Překážky padly na desetikilometrových úsecích Šternov-Psáře a Loket-Hořice, kde ŘSD v minulých týdnech vybralo vítěze. Proti výsledku soutěže se odvolaly tři neúspěšné firmy, které měly čas do pondělní půlnoci bránit se podáním návrhu na přezkoumání rozhodnutí ŘSD.
"Protože žádný z nich této možnosti nevyužil, může ŘSD v následujících týdnech podepsat na uvedené úseky smlouvy s vítězi obou výběrových řízení," uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
V podstatě se tak rozbíhá modernizace čtyř připravených úseků zdevastované dálnice. Minulý týden totiž úřad pro správu silnic podepsal smlouvy na rekonstrukci úseků Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš a nyní probíhají přípravy na zahájení prací (čtěte: Náročná modernizace D1 začíná).
U posledního z pěti rekonstruovaných úseků (Velká Bíteš - Devět křížů) se se stavbou jen tak nezačne, neboť neúspěšný uchazeč požádal o přezkoumání tendru Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Úsek Šternov - Psáře opraví Eurovia CS za 523 milionů korun bez DPH. Počítalo se s částkou 823 milionů bez daně. Úsek Loket - Hořice zrekonstruují firmy Colas a Porr, kterým stát zaplatí téměř 625 milionů korun bez DPH. Ředitelství silnic a dálnic zde počítalo s částkou 997 milionů korun.
Jak bude modernizace dálnice D1 vypadat |