Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na mýtném stát loni vybral o 130 milionů méně, i kvůli ekologickým vozům

Stát loni vybral na mýtném od tuzemských i zahraničních kamionů 8,55 miliardy korun, což je pokles proti předloňské rekordní úrovni 8,68 miliardy korun. Po zpoplatněných dálnicích sice jezdilo víc kamionů, ale dopravci dávali přednost ekologičtějším vozidlům splňujícím emisní normu Euro 5.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a82r38e69k 56H84r81u43b59y 6647112681808

Zajimalo by mne, kolik z tech "ekologickych vozu" splnuje emisni normy i realne - tedy, kolik z nich nema udelatka obelhavajici AdBlue, vymontovane FAP apod...

0/0
2.1.2014 23:07
Foto

P63a23v40e19l 38M23a22k16o20v51e35c 8268715211

Není důležité kolik stát vybral na mýtném, ale jaký je výnos (nebo zisk) pro stát z výběru mýtného. Výběr mýtného firmou Kapsch je jeden z největších, stále provozovaných "tunelů".

+6/0
1.1.2014 22:56

J92i14n64d23ř63i59c74h 26Š46k59o46p29e21k 4965671860735

přesně tak, pro stát je výnos kolem 50 % z vybraných peněz

http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

0/0
2.1.2014 10:31

J54i20n86d46ř39i13c24h 98M55i36t46t30e71r 6861430393223

Je to tak, navíc mi v celé diskusi chybí jedna podstatná věc. Tím mám na mysli to, že mýtné si dopravce promítne do ceny přepravy a nakonec to zaplatíme my, spotřebitelé. Takže další cestička, jak si Kapsch a chlapci, kteří mu jako státní úředníci ten kšeft připravili namastí kapsy /odtud možná te název Kapsch/ na úkor daňových poplatníků.

0/−1
2.1.2014 11:02

P70a50v55e10l 86B15r31a87v96e92n59e91c 7934117190527

klasický scénář, investujte do lepších aut abyste ušetřili a až si je všichni koupíte tak to stejně zdražíme i pro vás protože budeme málo vybírat....

+10/−1
1.1.2014 22:32

J64i60ř70í 61N33e55k73u60l97a 3639138484785

A kde ty peníze skončily? Postavilo se za ne něco?

+3/0
1.1.2014 21:26

L26u87k59á84š 80Š83m95a46h28e54l 2327814252514

Za ty peníze se ani neopraví D1...

+1/0
1.1.2014 22:38

R15a31d49e63k 42K45u20d29l31i81č68k60a 8478939812481

Ano postavili si za ně papaláši vili, koupili auta a dovolené a jim prospěšné věci jinak jen udržují v chodu tankodrom T1

+1/−1
2.1.2014 5:12

S88t50e27p48a27n 75T70o42t18h 8308359555288

Vzhledem k tom, ze se rocne vybere 8.5mld a jeden km stoji jednu mld, tedy u nas, tak se za ty penize stavi o stosest...Treba letos (vloni) ;-) se otevrelo 25km u Veseli n.Luz. Takze se prostavelo myto za tri roky.Predloni 6km za 2.9mld kolem Bohumina do Polska. Vloni se spojily Opatovice s HK, pripojil se dalsi kousek PHA-HK... Takze myto jako takove nestaci ani na tu vystavbu.

0/0
2.1.2014 7:00

P42e26t39r 51H40l31o55u76š23e49k 9166433165671

to se zeptejte manažerů Kapsch a spřátelených politiků co si za to pořídili ;-)

+2/0
2.1.2014 7:29
Foto

J37a12n 22M32r58á51z 5460166429401

ale to byl přece jeden ze záměrů nastavených mýtných sazeb, co nejvíce eliminovat kamiony s EUR 1-4 a podpořit pořízení nové techniky. Co je teď špatně na tom, že většina vozového parku je v relaci EUR5, některé už dokonce EUR6? Asi se opět přemýšlí o zdražení mýta...

+7/−1
1.1.2014 21:26

L96u13k87á54š 77Š30m33a24h84e72l 2137494522314

No, že původní funkcí mýta mělo být eliminovat kamionovou dopravu jako takovou, navíc emise nejsou jediným problémem - stále zůstává hluk a především poškozování komunikací. Zatímco v Evropě automobily se staršími motory platí mírnou přirážku, u nás mají nesmyslné slevy, díky kterým je s EUR5 až 5x levnější mýto než v Německu... a mýto nevydělá ani na opravu toho, co kamion svou jízdou poničí (jeden naložený kamion poškodí silnici asi tak jako 10.000 osobních aut).

+4/−1
1.1.2014 22:38

A94l63e59x92a22n37d77r 42K83o69s12t15k15a 5189126969756

Ono by to také chtělo kontrolu, aby byl opravdu jen naložený, ale ne přetížený. Takový totiž samozřejmě ničí mnohem víc. Před možností používat automatizovaný systém se policie ČR brání, že je váha nepřesná, pokud snímá kamion v pohybu.. Pochopitelně, že nikoho nenapadne logické (a funkční) řešení. Pokutu samozřejmě nelze dávat za nepřesné zvážení za jízdy.. Ale nebyl by problém na všech vjezdech do republiky instalovat automatickou váhu. A pokud ta detekuje podezřelé číslo, tak o 5 km dále stop, nájezd na přesnou, stacionární váhu a při přetížení pokuta jak blázen. Nebo, jak to zažil známý v německu.. Nasměrování na odstavné parkoviště, kde stál 2 dny, než přijel náklaďák a ty nadbytečné asi 3 tuny chpali přeložili pěkně ručně.. A až pak směl odjet. (pokuta samozřejmě také, plus platí parkovné)

+1/0
2.1.2014 0:45

J94a19n 95D21u42d28a 2672323448298

Tak aspon ze ty kamiony splnuji prisnejsi normy. Bude min smradu.

+3/0
1.1.2014 21:24

J81i28n30d94ř33i62c69h 11Š63k87o86p23e30k 4135291690135

jenže doprava má i další negativní vlivy, než emise z motorů

+2/−1
1.1.2014 21:52

L83u74b25o28š 16S81u75š36i54l 1428347836308

Přesně tak se chovala kdysi pošta. Měli málo na milionové platy manažerů - tak zpoplatnili inkaso. Rázem měli 32 milionů měsíčně zadarmo a bez práce.

+9/0
1.1.2014 20:49

O91n58d60ř65e48j 17L80o52š48o10t42h 9870182944752

Otazka spis je, proc bylo to inkaso zadarmo 8-o

0/0
2.1.2014 0:28

A18l23e57x63a47n69d13r 62K21o48s29t96k17a 5369766789666

Proč se domníváte, že bylo zdarma? Je jaksi nutné oddělit termín zadarmo (tedy, že VÁM za složenku nic neúčtují) od skutečného zadarmo, tedy bez výdělku. A) pokud vím, platily inkasující jakýsi paušál.. B) a to hlavně.. To, že to VY zaplatíte do 15. v měsíci opravdu neznamená, že to pošta vezme a 15tého to pošla na účet inkasujícího. Mezi zaplacením na přepážce a skutečným posláním platby uplyne minimálně 14 dní, pokud to platíte dříve, než poslední den, tak klidně i měsíc. Pro vaší informaci, mít na minimálně 14 dní k investování stabilně pár MILIARD (pokud spočítáte jdnotlivá inkasa, tak opravdu dojdete k částkám v řádu miliard) má svou hodnotu. Nemalou.. Takzvaným zpoplatněním inkasa pošta udělala jen to, že zavedla další zdroj příjmu.. Zaplatí I (nikoliv výhradně, opravdu je to TAKÉ!!) ten člověk, co k přepážce donese složenku inkasa. (Opravdu nepochopím, kdo toto mže ještě používat a nechat se vydírat.. Když je možné mít účet opravdu zadarmo, internet má i sedlák u slepic a platbu si zadá rychleji, než dojde na poštu..)

0/0
2.1.2014 1:29

R55a87d40e20k 70K19u46d44l67i44č75k67a 8818429472451

je to sice mimo téma, ale proč používáte Českou poštu nebo spořitelnu jsou to předražené bankovní sektory, tomu se dá zabránit používáním jiné banky kde se nic neplatí, problém je v tom, že to u kamionové dopravy nejde snad by je mohli oslovit železnice s nabídkou třeba 1/10 ceny na 1 km z mýtného a bylo by po problému s dálnicemi a ještě by na tom železnice vydělala to by se ale nelíbilo lobbistům co podpořili Kapsh

+2/0
2.1.2014 5:17

S46t58e75p16a82n 70T51o32t54h 8968549105878

Protoze SIPO, tedy sdruzene inkaso plateb obyvate nikdo jiny nenabizi?? On to totiz neni vyhodny obchod. Jsou s tim spojjene naklady. Neznam jinou takovou sluzbu. Navic ale spousta lidi si neudelala toto SIPO zadarmo, ikdyz to jde. Staci jen dojit na tu postu, ale protoze to je jen petikacka, tak to nikdo neresi.

0/0
2.1.2014 6:52

R82a44d21e33k 63K31u62d17l44i96č52k48a 8268129122681

Těch 5 Kč je jen za výpis pokud je na email je také zdarma ale ty fronty na poště jsou hrůza a za SIPO se platí 22 Kč u přepážky

0/0
2.1.2014 9:34

L86u52b65o85š 58S71u89š27i13l 1608717276878

Dobrý den. Už je mi jasné proč najednou dalších 300 kilometrů dálnic jen administrativním rozhodnutím. Vytahat z lidí peníze za nic a dohnat ztrátu.

0/0
1.1.2014 20:46

P87e25t21r 91H44o78r60á40k 1569573789264

Ty silnice jsou už dnes zpoplatněny jako rychlostní silnice. Takže vedle.

+5/0
1.1.2014 20:57

P82a39v23e77l 63S43ý53k49o30r84a 7207112437111

Na Slovensku je Mýto prodělečné. U nás, z článku, nevím, nebo jsem nevšímavý. Tuto podstatnou info jsem asi přehlédnul. EU

0/0
1.1.2014 20:10

D33u72š31a15n 59M70a89č88e55k 6190362364346

možná mělo být v nadpise- Kapsch vybral méně

+5/0
1.1.2014 20:09

P66a32v18e55l 95S18ý17k42o88r59a 7137342957371

Kapsch neprodělá. Ztrátu doplatí stát. Tak to Kapschi zaplatíme 2 x. Jednou poplatkem - mýtem, podruhé státním rozpočtem ?

0/0
1.1.2014 20:12

P39a11v90e10l 77S36ý67k34o51r28a 7557912497671

Dobře, kolik dostal stát po odečtení Kapsh ? [>-]

+4/0
1.1.2014 20:08

L68u37b17o29š 81Z96a76o63r14a35l 3930902820709

Ten dostal to svoje, jako každý rok.

0/0
1.1.2014 20:11

P12a34v73e61l 25S17ý50k95o34r42a 7667542807861

Kolik bere Kapsch ?

0/0
1.1.2014 20:13

P71a65v87e86l 95S20ý45k65o68r30a 7537652697621

Sám si odpovím. 

Stát zaplatil za provoz mýtného systému polovinu toho, co vybral

13. května 2013  9:02

Náklady na vybudování a provoz mýtného systému na českých dálnicích dosáhly od roku 2007 více než 15,5 miliardy. To je polovina z peněz, které se díky systému podařilo vybrat. Vyplývá to ze zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

+1/0
1.1.2014 20:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.