Za sedm měsíců vykázaly aerolinie zisk 182 milionů, neboť v červenci firma vydělala 357 milionů korun.
"Dokázali jsme začít zavírat nůžky mezi výnosy a náklady, které vedly společnost ještě v lednu 2006 ke krachu," řekl k čerstvým výsledkům prezident ČSA Radomír Lašák.
Na tržbách se v pololetí nejvíce podílela pravidelná osobní přeprava s výnosy přes osm miliard. Tržby z nepravidelných letů, tzv. charterů, posílily o více než devět procent na téměř 1,2 miliardy korun.
Provozní náklady se snížily o dvě procenta na 11,2 miliardy korun. Firma za pololetí přepravila 2 486 000 lidí, což je meziročně o 1,1 procenta více.
Dálková flotila zůstane
Otazník dosud visel nad osudem dálkových linek ČSA. (více zde) Ty létají především do USA a Kanady. Klienty cestovních kanceláří vozí firma i na Kubu, do Venezuely nebo Dominikánské republiky.
Na základě pololetních výsledků se společnost rozhodla dálkovou flotilu zachovat a uvažuje i o její obnově. Zaměřit ji chce hlavně na Severní Ameriku.
Vedle modernizace současných strojů Airbus A310 přichází v úvahu nákup letadel Boeing 767 nebo Airbus A330, což jsou typy, které ČSA dosud ve flotile nemají. Nákup se však uskuteční jen v případě, že budou na trhu cenově dostupná letadla s vhodným vybavením, uvedla společnost.
Největším akcionářem aerolinií je stát, který kontroluje přes 91 procent akcií. Firmu, která prochází restrukturalizací, do budoucna čeká privatizace.
"Spojení s nějakým silným strategickým partnerem ČSA nemine, není to tak velká společnost, že by měla šanci přežít sama," řekl už dříve ministr dopravy Aleš Řebíček.