Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy modernizují další vozy za stamiliony, tentokrát ve své firmě

  10:10aktualizováno  10:10
České dráhy vrací modernizaci osobních vozů do své vlastní dceřiné firmy DPOV. Po dlouhé době se tak nebudou spoléhat na služby externích firem, zejména ze skupiny Škoda Transportation. Na opravu čeká 25 vozů pro dálkovou mezistátní dopravu.

České dráhy nasadily nové modernizované vozy na trasu z Prahy do Hamburku. | foto: České dráhy

České dráhy využily možnosti zákona o veřejných zakázkách a kontrakt uzavřely přímo s dceřinou firmou DPOV. Hodnota je zhruba 400 milionů korun, je v ní modernizace i periodická vyvazovací oprava.

Celkem projde modernizací 25 klimatizovaných osobních vozů s rychlostí 200 kilometrů za hodinu. Jde o 21 vagonů řady Bmz s oddíly 2. třídy a 4 vozy řady Amz s oddíly 1. třídy a s business oddíly.

„Vozy jsou určeny pro expresní spoje. Necháme renovovat sedadla, podlahy, chodbičky, představky i toalety. Dosazen bude elektronický informační a rezervační systém, Wi-Fi pro přístup k internetu a nové zásuvky 230 V s USB konektory. Součástí zakázky bude i provedení periodické vyvazovací opravy těchto vozů,“ řekl Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah. Všechny modernizované vozy by měly mít České dráhy k dispozici od jízdního řádu 2018/2019.

„Jestliže na to máme lidi, technické vybavení i zkušenosti, je správné využít vlastní volné kapacity a nezadávat tyto zakázky mimo Skupinu ČD,“ říká Milan Feranec, předseda dozorčí rady Českých drah. Podle něj musí České dráhy uvažovat ekonomicky a za své peníze chtít odpovídající kvalitu. „DPOV podobné zakázky již úspěšně realizovalo, naposledy to byla modernizace asi třicítky vozů pro rychlíky,“ dodal.

České dráhy mají i jiné důvody, proč zakázku svěřit vlastní firmě. Zejména poslední modernizace ve společnosti Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation nedopadly příliš dobře. Vozy na prestižní linku z Prahy do Hamburku jsou poruchové a ve vlacích tak musí jezdit ještě servisní technik. Modernizované vozy řady Bmto začaly mít problémy například s odlepováním interiérových částí (více zde).

Dopravce neuvedl, na které trasy chce modernizované vozy nasadit, podle informací iDNES.cz by mělo jít o spojení Praha - Mnichov.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kromě jízdních vlastností a technologií, které by se mohly prověřovat u nás,...
BMW investuje v Česku miliardy do testovací centra pro samořiditelná auta

Česko má velkou šanci stát se v budoucnu jedním z velkých center vývoje i výroby elektromobilů či samořiditelných aut. Do tuzemska už míří velké investice do...  celý článek

Stevardka Českých drah
Vlakušky se Českým drahám prodraží, budou stát o polovinu více

České dráhy zaplatí v příštích letech o padesát procent více za služby vlakového doprovodu ve vybraných dálkových vlacích. Vlakušky, jak se externímu personálu...  celý článek

Michal Hala
Soud zprostil v kauze odpočívadla na D1 exmanažera ŘSD Halu obžaloby

Obvodní soud pro Prahu 4 ve středu zprostil obžaloby bývalého výkonného ředitele Ředitelství silnic a dálnic Michala Halu i další obžalované v případu údajného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.