Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakem z Prahy do Ostravy za 79 korun. Konkurence dopravců sráží ceny

Ceny vlakových jízdenek mezi Prahou a Ostravou kvůli konkurenčnímu boji našly nové dno. Dopravci však na této trase prodělávají. S Leo Express lze trasu absolvovat za 79 korun. České dráhy a RegioJet další zlevňování neplánují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A46n58t53o53n65í58n 79V79á89c72l58a93v46í28k 3798632293905

Na to je jen jedno výstižné slovo. ČUMÁCI !!! To M bych  tam asi nenechal. Nahradil bych ho písmenem T. Tak jak je mé jméno .Písmena je libo měnit dle libosti. Ahoj

0/−1
10.6.2014 22:01

B26o86ř63e97k 38Ž53a10n53d20a 1130946629176

Konečně někdo začal řešit sociální situaci v regionu. Teď už mohou ostraváci dojíždět do Prahy do práce každý den.

0/0
8.6.2014 17:24

M38a45r89c18e74l 37H98r66o21c56h 9939819552

České dráhy nejsou dokonalé. Ale jejich "konkurence," tihle kašpaři, jim dělají skvělou reklamu. "Bůůů, ČD jezdí podnákladově. Tak budeme jezdit za 79,- Kč. Ale ČD jsou ti zlí podvodníci." Tak díky Leo a Jančuro, mě nové vagony v ECčkách na sev.Moravu vyhovují a s vámi nikdy nepojedu. R^

+4/−1
5.6.2014 20:29

R38a62d55e98k 60N75e43u13m50a94n25n 5472302988525

už to hraje jen na to, že vysoudí prachy z ČD

+3/0
4.6.2014 21:29

M22i48r75o84s37l65a29v 57Z55i20k14m36u29n34d 7149393694263

Při ceně jízdenky bude u soudu těžko vysvětlovat jak modrá konkurence jezdí pod náklady a on je kvůli tomu ve ztrátě ...

0/0
6.6.2014 19:26

J82a24n 46M97a20c52h 3283287132870

Škoda, že dáváte pole působnosti na Matfyz a Jaderku, a ne na fakultu, která je pro dopravu přímo stvořená... Fakulta Dopravní na ČVUT

+3/0
4.6.2014 21:27

M50a74r70e54k 37S55u54c72h80á19n53e88k 2181156108889

:-)R^

0/0
4.6.2014 23:01

J55i48r24k78a 45D64v55o30ř46á84k 4155240373338

A tam mají špičkové programátory a analytiky optimalizačních systémů?

0/0
5.6.2014 13:36

P65a18v61e41l 16V80e48t59e98š72n79í41k 7585608715927

Mají možná špičkové programátory, ale pak se nějak nemůžou shodnout, jestli jim vyšlo 79,- nebo 99,-.

+1/−1
5.6.2014 16:27

J16i41r97k31a 95D78v14o34ř51á84k 4285490173528

Neřekl bych, že nějaké minimum nastavuje programátor, respektive že tam bude pevně zakódované, co myslíte?

A jestli jim to ukazuje při počítání optima zoufale malou cenu, tak je dost možné, že jim algoritmus prostě sděluje, že jsou finančné úplně v háji.

0/0
6.6.2014 11:07
Foto

K50a40m45i57l 52D45u36n76i97č28k49a 2951485

Asi to tak horké s tím proděláváním nebude. Jezdím tedy dost často do OV regiojetem, průměrná cena cca 200 Kč a vlak je skoro poloprázdný, i když na webu při objednávání se tak tak vlezu do posledního vagónu, ale při cestě je vlak poloprázdný, to nechápu. No a když si ještě dovolí slevit Leo na 79!!!! tak mi nikdo nebude vykládat, že všichni 3 dopravci prodělávají ve velkém... Můžu prodělat,ale ne prodělávat...a všichni 3 se drží byznysu zuby nehty...

0/0
4.6.2014 19:05
Foto

R50a98d14e16k 94P57o53l78i72c26k15ý 6361853141374

byznys leoexpresu je možná v žalobě na ČD, že jezdí pod náklady kde požadují 380 milionů odškodné:-/

http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-chce-od-drah-stamiliony-d6d-/eko-doprava.aspx?c=A140517_2065399_eko-doprava_fih

+1/0
4.6.2014 22:37

J89a30k61u98b 51J56a32n49á95s 7107179363659

Jednou jsem jel last minute s LEO ex z Pardubic do Prahy za 68Kč ale už přestal stavět v čechách

0/0
4.6.2014 15:06

M38a43r78t81i10n 40Š62t35r46o78s 4339907630738

Trať do Ostravy určitě není pro soukromé dopravce o zisku. Je to reference s cílem uchytit se později jinde. Ostatně, Leo už taky začal jezdit i jinde.

0/−4
4.6.2014 14:31

J76i24r39k30a 65D41v98o85ř76á66k 4505540913278

Je to o zisku. Nebo aspoň říkali do médií, že si "přijdou na slušné peníze" atd. Reference pro výběrka to jistě je také, ale předvádět, jak i takovouhle trať dokážou válčením dovést do hluboké ztráty zrovna velká reklama pro soukromníky obecně není.Rv

+3/0
4.6.2014 15:03
Foto

A58l18a15n 86Ř31e86p49k39a 4465326

Začal jen zajíždět jinam, ale pořád je na té trase, jen pár spojů zajíždí do Otrokovic a všechny si zajíždějí přes Přerov. Škoda, že má jen jednosystémovou jednotku, má (jako Jančura) dost omezený rozlet se stávajícími vlaky.

0/0
4.6.2014 17:23
Foto

R36a55d50e12k 52P51o37l17i86c82k55ý 6351653791504

Pane Štrosi to je naše nejvýtiženější trať-kde jinde by měli být kvůli zisku?8-o

0/0
4.6.2014 18:21

J94a66n 52M66a22c41h 3543477452750

Vzhledem k tomu, že neexistuje regulátor atd. Tak tahle konkurence jde totálně do kytek.

0/−1
4.6.2014 22:32
Foto

R38a72d45e69k 76P33o47l76i17c93k20ý 6901953421344

?8-o

0/0
4.6.2014 22:34

M38a43r67t18i71n 33Š52t35r46o36s 4299967720348

Zajímavé, že ten, kdo si stěžuje na podnákladové ceny u Českých drah, stahuje ceny stále níže a níže8-o

+11/0
4.6.2014 14:26

A90u80g17u14s35t 24F77o91r46m20á58n18e57k 6585849400146

Škoda, že takováhle konkurence nefunguje mezi Ústím nad Labem a Českými Budějovicemi. Všichni se perou jen o trať Praha - Ostrava.

+2/−1
4.6.2014 13:42

J69i19r41k82a 97D86v39o72ř51á84k 4475980433568

Stačilo by, kdyby se do ÚnL přistěhovalo pár set tisíc lidí navíc ;-)

No, snad se ale na tu stranu KONEČNĚ podaří výběrko na rychlíky.

+3/0
4.6.2014 14:30
Foto

R36o74m51a25n 22P12o85l69á27č56e46k 1950576580635

A co od toho čekáte? Stejně bude po VŘ monopol jednoho dopravce.

0/0
4.6.2014 22:57

R74a92d49e15k 31J59a86n40a51t92a 9935776414832

Výběrové řízení a související dlouhodobá smlouva na >10 let umožní vítězí (ať už jím bude kdokoliv) investovat do vozidel.

Dneska to nejde. ČD se v tomto chovají jako dobrý hospodář a investovat do linky, o kterou mohou během 3 let přijít? To za prvé nadává smysl, za druhé by na to ani žádná banka úvěr nedala. Takže se zde provedla jenom levná tzv. humanizace (ale i tu mají cestující rádi, často považují ta opravená béčka za první třídu).

+1/0
4.6.2014 23:51
Foto

R38o40m91a13n 62P31o43l16á42č71e37k 1280986900845

Ovšem se obávám toho, že nejlevnější bude od ČD koupit 810, hodit je do laku v lepším případě z nich udělat Regionovy a jezdí se ... Že by jsme se dočkali masivně Stadlerů jako na severu asi nehrozí.

0/−2
5.6.2014 0:30

J46i11r38k79a 19D75v90o96ř92á21k 4965490433108

Něco smysluplnějšího byste tam neměl? Motoráky, navíc na 80 km/h podmínky VŘ nemají šanci splnit.

+1/0
5.6.2014 13:43
Foto

J32i28ř34í 53Š85r87á25m54e92k 3938367309681

Co je to za blaf? Motoráček na hlavní trať nevyženeš; vyženeš-li, výběrko nevyhraješ; vyhraješ-li, jezdit nebudeš; budeš-li jezdit, jen do pláče. Ale teď vážně. Žádné malé motoráčky nemají na hlavní trati co dělat. A je jedno, jde-li o 810, Regionovu nebo Stadler.

0/0
5.6.2014 16:30

J60i76r76k13a 59D94v55o14ř90á64k 4965310173478

Já třeba čekám, jestli ve VŘ bude požadavek na Krušnohorské rychlíky co jezdí Praha - ÚnL jako expresy, aby měly maximálku 160 km/h a slušný výkon na tunu. Pak by se totiž teoreticky daly zrychlit EuroCity na Drážďany, které s nimi jezdí v taktu a na kterých se trvale vymění stávající lokomotiva 371 za mnohem silnější 380. Také bude zajímavé pozorovat, jestli bude ministerstvo trvat na částečné nízkopodlažnosti.

0/0
5.6.2014 13:36

M43i97r90o65s81l10a15v 19Z53i13k73m23u12n68d 7919183444523

Nasazením lok 380 místo 371 teoreticky získáte několik málo vteřin, v praxi nic, protože jízdní doby mezi jednotlivými stanicemi se zaokrouhlují na celé půlminuty směrem nahoru, takže jízdní doba 2 minuty 6 vteřin a 2 minuty 26 vteřin se počítá jako 2 minuty 30 vteřin ...  

Nízkopodlažnost je v dálkové dopravě sporná, pokud je hrana nástupiště v úrovni podlahy vozu ...

0/0
6.6.2014 19:33

T88o16m40á29š 26C18z46a53k86o94j 6411624365310

předpokládám že jeho jaderní fyzici jsou studenti FJFI, kde se krom jadernych oborů vyučuje i špičková matika 

to nic nemění na tom že je to blázen s takovou cenovou politikou

+1/0
4.6.2014 12:07

L77u50k81á55š 12Š38m54a30h62e50l 2337734392454

No... tady lidi píšou, jak jsou ČD na jiných tratích drahé, ale ono se to týká i autobusů. Např. autobusy Praha - Příbram stojí na cca 60 km (z toho většina po dálnici) 80 Kč a na rozdíl od vlaků neposkytují žádné slevy na zpáteční jízdné, skupinové jízdenky, zákaznické karty či dokonce týdenní nebo měsíční jízdenky. Pro denní dojíždění je to opravdu pálka. A to je autobus, který je dotovaný krajem a v systému SID.

+2/0
4.6.2014 11:58

A91u85g22u81s30t 53F42o10r16m23á81n82e28k 6375229200776

To máte levné, autobus Most - Ústí nad Labem (tedy skoro stejné vzdálenost) stojí 99 Kč.

+3/0
4.6.2014 13:43
Foto

A90l75a51n 44Ř60e86p45k16a 4165976

A pak kdo jezdí pod náklady ;-D Stěžuje si, žej e v mínusu, ale zlevní ještě více.. to se z toho těžko vyhrabe, i kdyby hned jeho vlaky jezdili naplněné 100%R^

 Ale jelikož Smile:) kartu mám, tak třeba toho využiji na výlet, pokud to půjde v obou směrech v jeden den :D

+2/0
4.6.2014 11:44

K67a52r88e95l 51J77a10n60í10k 9818582415824

tvrdí "očekáváme vyšší tržby". Pokud se to splní, logiku to má: většina nákladů bude fixních a jestli za jednu jízdu vybere 2x namísto x, tak se mu to vyplatilo.

+1/0
4.6.2014 11:48

P88a76v44e67l 73S28l19a26m17a 9529712411967

Nikam se vlakem nechystám. Proplattě mi tedy , v rámci konkurenčního BOJE jízdné, které jsem nerealizoval. To bude teprv reklama!!!!:-P

+1/0
4.6.2014 11:05

T87o11m40á98š 76L75u24d55v73í56k 5260278393146

A co teprve, až vám začnou proplácet nevyužitou službu gynekologové. ;-)

+1/0
4.6.2014 11:44
Foto

J27i76ř21í 37Š29r58á92m62e66k 3268287709861

Nebo popravčí

+2/0
4.6.2014 12:11

P95a80v60e10l 27J63a54n89s98a 2295119141814

proč sakra nejezdí konkurence i na trati č. 90???

0/−1
4.6.2014 10:55

J27i36ř24í 30P27l50a43v24s91k49ý 9950246521829

a co by tam probuh delala ?

+2/0
4.6.2014 10:59
Foto

J14i34ř43í 24Š79r15á88m27e73k 3238567989621

Vozila cestující?

+1/0
4.6.2014 11:00

J84i24ř27í 56P20l32a46v41s65k48ý 9460976771379

a opravdu by se nejake konkurenci vyplatilo, aby na takovou trat lezla ? bez alespon vidiny zisku vam totiz nikde zadna konkurence jezdit nebude ... soukroma firma totiz nepodnika kvuli nejake dopravni obsluznosti ci kyho certa, ale kvuli docela obycejnemu zisku. to, jestli se ten zisk skutecne dostavi nebo nikoliv, to uz je jina otazka, ale tohle uz bych nechal tak nejak na tech, kteri do toho podnikani cpou svoje vlastni prachy.

+3/−1
4.6.2014 11:06

R72a14d41e64k 84H73o80d50a64ň 9656157311983

Státní firma ale také nepodniká kvůli dopravní obslužnosti, proto se tyhle trasy nasmlouvají na krajích roky předem a doplácí je kraj/město.

0/−3
4.6.2014 11:08

J92i98ř61í 10P72l28a87v58s10k73ý 9910846901159

nu, tak tim je vcelku jasne receno, proc ze konkurence nejezdi nejenom na trati 90, ale prakticky i kdekoliv jinde ... protoze trati, kde se ta doprava vyplati (nebo alespon muze vyplatit) i bez dotaci, pripadne bez uhrady prokazatelne ztraty z dopravni obsluznosti, je v prostredi cr jenom par: bezprostredni okoli prahy, trasa praha - ostrava s minimalnim mnozstvim zastavek ... a to je asi tak fsechno.  soukromnik opravdu nebude provozovat ztratovou dopravu nekde, kde chcip pes, jenom proto, aby to "lidi meli levnejsi" ...

0/0
4.6.2014 11:24

R50a47d85e95k 25H12o77d26a23ň 9426587701343

Vždyť vám to píšu o příspěvek výš: doprava kde chcípl pes ztrátová není, protože kraj či město nasmlouvají dopravní obslužnost, a za to platí firmě peníze čímž kompenzují právě tu ztrátovost.

Důvod proč tam soukromník nebude provozovat dopravu není v tom že je to ztrátové ale v tom, že někdo jiný tam má nasmlouvanou službu za kterou dostává zaplaceno krajem, a soukromník by musel konkurovat a provozovat podobnou službu bez těch financí od kraje.

+1/0
4.6.2014 11:52

J80i43ř58í 61P51l88a33v53s41k14ý 9470736791899

vsak v tom se shodneme - pokud kraj zadal dopravni obsluznost na x let dopredu ceskym draham, pak tam soukromnik proste nepujde, protoze to pro nej neni ani potencionalne ziskove. bez tech penez od statu ci kraje je mozne provozovat dopravu v aglomeraci prahy a do te ostravy, a mozna jeste i do brna - a tim to konci. tam sice za dopravni obsluznost zaplaceno taky nedostane, ale zrejme se z nejakeho duvodu domniva, ze do budoucna to ziskove byt muze ... trasa horni zadelna - zakopane v cernych lesich nebude bez dotaci ziskova proste NIKDY.

0/0
4.6.2014 12:02

P77a72v39e48l 78J92a68n39s13a 2785689881284

a co je tak mimořádnýho na trase Praha-Ostrava? že je extra dlouhá? nebo snad z nějakýho záhadnýho důvodu po ní cestuje víc lidí než z jinejch směrů?

na to, aby někdo jezdil denně do práce a z práce z Ostravy do Prahy a zpět je to příliš daleko, to podle mýho jezdí mnohem víc lidí z bližších měst (do 100-120 km se to ještě vyplatí) a tak by se snad konkurence mohla uživit i na směrech do Plzně, Děčína, Č. Budějovic...

však se na netu podívej na propastnej rozdíl cen jízdnýho Teplice-Praha autobusem a vlakem (bez INkarty), kdyby jezdili konkurenti Praha-Děčín, tak by se možná ceny vyrovnaly a člověk by si mohl vybrat pohodlnější vlak a ne mít otlačený kolena z autobusu jen proto, že je levnější (a do kapsy je hluboko)

+2/−3
4.6.2014 11:41

J30i75ř84í 28P50l11a92v16s24k50ý 9210506951679

na trase praha - ostrava je vyjimecne "pouze" to, ze spojuje dve ze tri nejvetsich mest v republice ... takze cilova skupina zakazniku je podstatne vetsi, nez u libovolne jine trati, mozna s vyjimkou bezprostredniho okoli prahy, kde uz nejaka ta soukroma konkurence taky jezdi, nebo alespon jezdila.

+5/0
4.6.2014 12:06
Foto

R60a19d42e47k 32P44o21l10i53c82k93ý 6791763651504

Nejen 2 ze tří největších měst ale připočtěte i velkou olomouc a hlavně většinu  střední a celou severní moravu

+1/0
4.6.2014 18:24
Foto

R40a78d92e61k 69P12o77l55i84c96k71ý 6851833621314

Pane Janso-logicky čím delší tra´t tím víc cestujících.

Navíc ta trať spojuje Prahu z větší polovinou Moravy a zrovna tu část, která to má po dálnici mnohem dál takže je ze severní části Moravy minimum cestujících autobusy.

Navíc je hlavním tahem i mezi prahou a Východními Čechami a je to taky hlavní trasa na Slovensko

Jezdí po ní studenti / nejen do Prahy ale i olomouce, Ostravy/, lidi co jezdí za turnusovou prací,cizinci pracující v praze ale i pracující co jezdí kratší vzdálenosti...

Takže tomu vytížení se žádná jiná trať ani neblíží

+1/0
4.6.2014 18:32

P28a96v81e35l 17V30e69t40e45š54n17í30k 7325118345707

Nojo, ale studenti a lidé dojíždějící za prací obsadí hlavně páteční a nedělní vlaky. Podle mě není důvod, aby ve středu jezdil vlak každou hodinu a snažil, trhnout rychlostní rekord a nabízel noviny zdarma.

0/0
5.6.2014 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.