Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakem z Prahy do Ostravy za 79 korun. Konkurence dopravců sráží ceny

Ceny vlakových jízdenek mezi Prahou a Ostravou kvůli konkurenčnímu boji našly nové dno. Dopravci však na této trase prodělávají. S Leo Express lze trasu absolvovat za 79 korun. České dráhy a RegioJet další zlevňování neplánují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A45n98t64o45n69í53n 91V27á81c42l41a26v34í17k 3358732723305

Na to je jen jedno výstižné slovo. ČUMÁCI !!! To M bych  tam asi nenechal. Nahradil bych ho písmenem T. Tak jak je mé jméno .Písmena je libo měnit dle libosti. Ahoj

0/−1
10.6.2014 22:01

B67o30ř11e76k 12Ž70a46n63d97a 1440506519376

Konečně někdo začal řešit sociální situaci v regionu. Teď už mohou ostraváci dojíždět do Prahy do práce každý den.

0/0
8.6.2014 17:24

M12a89r21c88e86l 49H69r84o85c28h 9749929832

České dráhy nejsou dokonalé. Ale jejich "konkurence," tihle kašpaři, jim dělají skvělou reklamu. "Bůůů, ČD jezdí podnákladově. Tak budeme jezdit za 79,- Kč. Ale ČD jsou ti zlí podvodníci." Tak díky Leo a Jančuro, mě nové vagony v ECčkách na sev.Moravu vyhovují a s vámi nikdy nepojedu. R^

+4/−1
5.6.2014 20:29

R11a43d46e45k 41N43e54u39m66a19n19n 5732622118475

už to hraje jen na to, že vysoudí prachy z ČD

+3/0
4.6.2014 21:29

M34i13r49o89s79l52a30v 37Z47i67k64m87u85n11d 7919373274753

Při ceně jízdenky bude u soudu těžko vysvětlovat jak modrá konkurence jezdí pod náklady a on je kvůli tomu ve ztrátě ...

0/0
6.6.2014 19:26

J33a10n 32M63a89c20h 3843287922250

Škoda, že dáváte pole působnosti na Matfyz a Jaderku, a ne na fakultu, která je pro dopravu přímo stvořená... Fakulta Dopravní na ČVUT

+3/0
4.6.2014 21:27

M57a86r49e24k 66S44u95c47h32á72n56e63k 2751816578549

:-)R^

0/0
4.6.2014 23:01

J41i61r12k48a 42D50v49o62ř78á82k 4445910643718

A tam mají špičkové programátory a analytiky optimalizačních systémů?

0/0
5.6.2014 13:36

P86a37v71e49l 97V52e96t52e89š63n69í64k 7695218915517

Mají možná špičkové programátory, ale pak se nějak nemůžou shodnout, jestli jim vyšlo 79,- nebo 99,-.

+1/−1
5.6.2014 16:27

J52i76r32k37a 18D45v84o51ř74á94k 4185650793748

Neřekl bych, že nějaké minimum nastavuje programátor, respektive že tam bude pevně zakódované, co myslíte?

A jestli jim to ukazuje při počítání optima zoufale malou cenu, tak je dost možné, že jim algoritmus prostě sděluje, že jsou finančné úplně v háji.

0/0
6.6.2014 11:07
Foto

K79a33m60i94l 10D16u65n33i84č14k63a 2771915

Asi to tak horké s tím proděláváním nebude. Jezdím tedy dost často do OV regiojetem, průměrná cena cca 200 Kč a vlak je skoro poloprázdný, i když na webu při objednávání se tak tak vlezu do posledního vagónu, ale při cestě je vlak poloprázdný, to nechápu. No a když si ještě dovolí slevit Leo na 79!!!! tak mi nikdo nebude vykládat, že všichni 3 dopravci prodělávají ve velkém... Můžu prodělat,ale ne prodělávat...a všichni 3 se drží byznysu zuby nehty...

0/0
4.6.2014 19:05
Foto

R46a78d31e57k 97P20o11l60i16c82k29ý 6861443611764

byznys leoexpresu je možná v žalobě na ČD, že jezdí pod náklady kde požadují 380 milionů odškodné:-/

http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-chce-od-drah-stamiliony-d6d-/eko-doprava.aspx?c=A140517_2065399_eko-doprava_fih

+1/0
4.6.2014 22:37

J40a41k72u31b 72J66a12n73á63s 7627559683669

Jednou jsem jel last minute s LEO ex z Pardubic do Prahy za 68Kč ale už přestal stavět v čechách

0/0
4.6.2014 15:06

M47a23r54t44i71n 66Š62t92r76o84s 4179157720908

Trať do Ostravy určitě není pro soukromé dopravce o zisku. Je to reference s cílem uchytit se později jinde. Ostatně, Leo už taky začal jezdit i jinde.

0/−4
4.6.2014 14:31

J59i46r25k42a 33D75v33o60ř62á41k 4965740273818

Je to o zisku. Nebo aspoň říkali do médií, že si "přijdou na slušné peníze" atd. Reference pro výběrka to jistě je také, ale předvádět, jak i takovouhle trať dokážou válčením dovést do hluboké ztráty zrovna velká reklama pro soukromníky obecně není.Rv

+3/0
4.6.2014 15:03

A25l75a88n 40Ř71e86p15k70a 4215626

Začal jen zajíždět jinam, ale pořád je na té trase, jen pár spojů zajíždí do Otrokovic a všechny si zajíždějí přes Přerov. Škoda, že má jen jednosystémovou jednotku, má (jako Jančura) dost omezený rozlet se stávajícími vlaky.

0/0
4.6.2014 17:23
Foto

R33a50d84e90k 32P36o98l39i22c29k86ý 6411403861314

Pane Štrosi to je naše nejvýtiženější trať-kde jinde by měli být kvůli zisku?8-o

0/0
4.6.2014 18:21

J18a14n 15M26a78c26h 3883517862140

Vzhledem k tomu, že neexistuje regulátor atd. Tak tahle konkurence jde totálně do kytek.

0/−1
4.6.2014 22:32
Foto

R45a22d30e98k 11P79o96l22i73c56k41ý 6521963601324

?8-o

0/0
4.6.2014 22:34

M28a76r86t85i51n 37Š53t80r36o65s 4709357540328

Zajímavé, že ten, kdo si stěžuje na podnákladové ceny u Českých drah, stahuje ceny stále níže a níže8-o

+11/0
4.6.2014 14:26

A21u45g46u49s78t 12F37o96r59m25á16n23e83k 6985449340566

Škoda, že takováhle konkurence nefunguje mezi Ústím nad Labem a Českými Budějovicemi. Všichni se perou jen o trať Praha - Ostrava.

+2/−1
4.6.2014 13:42

J80i86r49k91a 40D47v23o43ř33á19k 4555590723568

Stačilo by, kdyby se do ÚnL přistěhovalo pár set tisíc lidí navíc ;-)

No, snad se ale na tu stranu KONEČNĚ podaří výběrko na rychlíky.

+3/0
4.6.2014 14:30

R57o85m76a37n 17P62o49l69á63č72e13k 1690736110515

A co od toho čekáte? Stejně bude po VŘ monopol jednoho dopravce.

0/0
4.6.2014 22:57

R92a29d33e54k 78J31a43n23a83t96a 9125236404322

Výběrové řízení a související dlouhodobá smlouva na >10 let umožní vítězí (ať už jím bude kdokoliv) investovat do vozidel.

Dneska to nejde. ČD se v tomto chovají jako dobrý hospodář a investovat do linky, o kterou mohou během 3 let přijít? To za prvé nadává smysl, za druhé by na to ani žádná banka úvěr nedala. Takže se zde provedla jenom levná tzv. humanizace (ale i tu mají cestující rádi, často považují ta opravená béčka za první třídu).

+1/0
4.6.2014 23:51

R52o63m49a11n 38P39o85l76á45č93e64k 1910186820785

Ovšem se obávám toho, že nejlevnější bude od ČD koupit 810, hodit je do laku v lepším případě z nich udělat Regionovy a jezdí se ... Že by jsme se dočkali masivně Stadlerů jako na severu asi nehrozí.

0/−2
5.6.2014 0:30

J27i38r94k30a 24D98v63o76ř37á38k 4435720873738

Něco smysluplnějšího byste tam neměl? Motoráky, navíc na 80 km/h podmínky VŘ nemají šanci splnit.

+1/0
5.6.2014 13:43
Foto

J23i75ř39í 95Š15r24á70m73e39k 3878347169971

Co je to za blaf? Motoráček na hlavní trať nevyženeš; vyženeš-li, výběrko nevyhraješ; vyhraješ-li, jezdit nebudeš; budeš-li jezdit, jen do pláče. Ale teď vážně. Žádné malé motoráčky nemají na hlavní trati co dělat. A je jedno, jde-li o 810, Regionovu nebo Stadler.

0/0
5.6.2014 16:30

J63i41r46k94a 51D25v84o88ř75á87k 4245750553248

Já třeba čekám, jestli ve VŘ bude požadavek na Krušnohorské rychlíky co jezdí Praha - ÚnL jako expresy, aby měly maximálku 160 km/h a slušný výkon na tunu. Pak by se totiž teoreticky daly zrychlit EuroCity na Drážďany, které s nimi jezdí v taktu a na kterých se trvale vymění stávající lokomotiva 371 za mnohem silnější 380. Také bude zajímavé pozorovat, jestli bude ministerstvo trvat na částečné nízkopodlažnosti.

0/0
5.6.2014 13:36

M34i16r37o49s64l71a10v 16Z96i58k77m46u19n48d 7399133884313

Nasazením lok 380 místo 371 teoreticky získáte několik málo vteřin, v praxi nic, protože jízdní doby mezi jednotlivými stanicemi se zaokrouhlují na celé půlminuty směrem nahoru, takže jízdní doba 2 minuty 6 vteřin a 2 minuty 26 vteřin se počítá jako 2 minuty 30 vteřin ...  

Nízkopodlažnost je v dálkové dopravě sporná, pokud je hrana nástupiště v úrovni podlahy vozu ...

0/0
6.6.2014 19:33

T59o66m27á80š 85C22z57a83k22o85j 6981104825800

předpokládám že jeho jaderní fyzici jsou studenti FJFI, kde se krom jadernych oborů vyučuje i špičková matika 

to nic nemění na tom že je to blázen s takovou cenovou politikou

+1/0
4.6.2014 12:07

L79u18k42á33š 74Š25m34a98h10e15l 2627984852134

No... tady lidi píšou, jak jsou ČD na jiných tratích drahé, ale ono se to týká i autobusů. Např. autobusy Praha - Příbram stojí na cca 60 km (z toho většina po dálnici) 80 Kč a na rozdíl od vlaků neposkytují žádné slevy na zpáteční jízdné, skupinové jízdenky, zákaznické karty či dokonce týdenní nebo měsíční jízdenky. Pro denní dojíždění je to opravdu pálka. A to je autobus, který je dotovaný krajem a v systému SID.

+2/0
4.6.2014 11:58

A85u80g98u54s37t 56F58o74r38m21á57n53e37k 6775729100326

To máte levné, autobus Most - Ústí nad Labem (tedy skoro stejné vzdálenost) stojí 99 Kč.

+3/0
4.6.2014 13:43

A25l77a69n 14Ř84e73p23k78a 4885306

A pak kdo jezdí pod náklady ;-D Stěžuje si, žej e v mínusu, ale zlevní ještě více.. to se z toho těžko vyhrabe, i kdyby hned jeho vlaky jezdili naplněné 100%R^

 Ale jelikož Smile:) kartu mám, tak třeba toho využiji na výlet, pokud to půjde v obou směrech v jeden den :D

+2/0
4.6.2014 11:44

K53a14r27e93l 82J36a76n84í66k 9588512505184

tvrdí "očekáváme vyšší tržby". Pokud se to splní, logiku to má: většina nákladů bude fixních a jestli za jednu jízdu vybere 2x namísto x, tak se mu to vyplatilo.

+1/0
4.6.2014 11:48

P52a67v59e88l 94S95l52a33m75a 9839362921947

Nikam se vlakem nechystám. Proplattě mi tedy , v rámci konkurenčního BOJE jízdné, které jsem nerealizoval. To bude teprv reklama!!!!:-P

+1/0
4.6.2014 11:05

T10o39m72á11š 19L33u82d52v41í79k 5550848803686

A co teprve, až vám začnou proplácet nevyužitou službu gynekologové. ;-)

+1/0
4.6.2014 11:44
Foto

J70i29ř30í 59Š24r72á20m19e24k 3898767699541

Nebo popravčí

+2/0
4.6.2014 12:11

P22a45v27e21l 32J93a52n62s74a 2745439741984

proč sakra nejezdí konkurence i na trati č. 90???

0/−1
4.6.2014 10:55

J19i37ř95í 81P78l30a34v75s31k73ý 9610216261829

a co by tam probuh delala ?

+2/0
4.6.2014 10:59
Foto

J79i19ř61í 12Š55r96á86m65e40k 3188847129311

Vozila cestující?

+1/0
4.6.2014 11:00

J15i92ř37í 54P31l49a85v76s37k40ý 9930656101489

a opravdu by se nejake konkurenci vyplatilo, aby na takovou trat lezla ? bez alespon vidiny zisku vam totiz nikde zadna konkurence jezdit nebude ... soukroma firma totiz nepodnika kvuli nejake dopravni obsluznosti ci kyho certa, ale kvuli docela obycejnemu zisku. to, jestli se ten zisk skutecne dostavi nebo nikoliv, to uz je jina otazka, ale tohle uz bych nechal tak nejak na tech, kteri do toho podnikani cpou svoje vlastni prachy.

+3/−1
4.6.2014 11:06

R80a60d34e10k 38H52o83d90a60ň 9286777551183

Státní firma ale také nepodniká kvůli dopravní obslužnosti, proto se tyhle trasy nasmlouvají na krajích roky předem a doplácí je kraj/město.

0/−3
4.6.2014 11:08

J67i10ř51í 92P60l72a36v96s31k10ý 9330746431889

nu, tak tim je vcelku jasne receno, proc ze konkurence nejezdi nejenom na trati 90, ale prakticky i kdekoliv jinde ... protoze trati, kde se ta doprava vyplati (nebo alespon muze vyplatit) i bez dotaci, pripadne bez uhrady prokazatelne ztraty z dopravni obsluznosti, je v prostredi cr jenom par: bezprostredni okoli prahy, trasa praha - ostrava s minimalnim mnozstvim zastavek ... a to je asi tak fsechno.  soukromnik opravdu nebude provozovat ztratovou dopravu nekde, kde chcip pes, jenom proto, aby to "lidi meli levnejsi" ...

0/0
4.6.2014 11:24

R51a84d53e60k 63H74o45d62a64ň 9126647111213

Vždyť vám to píšu o příspěvek výš: doprava kde chcípl pes ztrátová není, protože kraj či město nasmlouvají dopravní obslužnost, a za to platí firmě peníze čímž kompenzují právě tu ztrátovost.

Důvod proč tam soukromník nebude provozovat dopravu není v tom že je to ztrátové ale v tom, že někdo jiný tam má nasmlouvanou službu za kterou dostává zaplaceno krajem, a soukromník by musel konkurovat a provozovat podobnou službu bez těch financí od kraje.

+1/0
4.6.2014 11:52

J70i86ř25í 80P46l63a48v43s82k76ý 9670676681789

vsak v tom se shodneme - pokud kraj zadal dopravni obsluznost na x let dopredu ceskym draham, pak tam soukromnik proste nepujde, protoze to pro nej neni ani potencionalne ziskove. bez tech penez od statu ci kraje je mozne provozovat dopravu v aglomeraci prahy a do te ostravy, a mozna jeste i do brna - a tim to konci. tam sice za dopravni obsluznost zaplaceno taky nedostane, ale zrejme se z nejakeho duvodu domniva, ze do budoucna to ziskove byt muze ... trasa horni zadelna - zakopane v cernych lesich nebude bez dotaci ziskova proste NIKDY.

0/0
4.6.2014 12:02

P48a56v84e89l 21J85a67n39s39a 2965539411924

a co je tak mimořádnýho na trase Praha-Ostrava? že je extra dlouhá? nebo snad z nějakýho záhadnýho důvodu po ní cestuje víc lidí než z jinejch směrů?

na to, aby někdo jezdil denně do práce a z práce z Ostravy do Prahy a zpět je to příliš daleko, to podle mýho jezdí mnohem víc lidí z bližších měst (do 100-120 km se to ještě vyplatí) a tak by se snad konkurence mohla uživit i na směrech do Plzně, Děčína, Č. Budějovic...

však se na netu podívej na propastnej rozdíl cen jízdnýho Teplice-Praha autobusem a vlakem (bez INkarty), kdyby jezdili konkurenti Praha-Děčín, tak by se možná ceny vyrovnaly a člověk by si mohl vybrat pohodlnější vlak a ne mít otlačený kolena z autobusu jen proto, že je levnější (a do kapsy je hluboko)

+2/−3
4.6.2014 11:41

J52i64ř45í 50P81l88a85v20s25k83ý 9450846401599

na trase praha - ostrava je vyjimecne "pouze" to, ze spojuje dve ze tri nejvetsich mest v republice ... takze cilova skupina zakazniku je podstatne vetsi, nez u libovolne jine trati, mozna s vyjimkou bezprostredniho okoli prahy, kde uz nejaka ta soukroma konkurence taky jezdi, nebo alespon jezdila.

+5/0
4.6.2014 12:06
Foto

R21a83d26e84k 81P24o28l60i71c52k26ý 6961703801734

Nejen 2 ze tří největších měst ale připočtěte i velkou olomouc a hlavně většinu  střední a celou severní moravu

+1/0
4.6.2014 18:24
Foto

R43a83d87e92k 97P13o92l11i86c81k57ý 6521933121714

Pane Janso-logicky čím delší tra´t tím víc cestujících.

Navíc ta trať spojuje Prahu z větší polovinou Moravy a zrovna tu část, která to má po dálnici mnohem dál takže je ze severní části Moravy minimum cestujících autobusy.

Navíc je hlavním tahem i mezi prahou a Východními Čechami a je to taky hlavní trasa na Slovensko

Jezdí po ní studenti / nejen do Prahy ale i olomouce, Ostravy/, lidi co jezdí za turnusovou prací,cizinci pracující v praze ale i pracující co jezdí kratší vzdálenosti...

Takže tomu vytížení se žádná jiná trať ani neblíží

+1/0
4.6.2014 18:32

P53a40v10e12l 50V54e57t81e35š79n30í98k 7485478785107

Nojo, ale studenti a lidé dojíždějící za prací obsadí hlavně páteční a nedělní vlaky. Podle mě není důvod, aby ve středu jezdil vlak každou hodinu a snažil, trhnout rychlostní rekord a nabízel noviny zdarma.

0/0
5.6.2014 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.