Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamiony zaplatily mýto za dvě miliardy kilometrů. Stát mohl vybrat víc

Kamiony v Česku najely po zpoplatněných silnicích a dálnicích přes dvě miliardy kilometrů, každý pracovní den jich po Česku jezdí 66 tisíc. Výběru mýta dál výrazně dominuje loni modernizovaná dálnice D1, kde se vybralo 36,5 haléřů z každé mýtem získané koruny v Česku. Loni stát vybral 9,7 miliardy korun. Mohlo to ale být i daleko víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66a49n52i11e31l 63D53r17n28e51c 6741339776762

Systém s mýtnými bránami má oproti satelitním systémům výhodu v možnosti sčítání vozidel a třeba vyhledávání kradených vozidel a pachatelů trestných činů celkově, je ale otázkou, jestli by nebyla výhodněší konfigurace satelitní mýtné + detektory.

0/0
11.2.2016 1:25
Foto

P12a15v92e62l 22M30a18k45o82v88e21c 8278595681

V prvních letech provozu byly náklady na výběr mýta vyšší než vybrané mýto...:-(. Dvě miliardy ročně za výběr mýta může platit jen nesvéprávný nebo zkorumpovaný stát (v případě ČR asi platí obojí...).

0/0
10.2.2016 9:57

T37o98m88á82š 48V50e73l22e28n72d18o71r88f 1186868232418

"Nejvytíženější úsek na české dálnici je právě na D1 u Brna mezi sjezdy na Mikulov a Bratislavu..

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/vysledky-myta-za-lonsky-rok-d1k-/eko-doprava.aspx?c=A160209_103356_eko-doprava_rts

To jsem netušil, že Mikulov dosáhl už na úroveň Bratislavy a nějaká Vídeň se může jít zahrabat.R^

0/0
9.2.2016 16:42

M65i60r91o39s12l43a13v 68K73a33š57p14a69r 7220201457926

Jako nechápu proč to mýtné není dražší? Kromě jiného by to mělo působit jako regulační prvek tranzitní dopravě. Evidentně jsme pro cizí dopravce levnou variantou euro-tranzitu.

Bohužel kamionová lobby je silná a ví, kde a u koho "přitlačit", aby se nic nedělo...:-/

+1/0
9.2.2016 13:46

J47a89n 51V85a50l38o35u37c91h 6732887148580

No protože pak další kamiony budou hledat souběžné silnic přes vesnice. A ač tu dálnici objedou na základě "mám krabičku za sklem a mýto zdražili" zvednou cenu za přepravu, která se promítne do ceny zboží. Ono "zatopit těm zlým kamionům" by dopadlo tak, že ti jediní by na tom vydělali...

+1/0
9.2.2016 14:16

T29o36m94á74š 78R61i97c75h97t95r 3543786790767

Nadpis je upraven. Teď už o něco seriozněji naráží na to, že cena za služby provozu systému je "velká", tím pádem výnosy státu by mohly být on něco vyšší.

A teď by to chtělo one tendr na dodávku služeb provozu mýta, aby se o něco lépe vidělo, za kolik se to dá dělat. Ani NKÚ ani Jan Sůra to nevědí.

0/0
9.2.2016 13:24

V49í64t 24K13o94u60b52a 6246480324898

Je to jako u všeho, kupte si novou techniku, která jezdí za sníženou sazbu a až jí bude hodně, tak sazbu zvýšíme a tu novou techniku Vám pěkně omastíme. Lidi, to je jen nepřímá daň, kterou nezaplatí niko jiný než Vy v koncových cenách veškerých výrobků !!!

+2/0
9.2.2016 12:19

M78a20r62t13i73n 51P38l79a68c74h38t76a 1734461401839

Mohlo , nemohlo...bylo , nebylo.....běžte už do háje.....všichni , i malé děti vědí , že to co se událo již nejde ovlivnit !!!!!!

Proč se zde stále řeší to co bylo, místo toho aby se řešilo...jak to udělat lépe pro příště !!!!!!

0/0
9.2.2016 12:12

M94a70r91t54i40n 70H58o58u87b36a 6593851189968

ale to je v poradku, ze se resi, co bylo nebo dokonce mohlo byt. prave proto, aby se to priste udelalo lepe, nebo alespon ne hure. v beznem zivote a praxi to tak casto funguje. jesti ve statni sprave si nejsem tak jisty

0/0
9.2.2016 12:19

K76a22r56e52l 88V81o87j23t94a 6311137498982

A co když Kapsch nepřiznává všechno.....? Je to nějak hlídané, ty čísla, software atd....? Dneska je bohužel dané, že se tuneluje, podvadí všude.

0/0
9.2.2016 11:58

M17a74r36t46i38n 58H30o67u29b76a 6403441489488

z praxe - Kapsch priznava vsechno a nejde to obejit. ostane mytne nevybira Kapsch

ve skutecnosti Kapsch velmi efektivne umi monitorovat cerne jizdy (tj. nakladak, ktery neplati), tuto informaci umi velmi rychle predat celni sprave, ktera na takove zpravy velmi casto nereaguje. proto kdyby reagovala, tak byjste treba na D1 videli plna jejich parkoviste, jak tam kasiruji pokuty. a to se nedeje

0/−1
9.2.2016 12:24

G14u53s85t24a78v 92S60o77j60k64a 1278933505114

Ťok se vždycky ohání argumentem, že mýtné brány ještě nejsou odepsány a proto by bylo chybou vypsat soutěž bez způsobu výběru, že jedná s péčí řádného hospodáře.

Ale vždyť to už jsou dávno utopené náklady ne? Dalším provozem mýtných bran nic v penězích neušetřím. Zajímají mě jenom čisté příjmy, které to do budoucna přinese. Jestli zítra někdo přijde, že umí provoz přes satelit za 1 miliardu ročně fix tak pořád oproti dnešku přeci miliardu ještě ušetřím...

+3/0
9.2.2016 11:40

P16a57v96e32l 37Ř31a58p50e23k 7102226569595

Tam jde o to, že ty brány jsou osazeny kamerami a šmírují obyvatelstvo. A této funkce systému se stát samozřejmě nechce vzdát.

0/0
9.2.2016 11:46

M76a18r92t78i21n 54H43o48u19b50a 6453871709158

kamery maji i madari, kamery tam sleduji SPZ a jsou umistene hezky u zeme, takze ksichtik je v primem zaberu

+1/0
9.2.2016 11:54

M56a95r74t81i21n 63H78o65u22b29a 6423211219278

v soucasne cene mytneho jsou zcela jiste rozpustene naklady i na stavbu tech bran. tzn. ze do budoucna uz s timto nakladem nebude poctano, takze pri jejich vyuziti skutence ta cena za provoz musi klesnout. a pokud neklesne, tak je neco spatne na MD.

Naproti tomu pri nespolehlivosti GPS (protoze jiny sateltni system sledovani zatim neni, ani neni na obzoru - Galileo uz melo byt tak dlouho v provozu, ze v jeho spusteni uz asi nikdo neveri) si neumim predtavit, jak velke budou treba naklady provozovatele a prenesene tedy i statu napr. na pravni zastoupeni, az bude nekdo rozporovat vystavenou fakturu. je dnes nekde satelitni vyber myta v provozu? Pro nejakou referenci. Netvrdim, ze to nemuze jit, jen pri soucasne urovni technologii si to neumim predstavit, jak by to mohlo jit delat kvalitne.

0/0
9.2.2016 11:53

M54a13r72t23i65n 46H11o11u51b71a 6473811959678

protoze me to zajima, tak jsem si nasel, ze treba na slovensku maji satelitni system. kupodivu maji naklady na provoz vyssi, nez mytne s branami. zajimave

0/0
9.2.2016 12:02

J67a48n 56M86a48t59ě53j93k26a 4352404457

vše má stát, ale hlavne Kapš dobře spočtené, aby vydělal tolik,o čem se mu předtím když se platili pouze roční známky, ani nezdálo. Asi tak, jako proč si nemůžu koupit jednu dálniční známku a používal bych jí na dvě auta, které by současně na dálnici vjet nemohla. Prostě by stát nevydělal tolik, kolik stačí tratit a tunelovat. Ona ta návštěva pana Zemana v našem kraji stojí taky dost peněz, škoda, že se nenechal v Dobřanech vyšetřit už včera, rád bych věděl, zda má všech pět pohromadě. :-(

+1/−1
9.2.2016 11:36

L94a96d52i79s59l78a42v 32S31a64u46e72r 8747141683544

ČR má hned po Rakousku asi nejdražší mýto na 1 km, přestože kvalita dálnic je většinou ubohá. Rovněž nechápu proč je mýto rozděleno na nějakou emisní třídu, když zpoplatnění úsek opotřebovává stejným způsobem třída EU3/4 tak EU6. Další nesmyslná eko šikana, protože při celkovém podvodném měření emisí by to mělo být prostě sjednoceno.

+5/0
9.2.2016 11:30

M94a32r20t72i81n 81H97o54u79b85a 6343711669118

protoze to ma motivovat prepravce k investicim a obnove vozoveho parku.

ja jsem vcelku rad, ze uz nepotkvam smradlave a pomale stare avie a liazky

+1/0
9.2.2016 11:33

J18o55s87e35f 10L16a13n98z 8905871134638

Staré Liazky a Avie byste nepotkával i bez tohohle loupeživého mýtního systému , ale prostě pro fakt amortizace a obnovy vozového parku. A rozdíl mezi E- a E6 je v tom , že se emise katalitycky snižují močovinou - což je technicky možné obejít emulátorem Ad Blue...Jinak váš postoj dokazuje , že jste vlasně rád za na vás uvalené skryté daně- vy přece to mýto platíte v každém produktu který koupíte a byl přepravován (netýká se samozřejmě brambor přivezených z pole na dvůr statku)...

+1/0
9.2.2016 12:08

M44a45r83t19i24n 72H55o83u48b31a 6123291729228

nejsem rad, ani to nikde netvrdim. jen popisuji duvod, proc byly nastaveny odlisne sazby. stejne je to i u bezne silnicni dane, stejne je to i u zdaneni resp. poplatku za energie. netvrdim, ze je to spravne, ale takto proste zni oduvodneni.

co se tyce amortizace - amortizovane zarizeni ma logicky ucetne nejlevnjesi provoz. pokud me nic nenuti stare veci odepsat, tak je pouzivam az do jejich "smrti".

0/0
9.2.2016 12:16

J24o53s35e79f 91L17a59n63z 8635381264858

Přesně,souhlas s Vámi - amortizují tuny a kola na nápravách...a tohle skrytý eko-loupežnictví už mě pěkně štve a Euronormy jsou jen další euronesmysl. Navíc rozdíl mezi deklarovanou E-normou a skutečnými emisemi ovlivňuje tolik faktorů (tech.stav , kvalita paliva , zatížení , styl jízdy...) A nejlepší je , že Euro normy si v každý zemi vykládají po svém - na stejnou Euro téhož auta dostanu rozdílné známky pro Rakousko a Německo....

0/0
9.2.2016 12:03

J78a68n 48S90ů33r29a 4845783283622

asi...zkuste si porovnat cenu za km třeba s Německem či Francií.

0/0
9.2.2016 15:34

M18a95r76t20i97n 21Š26e69d34ě85n15k37a 1926878548644

Proč nezavedou elektronické mýto třeba jak na Slovensku nebo Maďarsku 8-o;-€;-O

0/0
9.2.2016 11:28

M17a20r55t84i81n 30H79o96u86b75a 6243101399778

protoze je v provozu tu, co je a protoze MD neni schopne vypsat vyberove rizeni na neco jneho.

ostatne v cem si myslite, ze by spocivala prislusna uspora?

0/−1
9.2.2016 11:29

M10a86r43t95i90n 26Š82e25d96ě60n52k46a 1686908988734

tisk,distribuce, falšování, známek...

0/0
9.2.2016 11:32

M40a54r13t77i63n 76H68o71u77b36a 6753951229218

myto neni dalnicni znamka, netiskne se, myto se nacita elektronicky.

o co se tyce znamek, tak ten business case zatim tak nejak nevychazi

0/0
9.2.2016 11:34

M45a11r68t94i17n 15H50o59u91b63a 6473341939588

Mr.Polak, mate krome "-" nejake informace, jak jiny zpusob vyberu muze prinest uspory? :) ja je nemam.

0/0
9.2.2016 11:47

T33o38m83a21s 16V86a12r83g54a 1355104466195

Rozumím tomu správně že autor textu chtěl napsat, že se loni vybralo na mýtném bezmála 10MLD czk ?

+1/0
9.2.2016 11:16

O73n33d23ř89e17j 29N83o49v17á44k 9987954909679

a dalších vybraných 30 miliard Kč někam zmizelo ....

0/−4
9.2.2016 11:25

J89a93n 20C24e25p52e73k 1234536960

Zas tendenčně napsaný nadpis. Stát netratil, stát vydělal, ale mohl vydělat více. Pro pana Nováka, roční provoz stojí 2 miliardy. Něco stojí systém, tučnou provizi si bere Kapsch a spol.

+3/0
9.2.2016 11:11

J91a83n 16C33e42p27e24k 1684176680

Mně přijde, jak kdyby vás páni redaktoři do těch chytlavých a matoucích nadpisů někdo nutil.

+2/0
9.2.2016 11:12

O40n84d67ř49e57j 26N74o73v83á31k 9487224209949

roční provoz stojí 2 miliady - podle vás ... a kam se tedy ztrácí těch 28 miliard?

stát dostává zrhuba 10 miliard, což je zhruba 1/4 ročního výběru ...takže roční výběr je zhruba 40 miliard ... mínus 10 miliard stát ... mínus 2 mld. kč roční provoz .. ptám se ,kam se ročně ztrácí 28 miliard?

to má Kapsh čistou provizi více než 70 % z tržeb?

0/−1
9.2.2016 11:16

S43t92a59n24i85s30l66a10v 20S69v91o25b44o77d25a 1733263846368

Žádnejch 40 mld ročně se nevybere, je to asi těch 10 mld, z toho 2 mld si bere kapsch.

+3/0
9.2.2016 11:20

F83i98l59i19p 51H73r66b35e97k 2484680746520

Kde jste sebral roční výběr 40 mld?

+2/0
9.2.2016 11:23

K71a95r37e98l 33E63n53d31l47e72r 3843570790645

Asi jste padl na hlavičku.

+1/0
9.2.2016 11:31

J11i39r95k67a 57K32o37c82h 7214434433505

odkud mate informaci o 40 mld?

0/0
9.2.2016 11:56

O72n21d62ř41e12j 71N10o27v72á72k 9817874739919

náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? co na tom provozu mýta stojí ročně 30 miliard Kč?

0/0
9.2.2016 11:08

F31i81l62i61p 85H34r93b92e12k 2334670516100

Kde píšou, že náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? Nečetl jste příliš rychle a nespletl si to s tím, kolik výběru tvoří vozidla Euro 5 a Euro 6?

+1/0
9.2.2016 11:23

J27o30s43e22f 26H64o89n22e80š 7191832410813

Proč má mýto sloužit jako mlýnek na peníze?

0/0
9.2.2016 11:07

K85r79y47š38t65o24f 79L82a39n15í11k 1589800565265

takže netratil, jen méně vydělal. zvláštní, že pro někoho je to totéž.

+10/0
9.2.2016 11:03

F77i28l60i17p 43H29r98b10e51k 2384680706180

Zrovna minulý týden jsem na Sportce tratil 300.000,- Kč. Tedy vyhrál jsem 200.000,- Kč, ale kdyby bylo padlo ještě jedno číslo, které jsem měl vsazeno, mohl jsem vyhrát 500.000,- Kč. Co teď s tím?

+2/0
9.2.2016 11:25

K12r18y10š52t76o54f 51L17a22n64í94k 1119370305435

zjistit, kdo je za to zodpovedny a potrestat

0/0
9.2.2016 14:51

P90a37v21e66l 83Ř42a94p12e89k 7332336489665

Zrušme tento nepovedený mýtný systém! Obrovské náklady na provoz a na případné rozšiřování by samy o sobě mohly být dobrým argumentem. Ale ono je to ještě mnohem horší. Tento systém zcela nesmyslně zpoplatňuje ty komunikace, které jsou pro daný typ dopravy určené, a nijak nepokrývá paralelní komunikace, které jsou pro těžkou a dálkovou dopravu naprosto nevyhovující, ale které jsou hojně používány jako objízdné trasy ve snaze vyhnout se placení mýta. Zde vznikají značné náklady vlivem devastace místních komunikací a vlivům dopravy na životy místních obyvatel. Jako první by měl být pro nákladní dopravu zpoplatněn průjezd obcemi a průjezd po úzkých klikatých silničkách. Dálnice až jako poslední. Dnes je to jen překomplikovaný systém na ždímání peněz. Peníze končí v soukromých kapsách a náklady neseme my všichni. To, co stát nakonec získá od zahraničních přepravců, sotva vůbec pokryje všechny negativní dopady.

+20/−2
9.2.2016 10:57

O80n46d85ř37e54j 18N73o36v96á10k 9157134129749

a když chtěli myýto rozšířit na silnice I. a II. třídy, tak se kraje postavily proti, protože by ve výsledku na ten systém ještě doplácely .... jo jo, to jen politici v ČR dokážou zavést systém mýta, na který stát ještě doplácí ....

že já ještě nepřišel na to, jak se legálně nakapshovat .... kam se hrabu se svojí prací ...

+1/0
9.2.2016 11:10

M70i15l94o21s41l91a78v 65K60n10o57p 9144346683233

Tento systém byl zaveden za ministra dopravy, který neměl a možná stále ještě nemá řidičský průkaz. Takovému pak můžete na nos navěsit prakticky cokoliv, neboť jeho praktické znalosti se rovnají nule. Nevím, proč se v té době nezavedl satelitní systém, který je levnější a daleko efektivnější.

+4/0
9.2.2016 11:12

M96a61r53t30i12n 50H41o27u19b73a 6813211689638

to je stejne licha argumentace, jako ze nejlepsi reditel nemocnice musi byt doktor

0/−1
9.2.2016 11:32

M40a21r61t79i40n 29M41a84i37k22s17n73a12r 3794353368962

-1 protože nesouhlasím s zrušením, ale rozšířit to i na obce, proč ne, tušim že v Rakousku to v některých městech funguje docela dobře. Takže, možná by stálo za to mít buď silniční známky na všechny komunikace nebo na průjezd kamiónů městy :)

0/0
9.2.2016 11:13

O14n49d66ř83e12j 53N59o80v72á30k 9727774129669

jak píšu - u nás je ten systém nastaven tak, že ty obce na provoz mýta ještě doplácely ...

+1/0
9.2.2016 11:17

K19a66r96e95l 69E46n51d54l38e92r 3653760260185

Opravdu nejste normální, pane. Píšete takové hovadiny, že by jeden umřel.

Mýto se proti plánu nerozšířilo na další silnice, protože by to logicky stálo další peníze. V plánu to bylo, datové centrum na to bylo dimenzováno, jenže poté, co si ODS udělala z mýta předvolební téma (dodnes jí ty tehdejší nesmysly, například o družicích, nebo že provoz mýta spolkne veškerý výběr a pod., mnoho lidí věří, opravdu nevím, proč), nemohla dost dobře v jeho budování pokračovat, byla by za blbce.

+1/0
9.2.2016 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.