionu (což zhruba odpovídá roční produkci Škody Auto). Letos by podle původních záměrů chtěla zákazníkům dodat 80 až 90 tisíc vozů.
Testovali jsme Teslu, umí řídit sama: