Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony zaplatily mýto za dvě miliardy kilometrů. Stát mohl vybrat víc

Kamiony v Česku najely po zpoplatněných silnicích a dálnicích přes dvě miliardy kilometrů, každý pracovní den jich po Česku jezdí 66 tisíc. Výběru mýta dál výrazně dominuje loni modernizovaná dálnice D1, kde se vybralo 36,5 haléřů z každé mýtem získané koruny v Česku. Loni stát vybral 9,7 miliardy korun. Mohlo to ale být i daleko víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D92a70n83i68e22l 65D91r80n89e24c 6401249286612

Systém s mýtnými bránami má oproti satelitním systémům výhodu v možnosti sčítání vozidel a třeba vyhledávání kradených vozidel a pachatelů trestných činů celkově, je ale otázkou, jestli by nebyla výhodněší konfigurace satelitní mýtné + detektory.

0/0
11.2.2016 1:25
Foto

P36a19v59e69l 39M65a51k85o19v82e38c 8588355971

V prvních letech provozu byly náklady na výběr mýta vyšší než vybrané mýto...:-(. Dvě miliardy ročně za výběr mýta může platit jen nesvéprávný nebo zkorumpovaný stát (v případě ČR asi platí obojí...).

0/0
10.2.2016 9:57

T45o85m78á97š 83V58e39l88e81n96d82o29r81f 1446668272608

"Nejvytíženější úsek na české dálnici je právě na D1 u Brna mezi sjezdy na Mikulov a Bratislavu..

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/vysledky-myta-za-lonsky-rok-d1k-/eko-doprava.aspx?c=A160209_103356_eko-doprava_rts

To jsem netušil, že Mikulov dosáhl už na úroveň Bratislavy a nějaká Vídeň se může jít zahrabat.R^

0/0
9.2.2016 16:42

M24i46r92o98s71l87a47v 51K54a67š16p60a10r 7400631397936

Jako nechápu proč to mýtné není dražší? Kromě jiného by to mělo působit jako regulační prvek tranzitní dopravě. Evidentně jsme pro cizí dopravce levnou variantou euro-tranzitu.

Bohužel kamionová lobby je silná a ví, kde a u koho "přitlačit", aby se nic nedělo...:-/

+1/0
9.2.2016 13:46

J44a13n 45V41a40l68o31u46c37h 6622867198820

No protože pak další kamiony budou hledat souběžné silnic přes vesnice. A ač tu dálnici objedou na základě "mám krabičku za sklem a mýto zdražili" zvednou cenu za přepravu, která se promítne do ceny zboží. Ono "zatopit těm zlým kamionům" by dopadlo tak, že ti jediní by na tom vydělali...

+1/0
9.2.2016 14:16

T17o29m90á32š 23R22i42c97h72t97r 3403556380907

Nadpis je upraven. Teď už o něco seriozněji naráží na to, že cena za služby provozu systému je "velká", tím pádem výnosy státu by mohly být on něco vyšší.

A teď by to chtělo one tendr na dodávku služeb provozu mýta, aby se o něco lépe vidělo, za kolik se to dá dělat. Ani NKÚ ani Jan Sůra to nevědí.

0/0
9.2.2016 13:24

V32í37t 80K65o28u89b87a 6986620814288

Je to jako u všeho, kupte si novou techniku, která jezdí za sníženou sazbu a až jí bude hodně, tak sazbu zvýšíme a tu novou techniku Vám pěkně omastíme. Lidi, to je jen nepřímá daň, kterou nezaplatí niko jiný než Vy v koncových cenách veškerých výrobků !!!

+2/0
9.2.2016 12:19

M83a76r70t62i44n 35P60l42a71c59h85t69a 1774261511959

Mohlo , nemohlo...bylo , nebylo.....běžte už do háje.....všichni , i malé děti vědí , že to co se událo již nejde ovlivnit !!!!!!

Proč se zde stále řeší to co bylo, místo toho aby se řešilo...jak to udělat lépe pro příště !!!!!!

0/0
9.2.2016 12:12

M94a71r15t15i85n 11H77o97u18b55a 6953671299938

ale to je v poradku, ze se resi, co bylo nebo dokonce mohlo byt. prave proto, aby se to priste udelalo lepe, nebo alespon ne hure. v beznem zivote a praxi to tak casto funguje. jesti ve statni sprave si nejsem tak jisty

0/0
9.2.2016 12:19

K17a65r19e13l 39V44o70j45t37a 6711787238662

A co když Kapsch nepřiznává všechno.....? Je to nějak hlídané, ty čísla, software atd....? Dneska je bohužel dané, že se tuneluje, podvadí všude.

0/0
9.2.2016 11:58

M40a45r67t13i48n 76H92o91u36b57a 6763421819978

z praxe - Kapsch priznava vsechno a nejde to obejit. ostane mytne nevybira Kapsch

ve skutecnosti Kapsch velmi efektivne umi monitorovat cerne jizdy (tj. nakladak, ktery neplati), tuto informaci umi velmi rychle predat celni sprave, ktera na takove zpravy velmi casto nereaguje. proto kdyby reagovala, tak byjste treba na D1 videli plna jejich parkoviste, jak tam kasiruji pokuty. a to se nedeje

0/−1
9.2.2016 12:24

G71u53s87t38a92v 22S76o52j29k59a 1738863165354

Ťok se vždycky ohání argumentem, že mýtné brány ještě nejsou odepsány a proto by bylo chybou vypsat soutěž bez způsobu výběru, že jedná s péčí řádného hospodáře.

Ale vždyť to už jsou dávno utopené náklady ne? Dalším provozem mýtných bran nic v penězích neušetřím. Zajímají mě jenom čisté příjmy, které to do budoucna přinese. Jestli zítra někdo přijde, že umí provoz přes satelit za 1 miliardu ročně fix tak pořád oproti dnešku přeci miliardu ještě ušetřím...

+3/0
9.2.2016 11:40

P59a43v42e35l 71Ř44a47p61e49k 7522566899355

Tam jde o to, že ty brány jsou osazeny kamerami a šmírují obyvatelstvo. A této funkce systému se stát samozřejmě nechce vzdát.

0/0
9.2.2016 11:46

M11a79r18t42i69n 57H46o98u90b49a 6433851109888

kamery maji i madari, kamery tam sleduji SPZ a jsou umistene hezky u zeme, takze ksichtik je v primem zaberu

+1/0
9.2.2016 11:54

M87a26r18t38i61n 70H67o42u92b24a 6513691469598

v soucasne cene mytneho jsou zcela jiste rozpustene naklady i na stavbu tech bran. tzn. ze do budoucna uz s timto nakladem nebude poctano, takze pri jejich vyuziti skutence ta cena za provoz musi klesnout. a pokud neklesne, tak je neco spatne na MD.

Naproti tomu pri nespolehlivosti GPS (protoze jiny sateltni system sledovani zatim neni, ani neni na obzoru - Galileo uz melo byt tak dlouho v provozu, ze v jeho spusteni uz asi nikdo neveri) si neumim predtavit, jak velke budou treba naklady provozovatele a prenesene tedy i statu napr. na pravni zastoupeni, az bude nekdo rozporovat vystavenou fakturu. je dnes nekde satelitni vyber myta v provozu? Pro nejakou referenci. Netvrdim, ze to nemuze jit, jen pri soucasne urovni technologii si to neumim predstavit, jak by to mohlo jit delat kvalitne.

0/0
9.2.2016 11:53

M19a13r44t80i12n 86H74o71u21b27a 6143381689368

protoze me to zajima, tak jsem si nasel, ze treba na slovensku maji satelitni system. kupodivu maji naklady na provoz vyssi, nez mytne s branami. zajimave

0/0
9.2.2016 12:02

J68a93n 98M48a71t55ě59j45k41a 4242934297

vše má stát, ale hlavne Kapš dobře spočtené, aby vydělal tolik,o čem se mu předtím když se platili pouze roční známky, ani nezdálo. Asi tak, jako proč si nemůžu koupit jednu dálniční známku a používal bych jí na dvě auta, které by současně na dálnici vjet nemohla. Prostě by stát nevydělal tolik, kolik stačí tratit a tunelovat. Ona ta návštěva pana Zemana v našem kraji stojí taky dost peněz, škoda, že se nenechal v Dobřanech vyšetřit už včera, rád bych věděl, zda má všech pět pohromadě. :-(

+1/−1
9.2.2016 11:36

L67a68d86i92s90l10a20v 86S88a87u14e61r 8827231233264

ČR má hned po Rakousku asi nejdražší mýto na 1 km, přestože kvalita dálnic je většinou ubohá. Rovněž nechápu proč je mýto rozděleno na nějakou emisní třídu, když zpoplatnění úsek opotřebovává stejným způsobem třída EU3/4 tak EU6. Další nesmyslná eko šikana, protože při celkovém podvodném měření emisí by to mělo být prostě sjednoceno.

+5/0
9.2.2016 11:30

M14a89r34t33i11n 41H73o98u25b12a 6973901109728

protoze to ma motivovat prepravce k investicim a obnove vozoveho parku.

ja jsem vcelku rad, ze uz nepotkvam smradlave a pomale stare avie a liazky

+1/0
9.2.2016 11:33

J70o30s85e82f 28L15a83n27z 8365141284818

Staré Liazky a Avie byste nepotkával i bez tohohle loupeživého mýtního systému , ale prostě pro fakt amortizace a obnovy vozového parku. A rozdíl mezi E- a E6 je v tom , že se emise katalitycky snižují močovinou - což je technicky možné obejít emulátorem Ad Blue...Jinak váš postoj dokazuje , že jste vlasně rád za na vás uvalené skryté daně- vy přece to mýto platíte v každém produktu který koupíte a byl přepravován (netýká se samozřejmě brambor přivezených z pole na dvůr statku)...

+1/0
9.2.2016 12:08

M46a79r88t46i65n 58H41o43u40b50a 6893701279368

nejsem rad, ani to nikde netvrdim. jen popisuji duvod, proc byly nastaveny odlisne sazby. stejne je to i u bezne silnicni dane, stejne je to i u zdaneni resp. poplatku za energie. netvrdim, ze je to spravne, ale takto proste zni oduvodneni.

co se tyce amortizace - amortizovane zarizeni ma logicky ucetne nejlevnjesi provoz. pokud me nic nenuti stare veci odepsat, tak je pouzivam az do jejich "smrti".

0/0
9.2.2016 12:16

J94o87s77e88f 11L28a86n25z 8265831744988

Přesně,souhlas s Vámi - amortizují tuny a kola na nápravách...a tohle skrytý eko-loupežnictví už mě pěkně štve a Euronormy jsou jen další euronesmysl. Navíc rozdíl mezi deklarovanou E-normou a skutečnými emisemi ovlivňuje tolik faktorů (tech.stav , kvalita paliva , zatížení , styl jízdy...) A nejlepší je , že Euro normy si v každý zemi vykládají po svém - na stejnou Euro téhož auta dostanu rozdílné známky pro Rakousko a Německo....

0/0
9.2.2016 12:03

J93a18n 41S86ů63r30a 4145293933922

asi...zkuste si porovnat cenu za km třeba s Německem či Francií.

0/0
9.2.2016 15:34

M19a78r45t48i59n 65Š42e30d39ě25n65k91a 1206948498474

Proč nezavedou elektronické mýto třeba jak na Slovensku nebo Maďarsku 8-o;-€;-O

0/0
9.2.2016 11:28

M12a98r93t31i63n 14H70o66u63b32a 6113531859698

protoze je v provozu tu, co je a protoze MD neni schopne vypsat vyberove rizeni na neco jneho.

ostatne v cem si myslite, ze by spocivala prislusna uspora?

0/−1
9.2.2016 11:29

M66a96r41t12i78n 97Š52e61d68ě30n82k94a 1536598438124

tisk,distribuce, falšování, známek...

0/0
9.2.2016 11:32

M97a46r47t26i27n 15H34o72u38b14a 6173781849368

myto neni dalnicni znamka, netiskne se, myto se nacita elektronicky.

o co se tyce znamek, tak ten business case zatim tak nejak nevychazi

0/0
9.2.2016 11:34

M64a87r43t69i57n 67H59o17u26b50a 6933491409738

Mr.Polak, mate krome "-" nejake informace, jak jiny zpusob vyberu muze prinest uspory? :) ja je nemam.

0/0
9.2.2016 11:47

T48o67m60a21s 33V60a34r64g15a 1695514606725

Rozumím tomu správně že autor textu chtěl napsat, že se loni vybralo na mýtném bezmála 10MLD czk ?

+1/0
9.2.2016 11:16

O68n73d73ř90e73j 76N41o65v93á61k 9827114749529

a dalších vybraných 30 miliard Kč někam zmizelo ....

0/−4
9.2.2016 11:25

J89a29n 96C32e77p74e60k 1344696530

Zas tendenčně napsaný nadpis. Stát netratil, stát vydělal, ale mohl vydělat více. Pro pana Nováka, roční provoz stojí 2 miliardy. Něco stojí systém, tučnou provizi si bere Kapsch a spol.

+3/0
9.2.2016 11:11

J95a55n 33C11e98p82e73k 1284966940

Mně přijde, jak kdyby vás páni redaktoři do těch chytlavých a matoucích nadpisů někdo nutil.

+2/0
9.2.2016 11:12

O89n43d52ř58e29j 72N97o17v53á16k 9767194579189

roční provoz stojí 2 miliady - podle vás ... a kam se tedy ztrácí těch 28 miliard?

stát dostává zrhuba 10 miliard, což je zhruba 1/4 ročního výběru ...takže roční výběr je zhruba 40 miliard ... mínus 10 miliard stát ... mínus 2 mld. kč roční provoz .. ptám se ,kam se ročně ztrácí 28 miliard?

to má Kapsh čistou provizi více než 70 % z tržeb?

0/−1
9.2.2016 11:16

S44t44a18n47i72s85l21a44v 13S29v94o28b52o40d65a 1213873636148

Žádnejch 40 mld ročně se nevybere, je to asi těch 10 mld, z toho 2 mld si bere kapsch.

+3/0
9.2.2016 11:20

F79i62l56i76p 47H12r15b75e52k 2794630756850

Kde jste sebral roční výběr 40 mld?

+2/0
9.2.2016 11:23

K96a24r66e64l 73E35n54d20l82e54r 3393320630115

Asi jste padl na hlavičku.

+1/0
9.2.2016 11:31

J29i66r51k42a 28K22o14c77h 7554864663695

odkud mate informaci o 40 mld?

0/0
9.2.2016 11:56

O44n67d19ř68e64j 49N52o18v30á37k 9727114469619

náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? co na tom provozu mýta stojí ročně 30 miliard Kč?

0/0
9.2.2016 11:08

F19i93l95i17p 27H54r83b11e84k 2194110466440

Kde píšou, že náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? Nečetl jste příliš rychle a nespletl si to s tím, kolik výběru tvoří vozidla Euro 5 a Euro 6?

+1/0
9.2.2016 11:23

J63o81s29e68f 78H96o13n90e85š 7101242890883

Proč má mýto sloužit jako mlýnek na peníze?

0/0
9.2.2016 11:07

K78r54y79š90t92o49f 94L65a13n20í80k 1479690225855

takže netratil, jen méně vydělal. zvláštní, že pro někoho je to totéž.

+10/0
9.2.2016 11:03

F43i82l10i67p 27H14r88b36e11k 2684930136420

Zrovna minulý týden jsem na Sportce tratil 300.000,- Kč. Tedy vyhrál jsem 200.000,- Kč, ale kdyby bylo padlo ještě jedno číslo, které jsem měl vsazeno, mohl jsem vyhrát 500.000,- Kč. Co teď s tím?

+2/0
9.2.2016 11:25

K70r32y92š81t27o37f 74L38a30n93í25k 1609500785595

zjistit, kdo je za to zodpovedny a potrestat

0/0
9.2.2016 14:51

P70a47v30e19l 83Ř27a56p13e98k 7562716839885

Zrušme tento nepovedený mýtný systém! Obrovské náklady na provoz a na případné rozšiřování by samy o sobě mohly být dobrým argumentem. Ale ono je to ještě mnohem horší. Tento systém zcela nesmyslně zpoplatňuje ty komunikace, které jsou pro daný typ dopravy určené, a nijak nepokrývá paralelní komunikace, které jsou pro těžkou a dálkovou dopravu naprosto nevyhovující, ale které jsou hojně používány jako objízdné trasy ve snaze vyhnout se placení mýta. Zde vznikají značné náklady vlivem devastace místních komunikací a vlivům dopravy na životy místních obyvatel. Jako první by měl být pro nákladní dopravu zpoplatněn průjezd obcemi a průjezd po úzkých klikatých silničkách. Dálnice až jako poslední. Dnes je to jen překomplikovaný systém na ždímání peněz. Peníze končí v soukromých kapsách a náklady neseme my všichni. To, co stát nakonec získá od zahraničních přepravců, sotva vůbec pokryje všechny negativní dopady.

+20/−2
9.2.2016 10:57

O28n77d32ř98e45j 62N94o80v26á98k 9307414469579

a když chtěli myýto rozšířit na silnice I. a II. třídy, tak se kraje postavily proti, protože by ve výsledku na ten systém ještě doplácely .... jo jo, to jen politici v ČR dokážou zavést systém mýta, na který stát ještě doplácí ....

že já ještě nepřišel na to, jak se legálně nakapshovat .... kam se hrabu se svojí prací ...

+1/0
9.2.2016 11:10

M22i87l84o16s75l35a39v 65K63n47o83p 9294256233283

Tento systém byl zaveden za ministra dopravy, který neměl a možná stále ještě nemá řidičský průkaz. Takovému pak můžete na nos navěsit prakticky cokoliv, neboť jeho praktické znalosti se rovnají nule. Nevím, proč se v té době nezavedl satelitní systém, který je levnější a daleko efektivnější.

+4/0
9.2.2016 11:12

M92a34r55t52i85n 20H52o71u25b24a 6873831789538

to je stejne licha argumentace, jako ze nejlepsi reditel nemocnice musi byt doktor

0/−1
9.2.2016 11:32

M47a10r76t46i68n 44M24a24i49k94s58n59a62r 3244833248262

-1 protože nesouhlasím s zrušením, ale rozšířit to i na obce, proč ne, tušim že v Rakousku to v některých městech funguje docela dobře. Takže, možná by stálo za to mít buď silniční známky na všechny komunikace nebo na průjezd kamiónů městy :)

0/0
9.2.2016 11:13

O46n80d61ř33e73j 73N88o60v46á69k 9267694919869

jak píšu - u nás je ten systém nastaven tak, že ty obce na provoz mýta ještě doplácely ...

+1/0
9.2.2016 11:17

K51a60r21e25l 46E17n81d55l78e13r 3783840590925

Opravdu nejste normální, pane. Píšete takové hovadiny, že by jeden umřel.

Mýto se proti plánu nerozšířilo na další silnice, protože by to logicky stálo další peníze. V plánu to bylo, datové centrum na to bylo dimenzováno, jenže poté, co si ODS udělala z mýta předvolební téma (dodnes jí ty tehdejší nesmysly, například o družicích, nebo že provoz mýta spolkne veškerý výběr a pod., mnoho lidí věří, opravdu nevím, proč), nemohla dost dobře v jeho budování pokračovat, byla by za blbce.

+1/0
9.2.2016 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.