Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dobrá zpráva pro České dráhy: i přes rostoucí dluhy jim stoupl rating

  15:56aktualizováno  15:56
Před vydáním nových dluhopisů za více než 300 milionů eur se České dráhy dočkaly nečekaně dobré zprávy. I přes prohloubení loňské ztráty, prohrané arbitráži a vyšším dluhům dostaly lepší rating.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Tomáš HájekMAFRA

Ratingová agentura Moody ́s dnes zlepšila své hodnocení Českých drah ze stupně Baa3 na Baa2 pro chystané dluhopisy. Dopravce teď má stejný rating, jako například státní jihoafrické dluhopisy.

„Zlepšení ratingu reraguje na strukturální zlepšení v provozním hospodaření Českých drah a zadluženosti,“ uvedl viceprezident Moody ́s Lorenzo Re. Podle něj je důležité, že dluh zůstává zhruba na čtyři a půl až pětinásobku EBITDA (zisk bez úroků, odpisů a zdaněním - pozn. red.). „Zvýšení ratingu také reaguje na zlepšení likvidity, jejíž zhoršování bylo hlavní překážkou zvýšení hodnocení,“ dodal Re.

České dráhy přitom loni zvýšily svoji provozní ztrátu i zadluženost, vysvětlovaly to prohranou arbitráží a ztrátovostí u výlukových činností (více čtěte zde). Ratingová agentura vůbec neřeší možný přísun hotovosti do Českých drah chystaným převodem nádraží.

Moody ́s ani nečeká, že by České dráhy přišly o zakázky po roce 2019, kdy skončí desetileté smlouvy s kraji a ministerstvem dopravy, které jsou pro firmu klíčové. „Možnost, že by tyto smlouvy nebyly obnoveny, je poměrně omezená,“ uvádí Moody ́s ve svém prohlášení.

České dráhy budou v příštích týdnech vydávat emisi dluhopisů v hodnotě 300 milionů euro, která má splatit původní z minulých let úročených 4,5 %. Dopravci by nová emise na nejméně deset let měla přinést výrazné úspory v nákladech na splácení dluhu, ročně České dráhy za úroky platí 1,5 miliardy korun. Zlepšený rating by měl pomoci dosáhnout ještě nižších úroků.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.