Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dobrá zpráva pro České dráhy: i přes rostoucí dluhy jim stoupl rating

  15:56aktualizováno  15:56
Před vydáním nových dluhopisů za více než 300 milionů eur se České dráhy dočkaly nečekaně dobré zprávy. I přes prohloubení loňské ztráty, prohrané arbitráži a vyšším dluhům dostaly lepší rating.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Tomáš HájekMAFRA

Ratingová agentura Moody ́s dnes zlepšila své hodnocení Českých drah ze stupně Baa3 na Baa2 pro chystané dluhopisy. Dopravce teď má stejný rating, jako například státní jihoafrické dluhopisy.

„Zlepšení ratingu reraguje na strukturální zlepšení v provozním hospodaření Českých drah a zadluženosti,“ uvedl viceprezident Moody ́s Lorenzo Re. Podle něj je důležité, že dluh zůstává zhruba na čtyři a půl až pětinásobku EBITDA (zisk bez úroků, odpisů a zdaněním - pozn. red.). „Zvýšení ratingu také reaguje na zlepšení likvidity, jejíž zhoršování bylo hlavní překážkou zvýšení hodnocení,“ dodal Re.

České dráhy přitom loni zvýšily svoji provozní ztrátu i zadluženost, vysvětlovaly to prohranou arbitráží a ztrátovostí u výlukových činností (více čtěte zde). Ratingová agentura vůbec neřeší možný přísun hotovosti do Českých drah chystaným převodem nádraží.

Moody ́s ani nečeká, že by České dráhy přišly o zakázky po roce 2019, kdy skončí desetileté smlouvy s kraji a ministerstvem dopravy, které jsou pro firmu klíčové. „Možnost, že by tyto smlouvy nebyly obnoveny, je poměrně omezená,“ uvádí Moody ́s ve svém prohlášení.

České dráhy budou v příštích týdnech vydávat emisi dluhopisů v hodnotě 300 milionů euro, která má splatit původní z minulých let úročených 4,5 %. Dopravci by nová emise na nejméně deset let měla přinést výrazné úspory v nákladech na splácení dluhu, ročně České dráhy za úroky platí 1,5 miliardy korun. Zlepšený rating by měl pomoci dosáhnout ještě nižších úroků.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stevardka Českých drah
Vlakušky se Českým drahám prodraží, budou stát o polovinu více

České dráhy zaplatí v příštích letech o padesát procent více za služby vlakového doprovodu ve vybraných dálkových vlacích. Vlakušky, jak se externímu personálu...  celý článek

Ilustrační snímek
Soutěž na železnici: jedna nabídka a cena o 90 procent vyšší než rozpočet

Správa železniční dopravní cesty zrušila dvě velké soutěže na lepší zabezpečení tuzemské železnice. Nabídky totiž výrazně převýšily odhadovaný rozpočet....  celý článek

Nakládání kontejneru na vlak.
Z Prahy vyrazil do Číny první přímý vlak. Do cíle pojede 16 dní

Poprvé v historii spojí Česko a Čínu přímý vlak. Z terminálu společnosti Metrans v Praze-Uhříněvsi vyjela souprava s kontejnery do cílové stanice v čínském...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.