Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na mýtném stát loni vybral o 130 milionů méně, i kvůli ekologickým vozům

Stát loni vybral na mýtném od tuzemských i zahraničních kamionů 8,55 miliardy korun, což je pokles proti předloňské rekordní úrovni 8,68 miliardy korun. Po zpoplatněných dálnicích sice jezdilo víc kamionů, ale dopravci dávali přednost ekologičtějším vozidlům splňujícím emisní normu Euro 5.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a12r13e42k 12H77r75u43b19y 6857392341818

Zajimalo by mne, kolik z tech "ekologickych vozu" splnuje emisni normy i realne - tedy, kolik z nich nema udelatka obelhavajici AdBlue, vymontovane FAP apod...

0/0
2.1.2014 23:07
Foto

P66a57v41e21l 84M15a76k91o66v67e39c 8438815441

Není důležité kolik stát vybral na mýtném, ale jaký je výnos (nebo zisk) pro stát z výběru mýtného. Výběr mýtného firmou Kapsch je jeden z největších, stále provozovaných "tunelů".

+6/0
1.1.2014 22:56

J82i48n34d25ř13i49c33h 57Š16k96o88p92e75k 4545201750725

přesně tak, pro stát je výnos kolem 50 % z vybraných peněz

http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

0/0
2.1.2014 10:31

J58i54n68d14ř36i89c24h 94M83i96t94t19e44r 6731980303433

Je to tak, navíc mi v celé diskusi chybí jedna podstatná věc. Tím mám na mysli to, že mýtné si dopravce promítne do ceny přepravy a nakonec to zaplatíme my, spotřebitelé. Takže další cestička, jak si Kapsch a chlapci, kteří mu jako státní úředníci ten kšeft připravili namastí kapsy /odtud možná te název Kapsch/ na úkor daňových poplatníků.

0/−1
2.1.2014 11:02

P91a93v83e69l 36B83r58a18v50e44n31e90c 7394327800907

klasický scénář, investujte do lepších aut abyste ušetřili a až si je všichni koupíte tak to stejně zdražíme i pro vás protože budeme málo vybírat....

+10/−1
1.1.2014 22:32

J94i79ř87í 22N39e56k58u19l30a 3289528374485

A kde ty peníze skončily? Postavilo se za ne něco?

+3/0
1.1.2014 21:26

L71u33k89á72š 42Š61m25a90h12e32l 2707204942844

Za ty peníze se ani neopraví D1...

+1/0
1.1.2014 22:38

R55a91d13e54k 74K23u27d48l92i20č18k13a 8448449732481

Ano postavili si za ně papaláši vili, koupili auta a dovolené a jim prospěšné věci jinak jen udržují v chodu tankodrom T1

+1/−1
2.1.2014 5:12

S17t41e30p69a78n 20T41o28t95h 8698659985918

Vzhledem k tom, ze se rocne vybere 8.5mld a jeden km stoji jednu mld, tedy u nas, tak se za ty penize stavi o stosest...Treba letos (vloni) ;-) se otevrelo 25km u Veseli n.Luz. Takze se prostavelo myto za tri roky.Predloni 6km za 2.9mld kolem Bohumina do Polska. Vloni se spojily Opatovice s HK, pripojil se dalsi kousek PHA-HK... Takze myto jako takove nestaci ani na tu vystavbu.

0/0
2.1.2014 7:00

P57e27t12r 43H71l13o27u27š73e76k 9246303325401

to se zeptejte manažerů Kapsch a spřátelených politiků co si za to pořídili ;-)

+2/0
2.1.2014 7:29
Foto

J78a63n 38M27r79á27z 5630256389891

ale to byl přece jeden ze záměrů nastavených mýtných sazeb, co nejvíce eliminovat kamiony s EUR 1-4 a podpořit pořízení nové techniky. Co je teď špatně na tom, že většina vozového parku je v relaci EUR5, některé už dokonce EUR6? Asi se opět přemýšlí o zdražení mýta...

+7/−1
1.1.2014 21:26

L35u15k44á60š 83Š57m14a57h28e56l 2447924152684

No, že původní funkcí mýta mělo být eliminovat kamionovou dopravu jako takovou, navíc emise nejsou jediným problémem - stále zůstává hluk a především poškozování komunikací. Zatímco v Evropě automobily se staršími motory platí mírnou přirážku, u nás mají nesmyslné slevy, díky kterým je s EUR5 až 5x levnější mýto než v Německu... a mýto nevydělá ani na opravu toho, co kamion svou jízdou poničí (jeden naložený kamion poškodí silnici asi tak jako 10.000 osobních aut).

+4/−1
1.1.2014 22:38

A71l41e56x31a42n63d15r 48K55o79s61t63k66a 5519846809376

Ono by to také chtělo kontrolu, aby byl opravdu jen naložený, ale ne přetížený. Takový totiž samozřejmě ničí mnohem víc. Před možností používat automatizovaný systém se policie ČR brání, že je váha nepřesná, pokud snímá kamion v pohybu.. Pochopitelně, že nikoho nenapadne logické (a funkční) řešení. Pokutu samozřejmě nelze dávat za nepřesné zvážení za jízdy.. Ale nebyl by problém na všech vjezdech do republiky instalovat automatickou váhu. A pokud ta detekuje podezřelé číslo, tak o 5 km dále stop, nájezd na přesnou, stacionární váhu a při přetížení pokuta jak blázen. Nebo, jak to zažil známý v německu.. Nasměrování na odstavné parkoviště, kde stál 2 dny, než přijel náklaďák a ty nadbytečné asi 3 tuny chpali přeložili pěkně ručně.. A až pak směl odjet. (pokuta samozřejmě také, plus platí parkovné)

+1/0
2.1.2014 0:45

J42a87n 22D18u65d67a 2662423258718

Tak aspon ze ty kamiony splnuji prisnejsi normy. Bude min smradu.

+3/0
1.1.2014 21:24

J65i11n75d94ř85i58c69h 54Š48k70o42p81e74k 4835851580645

jenže doprava má i další negativní vlivy, než emise z motorů

+2/−1
1.1.2014 21:52

L97u29b89o61š 72S46u28š12i14l 1928607166728

Přesně tak se chovala kdysi pošta. Měli málo na milionové platy manažerů - tak zpoplatnili inkaso. Rázem měli 32 milionů měsíčně zadarmo a bez práce.

+9/0
1.1.2014 20:49

O89n87d27ř90e49j 46L79o83š75o15t96h 9960452204942

Otazka spis je, proc bylo to inkaso zadarmo 8-o

0/0
2.1.2014 0:28

A59l23e38x31a17n13d68r 22K35o20s92t64k56a 5919806649196

Proč se domníváte, že bylo zdarma? Je jaksi nutné oddělit termín zadarmo (tedy, že VÁM za složenku nic neúčtují) od skutečného zadarmo, tedy bez výdělku. A) pokud vím, platily inkasující jakýsi paušál.. B) a to hlavně.. To, že to VY zaplatíte do 15. v měsíci opravdu neznamená, že to pošta vezme a 15tého to pošla na účet inkasujícího. Mezi zaplacením na přepážce a skutečným posláním platby uplyne minimálně 14 dní, pokud to platíte dříve, než poslední den, tak klidně i měsíc. Pro vaší informaci, mít na minimálně 14 dní k investování stabilně pár MILIARD (pokud spočítáte jdnotlivá inkasa, tak opravdu dojdete k částkám v řádu miliard) má svou hodnotu. Nemalou.. Takzvaným zpoplatněním inkasa pošta udělala jen to, že zavedla další zdroj příjmu.. Zaplatí I (nikoliv výhradně, opravdu je to TAKÉ!!) ten člověk, co k přepážce donese složenku inkasa. (Opravdu nepochopím, kdo toto mže ještě používat a nechat se vydírat.. Když je možné mít účet opravdu zadarmo, internet má i sedlák u slepic a platbu si zadá rychleji, než dojde na poštu..)

0/0
2.1.2014 1:29

R48a74d79e53k 64K82u43d48l77i79č31k24a 8928649362351

je to sice mimo téma, ale proč používáte Českou poštu nebo spořitelnu jsou to předražené bankovní sektory, tomu se dá zabránit používáním jiné banky kde se nic neplatí, problém je v tom, že to u kamionové dopravy nejde snad by je mohli oslovit železnice s nabídkou třeba 1/10 ceny na 1 km z mýtného a bylo by po problému s dálnicemi a ještě by na tom železnice vydělala to by se ale nelíbilo lobbistům co podpořili Kapsh

+2/0
2.1.2014 5:17

S33t51e90p64a38n 98T68o31t75h 8908809555818

Protoze SIPO, tedy sdruzene inkaso plateb obyvate nikdo jiny nenabizi?? On to totiz neni vyhodny obchod. Jsou s tim spojjene naklady. Neznam jinou takovou sluzbu. Navic ale spousta lidi si neudelala toto SIPO zadarmo, ikdyz to jde. Staci jen dojit na tu postu, ale protoze to je jen petikacka, tak to nikdo neresi.

0/0
2.1.2014 6:52

R33a90d93e49k 87K58u69d40l51i94č39k93a 8828389332461

Těch 5 Kč je jen za výpis pokud je na email je také zdarma ale ty fronty na poště jsou hrůza a za SIPO se platí 22 Kč u přepážky

0/0
2.1.2014 9:34

L97u42b54o65š 38S33u50š89i10l 1798497166588

Dobrý den. Už je mi jasné proč najednou dalších 300 kilometrů dálnic jen administrativním rozhodnutím. Vytahat z lidí peníze za nic a dohnat ztrátu.

0/0
1.1.2014 20:46

P77e72t12r 87H65o54r87á37k 1739143169654

Ty silnice jsou už dnes zpoplatněny jako rychlostní silnice. Takže vedle.

+5/0
1.1.2014 20:57

P94a80v55e61l 70S55ý69k45o83r76a 7587352897531

Na Slovensku je Mýto prodělečné. U nás, z článku, nevím, nebo jsem nevšímavý. Tuto podstatnou info jsem asi přehlédnul. EU

0/0
1.1.2014 20:10

D10u50š14a49n 17M18a63č80e73k 6320362164266

možná mělo být v nadpise- Kapsch vybral méně

+5/0
1.1.2014 20:09

P83a45v18e34l 37S48ý98k42o51r93a 7377392347781

Kapsch neprodělá. Ztrátu doplatí stát. Tak to Kapschi zaplatíme 2 x. Jednou poplatkem - mýtem, podruhé státním rozpočtem ?

0/0
1.1.2014 20:12

P70a73v10e24l 75S96ý22k53o46r33a 7337962967121

Dobře, kolik dostal stát po odečtení Kapsh ? [>-]

+4/0
1.1.2014 20:08

L24u17b33o34š 63Z39a85o10r74a51l 3310862890219

Ten dostal to svoje, jako každý rok.

0/0
1.1.2014 20:11

P57a56v75e20l 81S39ý92k16o72r18a 7607182137391

Kolik bere Kapsch ?

0/0
1.1.2014 20:13

P97a84v11e39l 50S96ý27k44o69r13a 7747942917691

Sám si odpovím. 

Stát zaplatil za provoz mýtného systému polovinu toho, co vybral

13. května 2013  9:02

Náklady na vybudování a provoz mýtného systému na českých dálnicích dosáhly od roku 2007 více než 15,5 miliardy. To je polovina z peněz, které se díky systému podařilo vybrat. Vyplývá to ze zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

+1/0
1.1.2014 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.