Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony zaplatily mýto za dvě miliardy kilometrů. Stát mohl vybrat víc

Kamiony v Česku najely po zpoplatněných silnicích a dálnicích přes dvě miliardy kilometrů, každý pracovní den jich po Česku jezdí 66 tisíc. Výběru mýta dál výrazně dominuje loni modernizovaná dálnice D1, kde se vybralo 36,5 haléřů z každé mýtem získané koruny v Česku. Loni stát vybral 9,7 miliardy korun. Mohlo to ale být i daleko víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D18a22n70i40e87l 14D51r10n46e16c 6801269266542

Systém s mýtnými bránami má oproti satelitním systémům výhodu v možnosti sčítání vozidel a třeba vyhledávání kradených vozidel a pachatelů trestných činů celkově, je ale otázkou, jestli by nebyla výhodněší konfigurace satelitní mýtné + detektory.

0/0
11.2.2016 1:25
Foto

P33a40v32e44l 14M35a49k48o22v36e40c 8458335801

V prvních letech provozu byly náklady na výběr mýta vyšší než vybrané mýto...:-(. Dvě miliardy ročně za výběr mýta může platit jen nesvéprávný nebo zkorumpovaný stát (v případě ČR asi platí obojí...).

0/0
10.2.2016 9:57

T65o72m97á55š 18V41e46l86e77n25d62o19r91f 1356548402498

"Nejvytíženější úsek na české dálnici je právě na D1 u Brna mezi sjezdy na Mikulov a Bratislavu..

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/vysledky-myta-za-lonsky-rok-d1k-/eko-doprava.aspx?c=A160209_103356_eko-doprava_rts

To jsem netušil, že Mikulov dosáhl už na úroveň Bratislavy a nějaká Vídeň se může jít zahrabat.R^

0/0
9.2.2016 16:42

M68i85r36o70s95l18a26v 75K94a59š68p98a43r 7100511797696

Jako nechápu proč to mýtné není dražší? Kromě jiného by to mělo působit jako regulační prvek tranzitní dopravě. Evidentně jsme pro cizí dopravce levnou variantou euro-tranzitu.

Bohužel kamionová lobby je silná a ví, kde a u koho "přitlačit", aby se nic nedělo...:-/

+1/0
9.2.2016 13:46

J43a72n 18V35a18l83o17u46c61h 6172817938420

No protože pak další kamiony budou hledat souběžné silnic přes vesnice. A ač tu dálnici objedou na základě "mám krabičku za sklem a mýto zdražili" zvednou cenu za přepravu, která se promítne do ceny zboží. Ono "zatopit těm zlým kamionům" by dopadlo tak, že ti jediní by na tom vydělali...

+1/0
9.2.2016 14:16

T23o93m80á86š 70R59i95c19h68t64r 3813786220817

Nadpis je upraven. Teď už o něco seriozněji naráží na to, že cena za služby provozu systému je "velká", tím pádem výnosy státu by mohly být on něco vyšší.

A teď by to chtělo one tendr na dodávku služeb provozu mýta, aby se o něco lépe vidělo, za kolik se to dá dělat. Ani NKÚ ani Jan Sůra to nevědí.

0/0
9.2.2016 13:24

V77í86t 43K24o21u39b32a 6906800324238

Je to jako u všeho, kupte si novou techniku, která jezdí za sníženou sazbu a až jí bude hodně, tak sazbu zvýšíme a tu novou techniku Vám pěkně omastíme. Lidi, to je jen nepřímá daň, kterou nezaplatí niko jiný než Vy v koncových cenách veškerých výrobků !!!

+2/0
9.2.2016 12:19

M60a12r29t34i43n 10P44l81a62c45h73t27a 1554381901829

Mohlo , nemohlo...bylo , nebylo.....běžte už do háje.....všichni , i malé děti vědí , že to co se událo již nejde ovlivnit !!!!!!

Proč se zde stále řeší to co bylo, místo toho aby se řešilo...jak to udělat lépe pro příště !!!!!!

0/0
9.2.2016 12:12

M60a74r17t36i56n 95H11o39u58b28a 6913691649208

ale to je v poradku, ze se resi, co bylo nebo dokonce mohlo byt. prave proto, aby se to priste udelalo lepe, nebo alespon ne hure. v beznem zivote a praxi to tak casto funguje. jesti ve statni sprave si nejsem tak jisty

0/0
9.2.2016 12:19

K32a22r58e72l 20V57o76j83t35a 6631467958592

A co když Kapsch nepřiznává všechno.....? Je to nějak hlídané, ty čísla, software atd....? Dneska je bohužel dané, že se tuneluje, podvadí všude.

0/0
9.2.2016 11:58

M46a13r69t86i85n 29H55o70u26b73a 6953661649108

z praxe - Kapsch priznava vsechno a nejde to obejit. ostane mytne nevybira Kapsch

ve skutecnosti Kapsch velmi efektivne umi monitorovat cerne jizdy (tj. nakladak, ktery neplati), tuto informaci umi velmi rychle predat celni sprave, ktera na takove zpravy velmi casto nereaguje. proto kdyby reagovala, tak byjste treba na D1 videli plna jejich parkoviste, jak tam kasiruji pokuty. a to se nedeje

0/−1
9.2.2016 12:24

G89u75s25t18a73v 26S51o23j60k68a 1828283435154

Ťok se vždycky ohání argumentem, že mýtné brány ještě nejsou odepsány a proto by bylo chybou vypsat soutěž bez způsobu výběru, že jedná s péčí řádného hospodáře.

Ale vždyť to už jsou dávno utopené náklady ne? Dalším provozem mýtných bran nic v penězích neušetřím. Zajímají mě jenom čisté příjmy, které to do budoucna přinese. Jestli zítra někdo přijde, že umí provoz přes satelit za 1 miliardu ročně fix tak pořád oproti dnešku přeci miliardu ještě ušetřím...

+3/0
9.2.2016 11:40

P75a48v53e88l 59Ř45a63p35e88k 7402166509185

Tam jde o to, že ty brány jsou osazeny kamerami a šmírují obyvatelstvo. A této funkce systému se stát samozřejmě nechce vzdát.

0/0
9.2.2016 11:46

M48a15r48t62i16n 55H56o86u17b19a 6553721789178

kamery maji i madari, kamery tam sleduji SPZ a jsou umistene hezky u zeme, takze ksichtik je v primem zaberu

+1/0
9.2.2016 11:54

M33a51r10t14i66n 85H49o93u76b30a 6163161289468

v soucasne cene mytneho jsou zcela jiste rozpustene naklady i na stavbu tech bran. tzn. ze do budoucna uz s timto nakladem nebude poctano, takze pri jejich vyuziti skutence ta cena za provoz musi klesnout. a pokud neklesne, tak je neco spatne na MD.

Naproti tomu pri nespolehlivosti GPS (protoze jiny sateltni system sledovani zatim neni, ani neni na obzoru - Galileo uz melo byt tak dlouho v provozu, ze v jeho spusteni uz asi nikdo neveri) si neumim predtavit, jak velke budou treba naklady provozovatele a prenesene tedy i statu napr. na pravni zastoupeni, az bude nekdo rozporovat vystavenou fakturu. je dnes nekde satelitni vyber myta v provozu? Pro nejakou referenci. Netvrdim, ze to nemuze jit, jen pri soucasne urovni technologii si to neumim predstavit, jak by to mohlo jit delat kvalitne.

0/0
9.2.2016 11:53

M63a86r84t12i33n 18H13o17u22b16a 6763721859288

protoze me to zajima, tak jsem si nasel, ze treba na slovensku maji satelitni system. kupodivu maji naklady na provoz vyssi, nez mytne s branami. zajimave

0/0
9.2.2016 12:02

J68a39n 96M26a80t38ě40j82k87a 4352484647

vše má stát, ale hlavne Kapš dobře spočtené, aby vydělal tolik,o čem se mu předtím když se platili pouze roční známky, ani nezdálo. Asi tak, jako proč si nemůžu koupit jednu dálniční známku a používal bych jí na dvě auta, které by současně na dálnici vjet nemohla. Prostě by stát nevydělal tolik, kolik stačí tratit a tunelovat. Ona ta návštěva pana Zemana v našem kraji stojí taky dost peněz, škoda, že se nenechal v Dobřanech vyšetřit už včera, rád bych věděl, zda má všech pět pohromadě. :-(

+1/−1
9.2.2016 11:36

L68a53d37i28s55l98a36v 20S32a30u34e53r 8487701143264

ČR má hned po Rakousku asi nejdražší mýto na 1 km, přestože kvalita dálnic je většinou ubohá. Rovněž nechápu proč je mýto rozděleno na nějakou emisní třídu, když zpoplatnění úsek opotřebovává stejným způsobem třída EU3/4 tak EU6. Další nesmyslná eko šikana, protože při celkovém podvodném měření emisí by to mělo být prostě sjednoceno.

+5/0
9.2.2016 11:30

M39a93r37t93i98n 31H35o47u32b89a 6353891169798

protoze to ma motivovat prepravce k investicim a obnove vozoveho parku.

ja jsem vcelku rad, ze uz nepotkvam smradlave a pomale stare avie a liazky

+1/0
9.2.2016 11:33

J97o58s62e68f 49L58a78n92z 8605761454758

Staré Liazky a Avie byste nepotkával i bez tohohle loupeživého mýtního systému , ale prostě pro fakt amortizace a obnovy vozového parku. A rozdíl mezi E- a E6 je v tom , že se emise katalitycky snižují močovinou - což je technicky možné obejít emulátorem Ad Blue...Jinak váš postoj dokazuje , že jste vlasně rád za na vás uvalené skryté daně- vy přece to mýto platíte v každém produktu který koupíte a byl přepravován (netýká se samozřejmě brambor přivezených z pole na dvůr statku)...

+1/0
9.2.2016 12:08

M94a47r14t53i76n 19H34o24u53b93a 6973541659468

nejsem rad, ani to nikde netvrdim. jen popisuji duvod, proc byly nastaveny odlisne sazby. stejne je to i u bezne silnicni dane, stejne je to i u zdaneni resp. poplatku za energie. netvrdim, ze je to spravne, ale takto proste zni oduvodneni.

co se tyce amortizace - amortizovane zarizeni ma logicky ucetne nejlevnjesi provoz. pokud me nic nenuti stare veci odepsat, tak je pouzivam az do jejich "smrti".

0/0
9.2.2016 12:16

J27o89s95e64f 73L46a14n52z 8315741904798

Přesně,souhlas s Vámi - amortizují tuny a kola na nápravách...a tohle skrytý eko-loupežnictví už mě pěkně štve a Euronormy jsou jen další euronesmysl. Navíc rozdíl mezi deklarovanou E-normou a skutečnými emisemi ovlivňuje tolik faktorů (tech.stav , kvalita paliva , zatížení , styl jízdy...) A nejlepší je , že Euro normy si v každý zemi vykládají po svém - na stejnou Euro téhož auta dostanu rozdílné známky pro Rakousko a Německo....

0/0
9.2.2016 12:03

J31a54n 46S46ů42r60a 4575323363872

asi...zkuste si porovnat cenu za km třeba s Německem či Francií.

0/0
9.2.2016 15:34

M43a77r22t25i64n 91Š36e14d60ě17n13k12a 1406888958944

Proč nezavedou elektronické mýto třeba jak na Slovensku nebo Maďarsku 8-o;-€;-O

0/0
9.2.2016 11:28

M12a97r71t52i26n 39H62o96u87b78a 6763161609468

protoze je v provozu tu, co je a protoze MD neni schopne vypsat vyberove rizeni na neco jneho.

ostatne v cem si myslite, ze by spocivala prislusna uspora?

0/−1
9.2.2016 11:29

M96a42r20t39i55n 27Š52e57d80ě22n25k26a 1246828768284

tisk,distribuce, falšování, známek...

0/0
9.2.2016 11:32

M23a56r49t47i57n 58H60o82u70b14a 6253251379858

myto neni dalnicni znamka, netiskne se, myto se nacita elektronicky.

o co se tyce znamek, tak ten business case zatim tak nejak nevychazi

0/0
9.2.2016 11:34

M24a29r53t23i20n 69H91o11u42b78a 6513531279588

Mr.Polak, mate krome "-" nejake informace, jak jiny zpusob vyberu muze prinest uspory? :) ja je nemam.

0/0
9.2.2016 11:47

T36o98m25a78s 29V68a65r30g66a 1225874476805

Rozumím tomu správně že autor textu chtěl napsat, že se loni vybralo na mýtném bezmála 10MLD czk ?

+1/0
9.2.2016 11:16

O36n68d51ř12e36j 30N94o96v94á72k 9107724169369

a dalších vybraných 30 miliard Kč někam zmizelo ....

0/−4
9.2.2016 11:25

J22a23n 70C94e14p41e12k 1564706880

Zas tendenčně napsaný nadpis. Stát netratil, stát vydělal, ale mohl vydělat více. Pro pana Nováka, roční provoz stojí 2 miliardy. Něco stojí systém, tučnou provizi si bere Kapsch a spol.

+3/0
9.2.2016 11:11

J45a94n 67C30e93p62e40k 1344716880

Mně přijde, jak kdyby vás páni redaktoři do těch chytlavých a matoucích nadpisů někdo nutil.

+2/0
9.2.2016 11:12

O64n41d90ř76e24j 33N31o60v40á36k 9247164229429

roční provoz stojí 2 miliady - podle vás ... a kam se tedy ztrácí těch 28 miliard?

stát dostává zrhuba 10 miliard, což je zhruba 1/4 ročního výběru ...takže roční výběr je zhruba 40 miliard ... mínus 10 miliard stát ... mínus 2 mld. kč roční provoz .. ptám se ,kam se ročně ztrácí 28 miliard?

to má Kapsh čistou provizi více než 70 % z tržeb?

0/−1
9.2.2016 11:16

S52t16a95n27i83s16l78a79v 96S62v65o41b61o74d13a 1423423746108

Žádnejch 40 mld ročně se nevybere, je to asi těch 10 mld, z toho 2 mld si bere kapsch.

+3/0
9.2.2016 11:20

F27i70l79i32p 92H79r80b19e50k 2254440736390

Kde jste sebral roční výběr 40 mld?

+2/0
9.2.2016 11:23

K81a35r76e86l 66E23n50d65l20e84r 3443370200825

Asi jste padl na hlavičku.

+1/0
9.2.2016 11:31

J70i56r56k97a 92K49o15c94h 7704714823125

odkud mate informaci o 40 mld?

0/0
9.2.2016 11:56

O46n13d95ř38e63j 61N88o36v58á35k 9967264749289

náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? co na tom provozu mýta stojí ročně 30 miliard Kč?

0/0
9.2.2016 11:08

F33i44l16i85p 44H94r81b95e19k 2624920266500

Kde píšou, že náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? Nečetl jste příliš rychle a nespletl si to s tím, kolik výběru tvoří vozidla Euro 5 a Euro 6?

+1/0
9.2.2016 11:23

J33o34s86e64f 15H13o63n76e47š 7681812300823

Proč má mýto sloužit jako mlýnek na peníze?

0/0
9.2.2016 11:07

K48r83y34š44t59o40f 32L74a25n69í88k 1839360875295

takže netratil, jen méně vydělal. zvláštní, že pro někoho je to totéž.

+10/0
9.2.2016 11:03

F49i92l43i44p 46H20r64b11e71k 2704900226210

Zrovna minulý týden jsem na Sportce tratil 300.000,- Kč. Tedy vyhrál jsem 200.000,- Kč, ale kdyby bylo padlo ještě jedno číslo, které jsem měl vsazeno, mohl jsem vyhrát 500.000,- Kč. Co teď s tím?

+2/0
9.2.2016 11:25

K51r85y74š34t64o61f 55L96a71n73í12k 1619930755175

zjistit, kdo je za to zodpovedny a potrestat

0/0
9.2.2016 14:51

P63a96v79e77l 25Ř44a36p53e35k 7462836729825

Zrušme tento nepovedený mýtný systém! Obrovské náklady na provoz a na případné rozšiřování by samy o sobě mohly být dobrým argumentem. Ale ono je to ještě mnohem horší. Tento systém zcela nesmyslně zpoplatňuje ty komunikace, které jsou pro daný typ dopravy určené, a nijak nepokrývá paralelní komunikace, které jsou pro těžkou a dálkovou dopravu naprosto nevyhovující, ale které jsou hojně používány jako objízdné trasy ve snaze vyhnout se placení mýta. Zde vznikají značné náklady vlivem devastace místních komunikací a vlivům dopravy na životy místních obyvatel. Jako první by měl být pro nákladní dopravu zpoplatněn průjezd obcemi a průjezd po úzkých klikatých silničkách. Dálnice až jako poslední. Dnes je to jen překomplikovaný systém na ždímání peněz. Peníze končí v soukromých kapsách a náklady neseme my všichni. To, co stát nakonec získá od zahraničních přepravců, sotva vůbec pokryje všechny negativní dopady.

+20/−2
9.2.2016 10:57

O81n62d73ř67e28j 21N32o39v93á63k 9297744419319

a když chtěli myýto rozšířit na silnice I. a II. třídy, tak se kraje postavily proti, protože by ve výsledku na ten systém ještě doplácely .... jo jo, to jen politici v ČR dokážou zavést systém mýta, na který stát ještě doplácí ....

že já ještě nepřišel na to, jak se legálně nakapshovat .... kam se hrabu se svojí prací ...

+1/0
9.2.2016 11:10

M76i28l40o82s52l43a57v 47K73n89o23p 9964756243423

Tento systém byl zaveden za ministra dopravy, který neměl a možná stále ještě nemá řidičský průkaz. Takovému pak můžete na nos navěsit prakticky cokoliv, neboť jeho praktické znalosti se rovnají nule. Nevím, proč se v té době nezavedl satelitní systém, který je levnější a daleko efektivnější.

+4/0
9.2.2016 11:12

M49a87r80t88i72n 24H19o10u44b43a 6813531779688

to je stejne licha argumentace, jako ze nejlepsi reditel nemocnice musi byt doktor

0/−1
9.2.2016 11:32

M43a60r12t82i22n 58M34a93i63k40s38n35a44r 3874823548312

-1 protože nesouhlasím s zrušením, ale rozšířit to i na obce, proč ne, tušim že v Rakousku to v některých městech funguje docela dobře. Takže, možná by stálo za to mít buď silniční známky na všechny komunikace nebo na průjezd kamiónů městy :)

0/0
9.2.2016 11:13

O44n17d95ř53e75j 47N85o68v16á67k 9287954489699

jak píšu - u nás je ten systém nastaven tak, že ty obce na provoz mýta ještě doplácely ...

+1/0
9.2.2016 11:17

K89a78r77e39l 39E20n23d63l65e17r 3553340500595

Opravdu nejste normální, pane. Píšete takové hovadiny, že by jeden umřel.

Mýto se proti plánu nerozšířilo na další silnice, protože by to logicky stálo další peníze. V plánu to bylo, datové centrum na to bylo dimenzováno, jenže poté, co si ODS udělala z mýta předvolební téma (dodnes jí ty tehdejší nesmysly, například o družicích, nebo že provoz mýta spolkne veškerý výběr a pod., mnoho lidí věří, opravdu nevím, proč), nemohla dost dobře v jeho budování pokračovat, byla by za blbce.

+1/0
9.2.2016 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.