Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Uber i my bychom měli být regulováni jako taxi, říká zakladatel Liftago

  8:40aktualizováno  14:45
Mobilní aplikace, přes které si lze sjednat individuální dopravu, jsou stále relativně nové a právní úprava k nim se teprve formuje. Podle Ondřeje Krátkého, spoluzakladatele platformy Liftago, by měli být alternativní přepravci regulováni podobně jako klasická taxislužba. Zákony je však zároveň potřeba modernizovat, řekl Krátký v on-line rozhovoru se čtenáři.

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago. | foto: Liftago

Liftago, hlavní český konkurent amerických alternativních taxislužeb, spolupracuje na rozdíl od platforem Uber a Lyft pouze s certifikovanými řidiči. Dva roky starý startup již na konci loňského podzimu oznámil expanzi na trhy v západní Evropě. Ta je však momentálně u ledu.

Spoluzakladatel firmy Ondřej Krátký se chce dle svých slov nyní soustředit na firemní klientelu. Mění se navíc i zákony přepravních služeb. V budoucnu plánuje napojení na další přepravní služby jako je sdílení kol či aut, řekl v rozhovoru.

Jak se mění trh taxi služeb? Odpovídal Ondřej Krátký

On-line rozhovor čtenářů se spoluzakladatelem služby Liftago

Vyjádřil se také ve smyslu, že alternativní taxislužby by neměly mít úplnou volnost, ale měly by být regulovány stejně jako klasické taxíky. Obdobně se ve čtvrtek vyjádřil také generální advokát Soudního dvora EU (více čtěte zde).

„Uber i my bychom měli být regulování jako taxi, ale regulace by se měla modernizovat. To ale nejde bez souběžné odpovědnosti zprostředkovatelů a platforem. Pokud se to neděje, města musí řešit zahlcování komerční přepravou a konkurenci cenovou konkurenci taxi a MHD, která není prospěšná pro průjezdnost města,“ napsal Krátký.

Krátký souhlasí s modernizací, která by neměla proběhnout bez současného zavedení odpovědnosti platforem, za zbytečné považuje třeba zkoušky taxikářů z místopisu. „Pokud se bude deregulovat neodpovědně, budeme za dva roky řešit ucpání měst řidiči, kteří si chtějí vydělávat a nahrazují MHD, kterému konkurují. To se děje teď v San Franciscu a je to špatně,“ dodal.

Liftago se svým principem liší i od zavedených konkurentů, jakými jsou Uber nebo Lyft, tím, že využívá již existující dopravní kapacitu, kterou jsou stávající řidiči taxi vozů, a také přístupem volného trhu, kdy cenu nestanovuje Liftago, ale poskytovatel přepravy (cena se pak pohybuje na základě střetu nabídky a poptávky).

Do on-line rozhovoru jsme jako protistranu zvali i generálního ředitele Uber pro Českou republiku a Slovensko Tomáše Peťovského, ten však pozvání odmítl. Vzhledem ke čtvrtečnímu oznámení advokáta Soudu Evropské unie o možném zařazení platformy Uber do kategorie přepravních služeb (více zde), na dotazy čtenářů nebude odpovídat ani dodatečně.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.