Síť restaurací Domino´s koncem srpna na ruské sociální síti Vkontakte odstartovala marketingovou kampaň, v rámci které umožnila sto let bezplatné konzumace pizzy těm dobrovolníkům, jež si na své tělo nechají vytetovat logo restaurace. Maximální počet neplacených pizz však nesmí přesáhnout sto kusů za rok.
Aby měli zákazníci na slevu nárok, museli nově pořízené tetování vyfotit a sdílet na sociálních sítích. Kampaň, která měla trvat do konce října, však skončila už po pěti dnech. Podle týdeníku The Moscow Times byl zájem o akci příliš velký.
„Urgentní zpráva pro všechny, kdo právě sedí v tetovacím křesle: Zahrneme vás do akce jen v případě, že pošlete fotku nejpozději do dnešního poledne,“ oznámila společnost po pěti dnech na sociální síti Vkontakte. „Těm, kteří tetování naplánovali na později, doporučujeme, aby proces odvolali.“ dodala pizzerie s tím, že je schopná akceptovat jen dalších 350 lidí s vytetovaným logem.
Marketing nového tisíciletí
Reklama vytetovaná na těle už příliš lidí nezaskočí, objevuje se totiž od začátku nového tisíciletí. První osobou, která se nechala potetovat za účelem reklamy byl dvaadvacetiletý Jim Nelson, který v roce 2003 prodal prostor na svých zádech webhostingovému serveru za 7 tisíc dolarů (asi 154 tisíc korun). O dva roky později jej následovala třicetiletá Američanka a za deset tisíc dolarů (přibližně 221 tisíc korun) si na čelo nechala vytetovat reklamu kasina.
V Česku si v roce 2011 reklamou na kůži vydělal dvaatřicetiletý muž z Moravskoslezského kraje, který si na čelo nechal vytetovat jméno gastronomického webu (psali jsme zde). Za inkoustový nápis inkasoval 200 tisíc korun.
Zatímco někteří jedinci si tímto způsobem jen přivydělávají, Brazilec Edson Aparecido Borim prodávání reklamního prostoru na své kůži pojal jako životní byznys. Podle serveru BBC si na těle nechal zvěčnit nejméně 49 různých sloganů a log. Za jedno pak inkasuje v přepočtu mezi 430 až 3 500 korunami, vždy záleží na velikosti a umístění tetování. A když firma neplatí, její logo nechá přeškrtnout.