Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na mýtném stát loni vybral o 130 milionů méně, i kvůli ekologickým vozům

Stát loni vybral na mýtném od tuzemských i zahraničních kamionů 8,55 miliardy korun, což je pokles proti předloňské rekordní úrovni 8,68 miliardy korun. Po zpoplatněných dálnicích sice jezdilo víc kamionů, ale dopravci dávali přednost ekologičtějším vozidlům splňujícím emisní normu Euro 5.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70a86r18e10k 97H68r42u32b64y 6567282231808

Zajimalo by mne, kolik z tech "ekologickych vozu" splnuje emisni normy i realne - tedy, kolik z nich nema udelatka obelhavajici AdBlue, vymontovane FAP apod...

0/0
2.1.2014 23:07
Foto

P44a70v68e78l 30M70a36k17o44v62e26c 8878825901

Není důležité kolik stát vybral na mýtném, ale jaký je výnos (nebo zisk) pro stát z výběru mýtného. Výběr mýtného firmou Kapsch je jeden z největších, stále provozovaných "tunelů".

+6/0
1.1.2014 22:56

J96i21n63d44ř33i32c49h 42Š52k60o70p80e86k 4305351290635

přesně tak, pro stát je výnos kolem 50 % z vybraných peněz

http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

0/0
2.1.2014 10:31

J45i34n43d62ř48i72c54h 61M51i29t77t36e33r 6901210243763

Je to tak, navíc mi v celé diskusi chybí jedna podstatná věc. Tím mám na mysli to, že mýtné si dopravce promítne do ceny přepravy a nakonec to zaplatíme my, spotřebitelé. Takže další cestička, jak si Kapsch a chlapci, kteří mu jako státní úředníci ten kšeft připravili namastí kapsy /odtud možná te název Kapsch/ na úkor daňových poplatníků.

0/−1
2.1.2014 11:02

P45a20v11e22l 93B90r41a11v28e17n18e48c 7824157800257

klasický scénář, investujte do lepších aut abyste ušetřili a až si je všichni koupíte tak to stejně zdražíme i pro vás protože budeme málo vybírat....

+10/−1
1.1.2014 22:32

J98i80ř63í 48N37e58k47u19l81a 3809128704155

A kde ty peníze skončily? Postavilo se za ne něco?

+3/0
1.1.2014 21:26

L28u68k58á66š 19Š84m24a28h50e50l 2427124612294

Za ty peníze se ani neopraví D1...

+1/0
1.1.2014 22:38

R65a46d23e68k 23K95u21d34l20i57č74k49a 8858719912401

Ano postavili si za ně papaláši vili, koupili auta a dovolené a jim prospěšné věci jinak jen udržují v chodu tankodrom T1

+1/−1
2.1.2014 5:12

S22t87e69p94a98n 47T58o81t73h 8308669965578

Vzhledem k tom, ze se rocne vybere 8.5mld a jeden km stoji jednu mld, tedy u nas, tak se za ty penize stavi o stosest...Treba letos (vloni) ;-) se otevrelo 25km u Veseli n.Luz. Takze se prostavelo myto za tri roky.Predloni 6km za 2.9mld kolem Bohumina do Polska. Vloni se spojily Opatovice s HK, pripojil se dalsi kousek PHA-HK... Takze myto jako takove nestaci ani na tu vystavbu.

0/0
2.1.2014 7:00

P40e30t46r 75H38l81o71u67š22e88k 9746933935581

to se zeptejte manažerů Kapsch a spřátelených politiků co si za to pořídili ;-)

+2/0
2.1.2014 7:29
Foto

J11a90n 69M98r52á36z 5200376539411

ale to byl přece jeden ze záměrů nastavených mýtných sazeb, co nejvíce eliminovat kamiony s EUR 1-4 a podpořit pořízení nové techniky. Co je teď špatně na tom, že většina vozového parku je v relaci EUR5, některé už dokonce EUR6? Asi se opět přemýšlí o zdražení mýta...

+7/−1
1.1.2014 21:26

L65u30k27á86š 40Š94m92a39h23e75l 2797364372734

No, že původní funkcí mýta mělo být eliminovat kamionovou dopravu jako takovou, navíc emise nejsou jediným problémem - stále zůstává hluk a především poškozování komunikací. Zatímco v Evropě automobily se staršími motory platí mírnou přirážku, u nás mají nesmyslné slevy, díky kterým je s EUR5 až 5x levnější mýto než v Německu... a mýto nevydělá ani na opravu toho, co kamion svou jízdou poničí (jeden naložený kamion poškodí silnici asi tak jako 10.000 osobních aut).

+4/−1
1.1.2014 22:38

A56l88e29x71a10n98d94r 10K14o88s57t90k13a 5319246709476

Ono by to také chtělo kontrolu, aby byl opravdu jen naložený, ale ne přetížený. Takový totiž samozřejmě ničí mnohem víc. Před možností používat automatizovaný systém se policie ČR brání, že je váha nepřesná, pokud snímá kamion v pohybu.. Pochopitelně, že nikoho nenapadne logické (a funkční) řešení. Pokutu samozřejmě nelze dávat za nepřesné zvážení za jízdy.. Ale nebyl by problém na všech vjezdech do republiky instalovat automatickou váhu. A pokud ta detekuje podezřelé číslo, tak o 5 km dále stop, nájezd na přesnou, stacionární váhu a při přetížení pokuta jak blázen. Nebo, jak to zažil známý v německu.. Nasměrování na odstavné parkoviště, kde stál 2 dny, než přijel náklaďák a ty nadbytečné asi 3 tuny chpali přeložili pěkně ručně.. A až pak směl odjet. (pokuta samozřejmě také, plus platí parkovné)

+1/0
2.1.2014 0:45

J12a76n 15D19u18d64a 2842373278958

Tak aspon ze ty kamiony splnuji prisnejsi normy. Bude min smradu.

+3/0
1.1.2014 21:24

J45i80n28d78ř74i62c94h 51Š62k16o48p37e54k 4465641250385

jenže doprava má i další negativní vlivy, než emise z motorů

+2/−1
1.1.2014 21:52

L39u49b90o70š 24S52u38š76i59l 1328637486348

Přesně tak se chovala kdysi pošta. Měli málo na milionové platy manažerů - tak zpoplatnili inkaso. Rázem měli 32 milionů měsíčně zadarmo a bez práce.

+9/0
1.1.2014 20:49

O44n43d81ř12e58j 29L85o19š82o37t17h 9780602634972

Otazka spis je, proc bylo to inkaso zadarmo 8-o

0/0
2.1.2014 0:28

A74l31e68x54a91n36d54r 86K36o34s30t37k89a 5129246409416

Proč se domníváte, že bylo zdarma? Je jaksi nutné oddělit termín zadarmo (tedy, že VÁM za složenku nic neúčtují) od skutečného zadarmo, tedy bez výdělku. A) pokud vím, platily inkasující jakýsi paušál.. B) a to hlavně.. To, že to VY zaplatíte do 15. v měsíci opravdu neznamená, že to pošta vezme a 15tého to pošla na účet inkasujícího. Mezi zaplacením na přepážce a skutečným posláním platby uplyne minimálně 14 dní, pokud to platíte dříve, než poslední den, tak klidně i měsíc. Pro vaší informaci, mít na minimálně 14 dní k investování stabilně pár MILIARD (pokud spočítáte jdnotlivá inkasa, tak opravdu dojdete k částkám v řádu miliard) má svou hodnotu. Nemalou.. Takzvaným zpoplatněním inkasa pošta udělala jen to, že zavedla další zdroj příjmu.. Zaplatí I (nikoliv výhradně, opravdu je to TAKÉ!!) ten člověk, co k přepážce donese složenku inkasa. (Opravdu nepochopím, kdo toto mže ještě používat a nechat se vydírat.. Když je možné mít účet opravdu zadarmo, internet má i sedlák u slepic a platbu si zadá rychleji, než dojde na poštu..)

0/0
2.1.2014 1:29

R13a38d71e14k 54K51u86d44l39i28č56k21a 8828919632881

je to sice mimo téma, ale proč používáte Českou poštu nebo spořitelnu jsou to předražené bankovní sektory, tomu se dá zabránit používáním jiné banky kde se nic neplatí, problém je v tom, že to u kamionové dopravy nejde snad by je mohli oslovit železnice s nabídkou třeba 1/10 ceny na 1 km z mýtného a bylo by po problému s dálnicemi a ještě by na tom železnice vydělala to by se ale nelíbilo lobbistům co podpořili Kapsh

+2/0
2.1.2014 5:17

S39t12e37p62a19n 55T96o88t56h 8558779375918

Protoze SIPO, tedy sdruzene inkaso plateb obyvate nikdo jiny nenabizi?? On to totiz neni vyhodny obchod. Jsou s tim spojjene naklady. Neznam jinou takovou sluzbu. Navic ale spousta lidi si neudelala toto SIPO zadarmo, ikdyz to jde. Staci jen dojit na tu postu, ale protoze to je jen petikacka, tak to nikdo neresi.

0/0
2.1.2014 6:52

R95a17d67e96k 75K75u32d90l93i29č78k81a 8198629172971

Těch 5 Kč je jen za výpis pokud je na email je také zdarma ale ty fronty na poště jsou hrůza a za SIPO se platí 22 Kč u přepážky

0/0
2.1.2014 9:34

L75u53b42o66š 47S59u10š86i76l 1318567406828

Dobrý den. Už je mi jasné proč najednou dalších 300 kilometrů dálnic jen administrativním rozhodnutím. Vytahat z lidí peníze za nic a dohnat ztrátu.

0/0
1.1.2014 20:46

P57e98t73r 58H52o42r21á87k 1249163269404

Ty silnice jsou už dnes zpoplatněny jako rychlostní silnice. Takže vedle.

+5/0
1.1.2014 20:57

P96a45v81e58l 80S10ý91k89o89r80a 7127442707531

Na Slovensku je Mýto prodělečné. U nás, z článku, nevím, nebo jsem nevšímavý. Tuto podstatnou info jsem asi přehlédnul. EU

0/0
1.1.2014 20:10

D45u17š80a29n 54M28a90č18e45k 6300142324666

možná mělo být v nadpise- Kapsch vybral méně

+5/0
1.1.2014 20:09

P29a95v20e60l 46S25ý35k49o24r27a 7387952317641

Kapsch neprodělá. Ztrátu doplatí stát. Tak to Kapschi zaplatíme 2 x. Jednou poplatkem - mýtem, podruhé státním rozpočtem ?

0/0
1.1.2014 20:12

P50a92v76e96l 39S87ý97k96o14r17a 7937612977491

Dobře, kolik dostal stát po odečtení Kapsh ? [>-]

+4/0
1.1.2014 20:08

L88u98b60o53š 58Z42a72o93r79a29l 3640292450149

Ten dostal to svoje, jako každý rok.

0/0
1.1.2014 20:11

P30a88v52e33l 32S63ý49k24o67r33a 7747442687321

Kolik bere Kapsch ?

0/0
1.1.2014 20:13

P90a12v66e84l 27S84ý59k24o66r83a 7477872907561

Sám si odpovím. 

Stát zaplatil za provoz mýtného systému polovinu toho, co vybral

13. května 2013  9:02

Náklady na vybudování a provoz mýtného systému na českých dálnicích dosáhly od roku 2007 více než 15,5 miliardy. To je polovina z peněz, které se díky systému podařilo vybrat. Vyplývá to ze zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/naklady-na-mytne-02q-/eko-doprava.aspx?c=A130513_085800_eko-doprava_klm

+1/0
1.1.2014 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.