Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aero po letech vyrobilo novou L-159. Letoun se může dočkat sériové výroby

Aero Vodochody v pátek představilo nový letoun L-159, ve společnosti by mohla být obnovena i jeho sériová výroba. Aero jedná se třemi zájemci včetně Iráku, řekl na tiskové konferenci v Aeru Vodochody premiér Bohuslav Sobotka. Pokud by byl podepsán nový kontrakt, mohla by se sériová výroba podle mluvčí Aera Terezy Vrublové spustit za několik měsíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50a77d97i95s89l79a13v 86M50a65r14š78í16k 9763180665

Tak hlavně aby vyměnili americkou avioniku a nemuseli žádat USA o povolení export-control u každý zakázky.

+1/0
1.4.2017 15:43

M50i83c23h64a26e63l 63C47h71a36r62v57á26t 9269168923632

Pokud chce tahle země pomáhat s výrobou a distribucí... Tuším že Polibek smrti se tomu říká.:-/

0/0
1.4.2017 15:23

J27a48n 92M85a46l17ý 1695839454148

Do Iráku se vyvezly v době, kdy potřebovali cokoliv, co lítá a bude to nejrychleji dostupný. Tohle se opravdu nedá popsat jako úspěch.

0/0
1.4.2017 14:46

D82a79n62i60e91l 42P19a61n90e47k 6802501842610

A už umí alespoň nadzvukovou rychlost? :-)

0/−9
31.3.2017 21:05

M43i42l51o17š 75K34o91l49m87a71n 6236223897272

Na co by asi byla nadzvuková rychlost pro tento typ letadla ? :-/

+15/0
31.3.2017 21:13

J56a97r75o57s55l79a27v 42B87r56ü98m95m34e83r 4957410722790

A jaka asi?

0/0
1.4.2017 10:42

P67e52t10r 84C72u37l41e38k 2383589868

Kéž by se podařilo zajistit odbyt a rozjet znovu výrobu L159 a dosáhnout minimálně věhlasu L39. Souhlasím, že nejlepší tah byl prodej do Iráku, kde mají letouny bojové nasazení a dle zpráv v TV jsou piloti L159 nadšení. Lepší reklama než ostré nasazení v boji být ani nemůže. Škoda, že v TV nedají nějaké video z bojové akce. Možná by tu někteří diskutující neměli, tak hloupé řeči a byli by alespoň v koutku duše hrdí, že se v naší maličkaté a krásné zemičce vyrábějí takovýhle parádní letadla. Spousta států naší velikosti nám může jenom závidět. [>-]V

+15/−1
31.3.2017 20:37

P23e72t29r 28L96u70k72e90š 6813741

Petře, to nejste troškař - "Albík" se stal ve své kategorii nejrozšířenějším aeroplánem na světě. To je jako napsat, že "Alkáč" minimálně překoná světový rekord. Nepřekoná. Přesto jde to dobré letadlo a rozhodně má uplatnění. Pokud bude L-159 nabízená v obou verzích (jedno i dvoumístné), má na trhu šanci a není to šance jediná (viz. L-39NG).

+4/0
31.3.2017 21:55

P36e15t63r 24U19t29ě28k35a95l 9250148748

Proboha - zase promo článek! Stačí, že s někým jednají - třeba s Irákem, fakt super movitý zákazník, a už se píšou články, jakoby to bylo něco úžasného.

Pravda je, že to žádné nové letadlo není, pouze upravená dvoumístná (cvičná) verze normální L159, kterých tam v prezervativech stojí mraky.

Ovšem Sobotka ihned musí přispěchat s nabubřelým tvrzením, že stát jim pomůže! proboha, proč by to dělal? Aero patří obskurní společnosti Penta (pardon, ještě obskurnější společnosti Tularosa, která má v živnosťáku správu a pronájem nemovitostí) - tedy soukromé společnosti - proč by jí měl stát pomáhat? Navíc když se jedná o zcela neperspektivní stroj bez nejmenší šance se prosadit na světových trzích.

No - ono to má zajisté souvislost se skandální privatizací Aera, na které se právě socani podepsali. S Kalouskem.

+3/−6
31.3.2017 19:16

K48a20r58e14l 96T89o83m28e47k 3886144399695

Stat by podporovat mel. Ne financne, ale lobingem. Tak to chodi vsude na svete. Skandalni privatizace? Pred privatizaci firma v cervenych cislech. Po privatizaci v zisku....

+4/0
1.4.2017 7:36

K84a33r14e64l 98T70o10m88e85k 3766724799195

Jeste jedna vec. Co znamena "mraky"? 2ks, 4ks? Vic uz jich neni, protoze jsou u Drakena nebo v Iraku.

+1/0
1.4.2017 7:39
Foto

M22i32r18o19s33l90a97v 67S54t46e57i59n24e85r 6838834523865

Nadzvuková rychlost znamená také daleko větší poloměr zatáčky. Dostat cíl do hledáčku nepotřebuje an





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.