- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nepochopil jsem systém ceskych kolku, kdyby na alkoholu bylo toto, tak je po problemu, ale stat holt preferuje kolky, co se vlastne kontrolovat nedaji....
U některých výrobků by to žádoucí bylo, ale u většiny se to kupuje kvůli ceně a ne značce a výrobci.
A k čemu mi je zjištění, že výrobek je falešný, když to již budu mít koupené? A obchodník se bude zdráhat to vzít zpátky, právě proto, že jsem již porušil obal....
Nemělo by zjištění o falešnosti být k vidění před koupí?
V tom je prave ten problem. Kdyz to bude viditelne pred koupi, tak to pujde okopirovat.
hmm??? A to jako má být nějaký problém okopírovat QR kód ???
Ano. QR kod je jen jedna část - tu zkopírovat můžeš.
Jenže to jsou 2 provázané QR kody - a jsou evidovány v databázi, ze které se určitým způsobem vyřazují...
jj, národ Járy Cimrmana a jeho slepé uličky...
Takže shrnuto:
1) je to nepraktické (náročné na činnost a vybavení zákazníka)
2) je to nespolehlivé a umožňuje to "nálepkové" díry (ale uznávám, že pouze na individuální úrovni - ne systémově - pokud mají dobře vyřešenou náhodnost párování kodů vnějšího a vnitřního)
3) je to celkově děravé v tom, že v rámci QR kodu můžu podsunout falešnou web adresu (místo jejich autentizer.cz třeba autentiser.cs) a tam si (já podvodník) můžu ověřovat co chcu a jak chcu.
4) je to drahé (kusově)
Praktické to je - jen musíte mít výrobu s daným zařízením, databázi (výhledově nejlépe datový sklad) a nějaký rozumný přístup zvenčí. Pokud to máte a zákony budou vyžadovat prodej pouze ověřených balení, můžete se spolehnout, že se na světě neprodá žádný padělek Vašeho zboží. To ale nyní mluvím o serializaci, to třeba nemá v Authentizerem nic společného .
Pokud tuto diskuzi výrobce tohoto SW čte, doporučoval bych mu, aby svůj zájem zaměřil zejména na technologii serializace, kterou stále více prosazují agentury EFPIA a GS1. Při ní se na určité produkty tisknou právě 2D kódy obsahující GTIN (unikátní číslo produktu) a sériové číslo každé krabičky, plechovky, pytlíku, krabice atp., což zajistí unikátnost a sledovatelnost každého vyrobeného balení po celém světě. To znamená, že třeba v Číně načtete daný 2D kód na krabičce z Holandska a přesně můžete zjistit, kdy, kde a kým to bylo vyrobeno, kdo to převážel atp. Musí existovat pouze jedno balení mající danou kombinaci GTIN a sériového čísla, jinak se jedná o padělek. To by mohl tento český výrobce SW použít a dodávat včetně tiskáren do výroby (není to jednoduché), příp. by mohl ověřování poskytovat jako službu. Doufám, že ale výrobce znovu nevymýšlí kolo, protože proti světové organizaci nemá se svým nápadem šanci a převálcují ho. Vezmeme-li v úvahu ambiciózní plán těchto organizací o prosazování serializace ve stále nových odvětvích, může se v tom skrývat velmi slušný business. Good luck.
Systém zatím využívá jen rodinný Lihovar Poněšice, který má tři zaměstnance. „Od března, kdy jsme to začali používat, jsme nalepili zhruba tisíc nálepek,“ uvedla ředitelka marketingu Klára Ledajaksová.
Druhej zaměstnanec bude finanční ředitel, a třetí ředitel výroby
Všechno jde zfalšovat.Tak jako lze PR článek vydávat za normální.V každém případě novinka to určitě není, spíš taková normální věc, navíc spousta firem už má vlastní naprosto jednoduchý způsob na ověření pravosti - sériová čísla.Kdo hledá, najde, že právě u některých dražších výrobků si lze na webu ověřit "historii" produktu od výroby po konečný obchod.
Presne tak!
Tiez mi najskor prislo divne preco niekto vydava appku na overovanie kolkov (lebo nic ine to neni - jediny vyrobok na ktory sa to momentalne pouziva je alkohol a ten bol kolkovany uz davno) za nieco uzasne nove... az kym mi nedoslo ze idnes zrejme berie oznacovanie "sponzorovaneho obsahu" dost laxne.