Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Aeroholdingu: Počty propuštěných z ČSA se měnit nebudou

  15:21aktualizováno  15:21
Se snížením počtu propouštěných zaměstnanců Českých aerolinií se podle šéfa Českého Aeroholdingu Václava Řehoře nepočítá. Je možné však řešit způsob jejich odchodu, mohli by třeba na určitou dobu akceptovat částečné úvazky. O práci má přijít 77 pilotů, 172 stevardů a 66 technicko-hospodářských pracovníků

Turbovrtulové letadlo ATR 72. | foto: ČSA

Řehoř to řekl v pořadu Otázky Václava Moravce. Odborová organizace posádek letadel kvůli plánu propouštění vyhlásila stávkovou pohotovost. Napětí v ČSA způsobil záměr propustit téměř třetinu pilotů a skoro polovinu letušek a stevardů.

Beznadějný případ, říká o ČSA bývalý šéf

„Jednání s odbory jsou na začátku, z našeho restrukturalizačního plánu jsme neustoupili. Je neprůstřelnou podmínkou toho, aby se mohlo do společnosti reálně investovat,“ uvedl Řehoř. Čísla propuštěných zaměstnanců se podle něj měnit nemůžou. „Rozhodně ne do doby setkání s partnery z Korean Air, s nimž se bude diskutovat o realizaci restrukturalizačního plánu,“ dodal. Setkání bude na konci měsíce.

Majitelé aerolinií, Český Aeroholding a Korean Air, podle médií v předchozích dnech jednali o finanční injekci pro leteckého dopravce. Maximálně by mělo jít o 37 milionů dolarů, tedy asi 800 milionů korun. „Tato částka pořád klesá tak, jak skončí měsíc a my víme, jak jsme dopadli a jak se prodávají letenky na další krátké období. Nyní jsme na částce 20 milionů dolarů (440 milionů Kč),“ řekl Řehoř.

ČSA musí vytvářet zisk

Kapitálová injekce od majitelů ČSA bude podle Řehoře potřeba určitě v horizontu pěti až šesti měsíců. Majetkové poměry by se po ní neměnily, technicky by mohlo jít o příspěvek mimo základní kapitál. Podmínkou budoucího fungování ČSA je vytváření provozního zisku a vlastnictví někoho, kdo při nějakém politickém problému či katastrofě pomůže přežít a překlenout toto období, poznamenal.

Korejský dopravce získal loni 44procentní podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Od vstupu silného zahraničního dopravce si odborníci slibovali mimo jiné možnost výhodnějších nákupů strojů a služeb nebo vzájemné propojení sítí destinací, které by bylo pro ČSA výhodné. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas (ODS).

Loni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun. V současnosti zaměstnávají 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a téměř 270 pracovníků v administrativě. O práci by podle plánu firmy nyní mělo přijít 77 pilotů, 172 stevardů a 66 technicko-hospodářských pracovníků. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1 500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím personál dopravce představovalo přes 2 000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 stevardů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.