Nákup pracích prostředků v Česku v posledních letech stagnoval. Loni se tento trend obrátil. Jejich spotřeba totiž rostla ještě o 0,4 procenta rychleji, než celá tuzemská ekonomika, která posílila o 6,1 procenta. - více zde
"Oživení ekonomiky podpořilo zvýšení spotřeby pracích prostředků, v němž Česká republika zaostává za srovnatelnými zeměmi někdy i o třetinu," řekla šéfka české pobočky Henkel Birgit Rechbergerová.
Nejvíce na trhu loni profitovala společnost Henkel. Se svými 36,2 procenta si ukrojila největší část peněz, které české domácnosti za její výrobky utratily. V závěsu za ní skončila firma Procter&Gamble. Tu si oblíbilo 34 procent zákazníků.
Třetí se umístila společnost Benckiser, jejíž tržní podíl činil 13,7 procenta. Přes šest procent získala Setuza.
Ačkoliv Češi začali praní věnovat více pozornosti než dříve, ve srovnání s ostatními zeměmi ho zas v takové oblibě nemají.
V roce 2005 spotřeboval každý Čech ročně méně než šest kilo pracího prášku, Němec nebo Maďar si ho ve stejném období nakoupil přes osm kilo. Francouz či Slovinec ho nasypal do pračky až deset kilogramů. - více zde
Údaje za rok 2006 tento poměr zachovávají. Výrobci pracích prostředků ale očekávají, že se to v příštích letech změní.
"Vidíme zde možnost dalšího růstu a bereme to jako výzvu," uvedla brand manažerka společnosti Henkel Irena Křivánková.
Podle ní se také zvýší počet lidí, kteří budou nakupovat dražší značky. "Za posledních osm let se podíl našich nejkvalitnějších výrobků ztrojnásobil na téměř pětinu celkového tuzemského obratu. Do pěti let se podíl luxusních značek zvýší až na polovinu," uvedla.
Vůbec nejprodávanějším pracím prostředkem byl loni Persil. Lidé na něj vydali přes 18 procent všech peněz utracených za prací prostředky. Druhý skončil Ariel se 16,6 procenta.