Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Čtenářům odpovídal člen vedení Letiště Václava Havla Jiří Petržilka

Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha
velikost textu:
vydáno 18.9.2015 12:50
Letiště Václava Havla v Praze zlevňuje občerstvení. Nižší ceny by měly přinést do jeho rozpočtu více peněz. Naplní se předpoklad? Jídlo už se dá sehnat i za sto korun, nápoje jsou ale stále drahé. Na otázky k rozvoji Letiště odpovídal čtenářům člen představenstva Jiří Petržilka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. září 2015 do 13:24

OTÁZKA: V Praze je kvalita občerstvení na úrovni benzínové pumpy. Obsluha není příjemná. Ve Varšavě i v Budapešti je běžně v odletové zóně několik kavárenských řetězců, čertvé saláty, kvalitní restaurace za přijatelné ceny. Vemte to nejlepší co nabízí český trh a dejte to na letiště. Budou to místní podnikatelé, kvalitní služby, budeme tam rádi utrácet a rádi létat. Tomáš
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Díky za názor, ano i toto je cesta, kterou se vydáme. Věřím, že do roka všichni cestující poznají zásadní změny jednak v kvalitě ale i v cenách. První změny jsme však již zrealizovalli. V restauracích ¨, které provozuje přímo letiště vaříme z čerstvých surovin a ceny jsou velmi příznivé, například pivo za 45, teplé jidlo od 81 Kč. V neveřejné části na obou terminálech jsme otevřeli zdravý ¨mexický koncept rychlého občerstvení Rancheros, kde pořídíte jídlo již od 139, a který si rychle získal oblibu primárně u českých cestujících. 18.9.2015 13:09
OTÁZKA: Kolik letiště zaplatilo za to pojmenování Václava Havla a bylo to vůbec nutné. Na čí popud a kdo to vymyslel ??? Děkuji. Milan Brejcha
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Letiště bylo přejmenováno na základě rozhodnutí akcionáře, bylo to tedy rozhodnutí politické nikoli samotného letiště. Co se týče nákladů, tak za vlastní přejmenování letiště neplatilo nic, určité náklady byly vynaloženy na samotnou instalaci, přesné číslo bohužel u sebe nemám. 18.9.2015 13:12
OTÁZKA: Kdyby bylo skutečně využívání letiště ve Vodochodech, jak to má v plánu Penta, jak by to podle vás ovlivnilo provoz v Ruzyni? díky Zdenecek19
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Děkuji za ootázku, nicméně, pro nás je kriticky důležité rozvíjet služby letiště Praha tak, aby spokojenost našich cestujících rostla. To je naším primárním cílem, nikoli sledování alternativních projektů. 18.9.2015 13:16
OTÁZKA: Dobrý den, proč mi poukázka na jídlo, vydaná ČSA při zpoždění letu, kdy na Ruzyni prosedím cca 3 hodiny, nestačí ani na pivo? Michael Sedláček
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Dobrý den, pokud mám správnou informaci, minimální hodnota tzv "zpožděnky" je 50 Kč, což Vám například v restauraci Praha nebo Globe na pivo stačí. Nejvyšší četnost zpožděnek je však v hodnotě 140 - 250 Kč, nicméně hodnoty zpožděnek jsou určovány mimo letiště Praha. 18.9.2015 13:20
OTÁZKA: Jak velké letiště v Ruzyni bude třeba za deset, dvacet let. Máte zpracované studie, jak bude stoupat (nebo klesat?) počet cestujících v dalších letech? díky Milan Mikulák
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Ano představu máme, pravidelně přehodnocujeme počty budoucích pasažérů, abychom byli v dostatečném předstihu připraveni cestujícím doručit vysokou kvalitu našich služeb, přestože očekáváme výrázný růst v¨následujících letech. V roce 2025 očekáváme přes 15 milionů cestujících ze současných necelých 12 milionů. 18.9.2015 13:23
OTÁZKA: Kde přesně parkuje své letadlo Petr Kellner? Karel Komárek
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: I za tento dotaz děkuji, nicméně konkrétní informace o našich cestujících nesdělujeme:) 18.9.2015 13:24
OTÁZKA: V devadesatych letech melo letiste ambice prekonat ve velikosti Viden. Jak se na to divate dnes? Dekuji Pavel
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Ano ta ambice tady byla, nicméně krátkodobě dosáhnout úrovně Vídně není vzheldem k celé řadě faktorů reálné . Naším cílem však není pouze absolutní přírůstek cestujících, nicméně významné zvyšování kvality služeb, a to je to, na co zaměřujeme. 18.9.2015 13:27
OTÁZKA: Kdy bude zahájena výstavba druhé RWY? Petr
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Záměr postavit paralelní dráhu nadále platí, avšak předtím než začneme realizovat takto vysokou investici se snažíme optimalizovat kapacitu současné infrastruktury. Rozhodnutí o výstavbě může, vzhledem k legislativnímu procesu, nastat nejdříve v roce 2019. 18.9.2015 13:33
OTÁZKA: POmerne hodne cestuji. nemyslite, ze by se konecne letiste mohlo priblizit ostatnim civilizovanym letistim i v tom, ze by nainstalovali tzv. pitka? povazuji za trapne, kdyz si prodejci uctuji nehorazne ceny za piti ve vnitrnich prostorach bez moznosti si donest vlastni piti alespon pro deti. Nebo aspon prazdnou lahev s moznosti jejiho naplneni ve vnitrnich prostorach. Zvlaste kdyz posledni dobou setri i prepravci a omezuji napoje na palube letadel. JK
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Ano, mohu potvrdit, že v nejbližší době nainstalujeme buďto tzv pítka, a nebo cestujícím nabídneme vodu za méně než 1 EUR. 18.9.2015 13:34
OTÁZKA: Z Prahy létáme často a daleko. Před odletem vždy jíme v jídelně v 1. patře, slušná obyčejná česká hotová jídla a polévky za velice přijatelnou cenu. Do jídelny vstupujeme vchodem z tranzitní zóny. Kromě nás a personálu letiště tam jen výjimečně narazíme na zbloudilého cestujícího. Skoro to vyvolává dojem, že je přístup do této jídelny schválně tak špatně označen....v čem to vězí? Díky. JH
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Díky za pozitivní reakci. Ano vnímáme to jako problém a proto jsme nainstalovali směrovky a označení FOOD COURT. Po této změně došlo k výraznému navýsšení počtu cestujících jak v restauraci Praha tak Globe, což nás velmi těší. Rád využijí možnost, že létáte často a uvítáme vaše další náměty na adrese: menimeletiste@prg.aero Děkuji. 18.9.2015 13:37
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě proč jsou na letišti v Praze kovové sedačky? Všiml si někdo, že kov zvlášť v zimě studí, takže na sedačkách se dá sedět jen velmi omezeně? Co takhle vzít si inspiraci z letiště ve Frankfurtu nebo Mnichově? Děkuji za odpověď. Daniel
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Upřímně musím odpovědět, že nevím. V současné době probíhá výběrové řízení a sedačky začneme vyměňovat příští rok. Nové sedačky budou již z nového daleko příjemnějšího materiálu. 18.9.2015 13:40
OTÁZKA: Dobrý den, píšete, že plánujete zlevnění občerstvení na Letišti. Jaká je podle Vás přijatelná cena za oběd nebo třeba jedno pivo před odletem na dovolenou? Máte nějaký průzkum, jaké jsou ceny na okolních letištích? Děkuji, Jan Skřivánek. Jan Skrivanek
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Děkuji za dotaz. Přijatelné ceny jsou například ty, které již dnes máme v restauraci Globe a Praha, to znamená v Globe jídlo od 125Kč, v případě restaurace Praha do 100 Kč. Samozřejmě pro vyšší segmenty je možno míti i ceny vyšší. Průzkumy máme a rádi bychom se do budoucna přiblížili na celém letišti cenám, které se nebudou výrazně odlišovat od cen v Praze. 18.9.2015 13:45
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda bude zachována služba portýrů? Velice jsem i s ženou tuto novinku ocenili při cestě na letiště s těžkými zavazadly. Navíc pánové byli velmi milí a ochotní, což u nás stále ještě není samozřejmostí. Děkuji, J. Jiří z Prahy
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Ano, jsem velmi rád, že mohu již dnes oznámit, že jsme včera rozhodli o zachování služby portýrů, které oceňuje okolo 80% cestujících, kterých jsme se v rámci našeho průzkumu zeptali. Službu upravíme podle zimního letového řádu a před letní sezönou znovu vyhodnotíme. 18.9.2015 13:47
OTÁZKA: Dobrý den, pracovala jsem na letišti jako BEK (bezpečnostní kontrola) a odešla z důvodu chování mých kolegů vůči cestujícím. Monitorujete někdy jak se Vaši zaměstnanci chovají ke klientům? Nika
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Především mne velmi mrzí, že jste měla tuto negativní zkušenost. Pokud byste chtěla nám oznámit váš konkrétní případ, napište prosím na menimeletiste@prg.aero 18.9.2015 13:49
OTÁZKA: Proč se cestující nemůže najíst za slušnou cenu? Přesněji řečeno za cenu obvyklou na ostatních letištích..Pokud srovnáte normální plat (ne ten Váš) a co si za tuto sumu může koupit průměrný Čech a co třeba Němec je to žalostné srovnání..OSTUDA!!! Jindřich Morávek M
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: I za tento dotaz děkuji. Ano ceny v některých restauracích nejsou příliš příznivé a to zejména pro nízkopříjmové cestující. Jelikož pro nás jsou však všichni cestující velmi důležití, doporručuji navštívit již zmíněnou restauraci Praha. 18.9.2015 13:51

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.