Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Makro se uzavírá malým nákupům

  14:27aktualizováno  14:27
Největší český obchodník podle tržeb, společnost Makro, trochu znepříjemní život svým zákazníkům. Už teď je možné ve velkoobchodní prodejně nakupovat jen s firemní kartou. O tu ale mohou zákazníci, kteří do Makra nechodí pravidelně, snadno přijít.
Makro se zbavuje malých zákazníků. Ilustrační foto

Makro se zbavuje malých zákazníků. Ilustrační foto | foto: Lenka HamšíkováMF DNES

Od února do dubna zavádí společnost Makro Cash and Carry testovací projekt v Ústí nad Labem a také ve slovenské Nitře, kde společnost vlastní síť Metro. Pokud zákazník utratí během tří měsíců méně než 1000 korun bez DPH, může o členskou kartu přijít. To platí i v případě, pokud do obchodu během této doby nepřijde. Na Slovensku se podle internetového portálu Pravda.sk jedná o 1500 Sk. 

Kromě toho firma zavádí i registrační poplatek na kartu pro nové zákazníky. Ten bude v obou zemích činit 100 Kč/Sk bez DPH. Dosud kartu dostal zadarmo každý majitel živnostenského listu, který si o to požádal.

Makro ale upozorňuje, že se nejedná o plošnou změnu. Alespoň zatím. O tom, zda se ze dvou center rozšíří i na další pobočky, se rozhodne až po skočení projektu, který má trvat tři měsíce. 

"Chceme se zaměřit na profesionální zákazníky hlavně z řad malých a středních podnikatelů. Není cílem, aby zboží z Metra (v ČR Makra) končilo přímo v domácnostech," uvedla mluvčí společnosti Markéta Světlíková pro slovenský portál Pravda.sk. Dodala, že společností oslovení odborníci považují částku 1 000 Kč za tak nízkou, že z řad zákazníků vyloučí jen ty, kteří nepodnikají.

Zlatí si přijdou na své
Naopak na své si podle Pravdy přijdou tzv. "zlatí zákazníci", kteří v obchodě měsíčně nechají desetitisíce. Jsou to většinou majitelé malých prodejen s potravinami nebo restaurací. Těmto lidem je například přizpůsobena pracovní doba, kdy mohou v Makru nakupovat.  Majitelů zlatých karet není mnoho.

Například na Slovensku je to asi jedno procento. Jejich podíl na celkových tržbách je ale nesrovnatelně vyšší - zhruba třetinový, uvedla Pravda.

Velkoobchod má na Slovensku pět, v Česku dvanáct prodejen. Podle tržeb se v Česku drží na špici mezi velkými řetězci. Loni tu jeho zákazníci utratili 37,5 miliardy.  - více zde

"Za zavedením přísnějších podmínek mohou dva důvody - donutit členy Metro klubu, aby zvýšili objem nákupů a snížit náklady na administrativu. Řetězec má totiž náklady na každého zákazníka při vystavovaní karet, jejich evidenci, rozesílání letáků - ať zákazník nakonec v obchodě utrácí, nebo ne. Metro tak vyčistí zákaznickou základnu, protože tam často v malém nakupuje i rodina," citovala Pravda analytika agentury Terno Ľubomíra Drahovského.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Příliš výjimek a chyby úředníků, kritizuje NKÚ správu daní z příjmů

Správa daně z příjmů fyzických osob je nepřehledná a složitá pro plátce i úřady. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky v...  celý článek

Příbram - Dlouhá Lhota, domovské letiště Jiřího Pruši shora.
Komu budou patřit malá letiště? Spor o příbramské o tom rozhodne

Nejvyšší správní soud v Brně odložil klíčové rozhodnutí v kauze letiště Příbram, které je precedentem pro desítky dalších letišť v České republice. Budou česká...  celý článek

Nájmy některých bytů, které vlastní město budou dražší.
Pražanům nájem ukrojí 70 procent mzdy, v některých krajích „jen“ polovinu

Zhruba čtvrtina Čechů bydlí v pronájmu, ale dostupnost nájemního bydlení se v různých krajích výrazně liší. Z výpočtu MF DNES vyplývá, že zatímco obyvatelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.