Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem z Prahy do Ostravy za 79 korun. Konkurence dopravců sráží ceny

Ceny vlakových jízdenek mezi Prahou a Ostravou kvůli konkurenčnímu boji našly nové dno. Dopravci však na této trase prodělávají. S Leo Express lze trasu absolvovat za 79 korun. České dráhy a RegioJet další zlevňování neplánují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A63n83t59o77n20í61n 11V74á92c91l21a90v10í38k 3868212413785

Na to je jen jedno výstižné slovo. ČUMÁCI !!! To M bych  tam asi nenechal. Nahradil bych ho písmenem T. Tak jak je mé jméno .Písmena je libo měnit dle libosti. Ahoj

0/−1
10.6.2014 22:01

B57o21ř93e91k 26Ž80a41n95d69a 1120466809836

Konečně někdo začal řešit sociální situaci v regionu. Teď už mohou ostraváci dojíždět do Prahy do práce každý den.

0/0
8.6.2014 17:24

M77a45r90c76e70l 57H92r55o28c24h 9959539632

České dráhy nejsou dokonalé. Ale jejich "konkurence," tihle kašpaři, jim dělají skvělou reklamu. "Bůůů, ČD jezdí podnákladově. Tak budeme jezdit za 79,- Kč. Ale ČD jsou ti zlí podvodníci." Tak díky Leo a Jančuro, mě nové vagony v ECčkách na sev.Moravu vyhovují a s vámi nikdy nepojedu. R^

+4/−1
5.6.2014 20:29

R87a86d37e41k 87N47e79u41m84a18n38n 5602782848555

už to hraje jen na to, že vysoudí prachy z ČD

+3/0
4.6.2014 21:29

M79i63r27o34s69l19a91v 32Z74i56k14m89u80n93d 7779553794163

Při ceně jízdenky bude u soudu těžko vysvětlovat jak modrá konkurence jezdí pod náklady a on je kvůli tomu ve ztrátě ...

0/0
6.6.2014 19:26

J64a92n 54M26a74c54h 3593567572520

Škoda, že dáváte pole působnosti na Matfyz a Jaderku, a ne na fakultu, která je pro dopravu přímo stvořená... Fakulta Dopravní na ČVUT

+3/0
4.6.2014 21:27

M61a49r44e52k 22S81u57c75h80á10n84e26k 2481436968399

:-)R^

0/0
4.6.2014 23:01

J60i71r97k69a 80D84v10o53ř59á28k 4805720233498

A tam mají špičkové programátory a analytiky optimalizačních systémů?

0/0
5.6.2014 13:36

P31a22v84e37l 92V73e51t59e61š27n75í70k 7285168505157

Mají možná špičkové programátory, ale pak se nějak nemůžou shodnout, jestli jim vyšlo 79,- nebo 99,-.

+1/−1
5.6.2014 16:27

J95i56r35k97a 47D19v88o12ř55á41k 4985570943638

Neřekl bych, že nějaké minimum nastavuje programátor, respektive že tam bude pevně zakódované, co myslíte?

A jestli jim to ukazuje při počítání optima zoufale malou cenu, tak je dost možné, že jim algoritmus prostě sděluje, že jsou finančné úplně v háji.

0/0
6.6.2014 11:07

K83a30m18i80l 84D46u44n10i24č62k45a 2851955

Asi to tak horké s tím proděláváním nebude. Jezdím tedy dost často do OV regiojetem, průměrná cena cca 200 Kč a vlak je skoro poloprázdný, i když na webu při objednávání se tak tak vlezu do posledního vagónu, ale při cestě je vlak poloprázdný, to nechápu. No a když si ještě dovolí slevit Leo na 79!!!! tak mi nikdo nebude vykládat, že všichni 3 dopravci prodělávají ve velkém... Můžu prodělat,ale ne prodělávat...a všichni 3 se drží byznysu zuby nehty...

0/0
4.6.2014 19:05
Foto

R93a10d93e22k 15P87o67l17i79c97k14ý 6681533571784

byznys leoexpresu je možná v žalobě na ČD, že jezdí pod náklady kde požadují 380 milionů odškodné:-/

http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-chce-od-drah-stamiliony-d6d-/eko-doprava.aspx?c=A140517_2065399_eko-doprava_fih

+1/0
4.6.2014 22:37

J59a44k94u54b 90J47a59n24á87s 7167639473119

Jednou jsem jel last minute s LEO ex z Pardubic do Prahy za 68Kč ale už přestal stavět v čechách

0/0
4.6.2014 15:06

M29a30r62t69i98n 10Š60t80r64o20s 4319517700728

Trať do Ostravy určitě není pro soukromé dopravce o zisku. Je to reference s cílem uchytit se později jinde. Ostatně, Leo už taky začal jezdit i jinde.

0/−4
4.6.2014 14:31

J35i18r67k82a 59D89v31o65ř34á60k 4355540163838

Je to o zisku. Nebo aspoň říkali do médií, že si "přijdou na slušné peníze" atd. Reference pro výběrka to jistě je také, ale předvádět, jak i takovouhle trať dokážou válčením dovést do hluboké ztráty zrovna velká reklama pro soukromníky obecně není.Rv

+3/0
4.6.2014 15:03
Foto

A20l82a89n 30Ř28e90p55k34a 4945936

Začal jen zajíždět jinam, ale pořád je na té trase, jen pár spojů zajíždí do Otrokovic a všechny si zajíždějí přes Přerov. Škoda, že má jen jednosystémovou jednotku, má (jako Jančura) dost omezený rozlet se stávajícími vlaky.

0/0
4.6.2014 17:23
Foto

R19a27d64e71k 91P76o32l16i93c79k66ý 6641793881614

Pane Štrosi to je naše nejvýtiženější trať-kde jinde by měli být kvůli zisku?8-o

0/0
4.6.2014 18:21

J82a13n 47M22a13c29h 3543127112670

Vzhledem k tomu, že neexistuje regulátor atd. Tak tahle konkurence jde totálně do kytek.

0/−1
4.6.2014 22:32
Foto

R49a28d72e49k 26P43o74l47i51c44k46ý 6931153681314

?8-o

0/0
4.6.2014 22:34

M91a90r48t88i21n 77Š49t11r74o22s 4319757930818

Zajímavé, že ten, kdo si stěžuje na podnákladové ceny u Českých drah, stahuje ceny stále níže a níže8-o

+11/0
4.6.2014 14:26

A81u58g96u53s17t 42F55o55r74m34á24n59e94k 6885969780896

Škoda, že takováhle konkurence nefunguje mezi Ústím nad Labem a Českými Budějovicemi. Všichni se perou jen o trať Praha - Ostrava.

+2/−1
4.6.2014 13:42

J14i45r61k21a 61D77v38o50ř32á48k 4515310523718

Stačilo by, kdyby se do ÚnL přistěhovalo pár set tisíc lidí navíc ;-)

No, snad se ale na tu stranu KONEČNĚ podaří výběrko na rychlíky.

+3/0
4.6.2014 14:30
Foto

R57o61m93a21n 55P71o77l91á49č46e44k 1720646950285

A co od toho čekáte? Stejně bude po VŘ monopol jednoho dopravce.

0/0
4.6.2014 22:57

R10a76d51e17k 21J22a94n25a75t87a 9235416324772

Výběrové řízení a související dlouhodobá smlouva na >10 let umožní vítězí (ať už jím bude kdokoliv) investovat do vozidel.

Dneska to nejde. ČD se v tomto chovají jako dobrý hospodář a investovat do linky, o kterou mohou během 3 let přijít? To za prvé nadává smysl, za druhé by na to ani žádná banka úvěr nedala. Takže se zde provedla jenom levná tzv. humanizace (ale i tu mají cestující rádi, často považují ta opravená béčka za první třídu).

+1/0
4.6.2014 23:51
Foto

R37o74m87a21n 10P98o41l63á90č74e13k 1750176550425

Ovšem se obávám toho, že nejlevnější bude od ČD koupit 810, hodit je do laku v lepším případě z nich udělat Regionovy a jezdí se ... Že by jsme se dočkali masivně Stadlerů jako na severu asi nehrozí.

0/−2
5.6.2014 0:30

J36i79r16k66a 38D45v20o62ř66á65k 4465850753148

Něco smysluplnějšího byste tam neměl? Motoráky, navíc na 80 km/h podmínky VŘ nemají šanci splnit.

+1/0
5.6.2014 13:43
Foto

J82i27ř21í 28Š39r47á35m66e37k 3498147599761

Co je to za blaf? Motoráček na hlavní trať nevyženeš; vyženeš-li, výběrko nevyhraješ; vyhraješ-li, jezdit nebudeš; budeš-li jezdit, jen do pláče. Ale teď vážně. Žádné malé motoráčky nemají na hlavní trati co dělat. A je jedno, jde-li o 810, Regionovu nebo Stadler.

0/0
5.6.2014 16:30

J95i39r64k38a 96D50v18o24ř92á35k 4465690133858

Já třeba čekám, jestli ve VŘ bude požadavek na Krušnohorské rychlíky co jezdí Praha - ÚnL jako expresy, aby měly maximálku 160 km/h a slušný výkon na tunu. Pak by se totiž teoreticky daly zrychlit EuroCity na Drážďany, které s nimi jezdí v taktu a na kterých se trvale vymění stávající lokomotiva 371 za mnohem silnější 380. Také bude zajímavé pozorovat, jestli bude ministerstvo trvat na částečné nízkopodlažnosti.

0/0
5.6.2014 13:36

M41i66r29o77s51l92a32v 40Z43i33k57m42u58n87d 7319343254363

Nasazením lok 380 místo 371 teoreticky získáte několik málo vteřin, v praxi nic, protože jízdní doby mezi jednotlivými stanicemi se zaokrouhlují na celé půlminuty směrem nahoru, takže jízdní doba 2 minuty 6 vteřin a 2 minuty 26 vteřin se počítá jako 2 minuty 30 vteřin ...  

Nízkopodlažnost je v dálkové dopravě sporná, pokud je hrana nástupiště v úrovni podlahy vozu ...

0/0
6.6.2014 19:33

T98o79m64á87š 69C75z72a71k23o65j 6211894955700

předpokládám že jeho jaderní fyzici jsou studenti FJFI, kde se krom jadernych oborů vyučuje i špičková matika 

to nic nemění na tom že je to blázen s takovou cenovou politikou

+1/0
4.6.2014 12:07

L77u16k62á80š 45Š45m88a49h90e13l 2327714422124

No... tady lidi píšou, jak jsou ČD na jiných tratích drahé, ale ono se to týká i autobusů. Např. autobusy Praha - Příbram stojí na cca 60 km (z toho většina po dálnici) 80 Kč a na rozdíl od vlaků neposkytují žádné slevy na zpáteční jízdné, skupinové jízdenky, zákaznické karty či dokonce týdenní nebo měsíční jízdenky. Pro denní dojíždění je to opravdu pálka. A to je autobus, který je dotovaný krajem a v systému SID.

+2/0
4.6.2014 11:58

A87u19g83u19s36t 46F72o47r96m10á80n82e43k 6315929360886

To máte levné, autobus Most - Ústí nad Labem (tedy skoro stejné vzdálenost) stojí 99 Kč.

+3/0
4.6.2014 13:43
Foto

A17l67a91n 84Ř75e66p68k52a 4435976

A pak kdo jezdí pod náklady ;-D Stěžuje si, žej e v mínusu, ale zlevní ještě více.. to se z toho těžko vyhrabe, i kdyby hned jeho vlaky jezdili naplněné 100%R^

 Ale jelikož Smile:) kartu mám, tak třeba toho využiji na výlet, pokud to půjde v obou směrech v jeden den :D

+2/0
4.6.2014 11:44

K96a86r20e12l 39J18a62n98í62k 9128672555634

tvrdí "očekáváme vyšší tržby". Pokud se to splní, logiku to má: většina nákladů bude fixních a jestli za jednu jízdu vybere 2x namísto x, tak se mu to vyplatilo.

+1/0
4.6.2014 11:48

P50a44v60e95l 79S38l56a47m84a 9689232311527

Nikam se vlakem nechystám. Proplattě mi tedy , v rámci konkurenčního BOJE jízdné, které jsem nerealizoval. To bude teprv reklama!!!!:-P

+1/0
4.6.2014 11:05

T22o69m45á45š 13L76u72d97v92í40k 5540368553716

A co teprve, až vám začnou proplácet nevyužitou službu gynekologové. ;-)

+1/0
4.6.2014 11:44
Foto

J90i31ř27í 17Š62r94á68m88e46k 3198967249371

Nebo popravčí

+2/0
4.6.2014 12:11

P81a95v21e31l 38J34a42n64s74a 2865419321204

proč sakra nejezdí konkurence i na trati č. 90???

0/−1
4.6.2014 10:55

J35i15ř61í 44P26l95a28v33s96k30ý 9390406261439

a co by tam probuh delala ?

+2/0
4.6.2014 10:59
Foto

J32i10ř98í 51Š55r95á43m45e98k 3528217889831

Vozila cestující?

+1/0
4.6.2014 11:00

J60i23ř76í 86P77l43a41v87s31k19ý 9140366241559

a opravdu by se nejake konkurenci vyplatilo, aby na takovou trat lezla ? bez alespon vidiny zisku vam totiz nikde zadna konkurence jezdit nebude ... soukroma firma totiz nepodnika kvuli nejake dopravni obsluznosti ci kyho certa, ale kvuli docela obycejnemu zisku. to, jestli se ten zisk skutecne dostavi nebo nikoliv, to uz je jina otazka, ale tohle uz bych nechal tak nejak na tech, kteri do toho podnikani cpou svoje vlastni prachy.

+3/−1
4.6.2014 11:06

R61a19d36e66k 60H98o36d29a60ň 9856297881403

Státní firma ale také nepodniká kvůli dopravní obslužnosti, proto se tyhle trasy nasmlouvají na krajích roky předem a doplácí je kraj/město.

0/−3
4.6.2014 11:08

J66i66ř67í 91P94l29a46v38s33k65ý 9960536881449

nu, tak tim je vcelku jasne receno, proc ze konkurence nejezdi nejenom na trati 90, ale prakticky i kdekoliv jinde ... protoze trati, kde se ta doprava vyplati (nebo alespon muze vyplatit) i bez dotaci, pripadne bez uhrady prokazatelne ztraty z dopravni obsluznosti, je v prostredi cr jenom par: bezprostredni okoli prahy, trasa praha - ostrava s minimalnim mnozstvim zastavek ... a to je asi tak fsechno.  soukromnik opravdu nebude provozovat ztratovou dopravu nekde, kde chcip pes, jenom proto, aby to "lidi meli levnejsi" ...

0/0
4.6.2014 11:24

R46a83d10e83k 92H47o36d71a44ň 9816817931493

Vždyť vám to píšu o příspěvek výš: doprava kde chcípl pes ztrátová není, protože kraj či město nasmlouvají dopravní obslužnost, a za to platí firmě peníze čímž kompenzují právě tu ztrátovost.

Důvod proč tam soukromník nebude provozovat dopravu není v tom že je to ztrátové ale v tom, že někdo jiný tam má nasmlouvanou službu za kterou dostává zaplaceno krajem, a soukromník by musel konkurovat a provozovat podobnou službu bez těch financí od kraje.

+1/0
4.6.2014 11:52

J54i41ř62í 90P67l87a12v73s31k63ý 9260196171769

vsak v tom se shodneme - pokud kraj zadal dopravni obsluznost na x let dopredu ceskym draham, pak tam soukromnik proste nepujde, protoze to pro nej neni ani potencionalne ziskove. bez tech penez od statu ci kraje je mozne provozovat dopravu v aglomeraci prahy a do te ostravy, a mozna jeste i do brna - a tim to konci. tam sice za dopravni obsluznost zaplaceno taky nedostane, ale zrejme se z nejakeho duvodu domniva, ze do budoucna to ziskove byt muze ... trasa horni zadelna - zakopane v cernych lesich nebude bez dotaci ziskova proste NIKDY.

0/0
4.6.2014 12:02

P27a37v53e39l 22J70a64n88s44a 2595129351504

a co je tak mimořádnýho na trase Praha-Ostrava? že je extra dlouhá? nebo snad z nějakýho záhadnýho důvodu po ní cestuje víc lidí než z jinejch směrů?

na to, aby někdo jezdil denně do práce a z práce z Ostravy do Prahy a zpět je to příliš daleko, to podle mýho jezdí mnohem víc lidí z bližších měst (do 100-120 km se to ještě vyplatí) a tak by se snad konkurence mohla uživit i na směrech do Plzně, Děčína, Č. Budějovic...

však se na netu podívej na propastnej rozdíl cen jízdnýho Teplice-Praha autobusem a vlakem (bez INkarty), kdyby jezdili konkurenti Praha-Děčín, tak by se možná ceny vyrovnaly a člověk by si mohl vybrat pohodlnější vlak a ne mít otlačený kolena z autobusu jen proto, že je levnější (a do kapsy je hluboko)

+2/−3
4.6.2014 11:41

J14i93ř32í 85P19l10a78v91s96k70ý 9730396641869

na trase praha - ostrava je vyjimecne "pouze" to, ze spojuje dve ze tri nejvetsich mest v republice ... takze cilova skupina zakazniku je podstatne vetsi, nez u libovolne jine trati, mozna s vyjimkou bezprostredniho okoli prahy, kde uz nejaka ta soukroma konkurence taky jezdi, nebo alespon jezdila.

+5/0
4.6.2014 12:06
Foto

R69a24d30e82k 73P85o69l18i44c89k52ý 6681333841644

Nejen 2 ze tří největších měst ale připočtěte i velkou olomouc a hlavně většinu  střední a celou severní moravu

+1/0
4.6.2014 18:24
Foto

R12a88d41e47k 97P78o98l77i16c18k37ý 6841293651784

Pane Janso-logicky čím delší tra´t tím víc cestujících.

Navíc ta trať spojuje Prahu z větší polovinou Moravy a zrovna tu část, která to má po dálnici mnohem dál takže je ze severní části Moravy minimum cestujících autobusy.

Navíc je hlavním tahem i mezi prahou a Východními Čechami a je to taky hlavní trasa na Slovensko

Jezdí po ní studenti / nejen do Prahy ale i olomouce, Ostravy/, lidi co jezdí za turnusovou prací,cizinci pracující v praze ale i pracující co jezdí kratší vzdálenosti...

Takže tomu vytížení se žádná jiná trať ani neblíží

+1/0
4.6.2014 18:32

P98a57v83e94l 73V24e76t37e49š80n94í59k 7415438505767

Nojo, ale studenti a lidé dojíždějící za prací obsadí hlavně páteční a nedělní vlaky. Podle mě není důvod, aby ve středu jezdil vlak každou hodinu a snažil, trhnout rychlostní rekord a nabízel noviny zdarma.

0/0
5.6.2014 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.