Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se Roberta Chvátala, marketingového ředitele RadioMobilu

velikost textu:
vydáno 7.11.2000 9:45

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 7. listopadu 2000 do 10:30

OTÁZKA: Kolik jste ochotni za licenci na UMTS zaplatit? Jarda
ODPOVĚĎ: Otazka nezni ani tak kolik je Radiomobil v absolutni vysi ochoten zaplatit. Otazka by mela znit jaké služby a jak rychle budou moci zákazníci v CR využívat co se týče služeb 3 generace. Paegas svoji představu o těchto službách má a je připraven se na výstavbě sítě 3 generace podílet. 7.11.2000 9:58
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, v zájmu rychlejšího rozvoje Vaší sítě by mělo být i pokrytí co nejširších ploch. V tomto směru si myslím, že máte u nás - jihovýchodní část Znojemska (Hrušovansko) - zbytečně dlouho prodlevu, když vím, že řadu anténních systémů zde již máte, ale nejsou zprovozněny. Kdy se tedy můžeme těšit? ing. Nevrkla
ODPOVĚĎ: Co se týčře načasování zpuštění jednotlivých vysílačů, je třeba se obrátit na naši Info linku. Osobně si myslím , že i "poslední zbytky " Znojemska se musí brzy dočkat. Generelně k pokrytí, Paegas je i v roce 2001 připraven investovat v nezměněné výši do pokrytí, tj vroste počet vysílačů asi o 20 až 30 procent i v r. 2001. 7.11.2000 10:01
OTÁZKA: Nepřejmenuje se RadioMobil na Paegas? Pavel Mařák
ODPOVĚĎ: Radiomobil zůstane jako jméno pro právní subjekt. Paegas jako značka pro progresivní a inovativní mobilní sít se bude dále rozvíjet. 7.11.2000 10:02
OTÁZKA: Pořád slyším UMTS. Můžete mi lidsky vysvětlit co to pro mě jako normálního člova zmanená a co mi to přinese? Milada Přibylová
ODPOVĚĎ: UMTS velmi jednoduše řečeno nabídne zákazníkovi využívat jeho "mobilní terminál" nejen k hlasové komunikaci, ale i jako rychlý "bezdrátový" přístup k informacím, databázím, aplikacím atd., které mohou být uloženy jak na veřejném Internetu , tak i na firemních Intranetech, tj. ponikových sítích. Budeme tak schopni mobilně nejen hovořit, ale i pracovat, bavit se , zjištovat si věci, nakupovat atd. 7.11.2000 10:05
OTÁZKA: proč v Praze spadne tak 50 procent hovorů? mařík
ODPOVĚĎ: Otázka kvalitního pokrytí Prahy je pro nás samozřejmě klíčová, ale zároven i jedna z nejtěžších. Zaznamenáváme zde největší dynamiku nárůstu uživatelů a zároven letos v Praze stavíme největší počet základových stanic na frekvenci 1800 MHz. Optimalizace sítě pak probíhá za pochodu. Věřím ale že se nám stále více bude dařit poičet spadlých hovorů minimalizovat. 7.11.2000 10:08
OTÁZKA: Dobrý den pane Chvátale. Mám několik typů na zlepšení vašich služeb, co na to povíte: Vyslechnutí hlášky mailboxu zdarma pro volajícího (člověka nenaštve více, když spadne do schránky po prvním zazvonění a ještě platí i za to, když JEN vyslechne úvodní pozdrav) Tarifikace po sekundách od první sekundy hovoru (ne, jako podraz Eurotelu po první provolané minutě). Výrazné zlevnění SMS zpráv u TWISTu? Cena 2.80 za zprávu (3.80 za e-mail) se mi zdá skutečně přemrštěná. Tím byste ostatním operátorům skutečně zavařili. Ne spuštěním služby, která pro 80% vašich zákazníků (myslím Click pro majitele Twistu) nemá vůbec smysl?? Díky. David Strnadel
ODPOVĚĎ: Spostu těchto témat samozřejmě pravidelně zvažujeme. Vždy je to ale otázka poměru kvalita versus cena. Myslím ale , že na některé z těchto podnětů najdete v budoucnu odpověd. I Click se bude vyvíjet tak, aby mohl být ve větší míře používán i zákazníky na Twistu. Unified messaging je velmi zajímavá a nová služba. 7.11.2000 10:12
OTÁZKA: Chystáte nejaké nové nabídky? Aby měl mobilní telefon každý a odhlásil pevnou linku? Například to, že když budu doma, tzn. budu v dosahu mého "domácího" vysílače, myslím, že se tomu říká "bétéeska", tak že mi to budete účtovat jako bych volal z pevné linky? Jura Čevela
ODPOVĚĎ: Otázka používání vašeho mobilu doma jako pevné linky je spojena s určením vaší polohy téměř na metr přesně, tj. abychom věděli určitě, že jste doma ve svém bytě. Zádný mobilní operátor ve světě to ještě nedokázal. Souhlasím, ale že mobil může nahradit i pevnou linku. Pokud vaši známí mají také Paegas, tak nemusíte platit žádný měsíční paušál za minimum minut a navíc jste mobilní. Máte možnost Paegas či Twist NEJ, Paegas Internet Call, , GSM Banking atd atd. 7.11.2000 10:16
OTÁZKA: Jaká další lákadla může nabídnout mobilní telefon? Taková, abych si odhlásil doma pevnou linku? Karel Trojan
ODPOVĚĎ: Další lákadla mobilu versus pevná linka? GSM Banking, Paegas Asistent, Click = všechny typy zpráv v jednom (tj. záznamová služba, fax + email), posílání SMS=krátkých textových zpráv, Paegas/Twist NEJ a hlavně : být kdykoli a kdekoli k dostižení. 7.11.2000 10:18
OTÁZKA: Co brání tomu, aby už dnes byl mobil levnější než pevná linka od Telecomu? Přemek Klíma
ODPOVĚĎ: Mobil již dnes nabízí mnohem více než pevná linka. V době UMTS bude umět i mnoho dalších věcí (např. rychlý přístup na Internet(. Je logické, že nemůže být ve všech aspektech levnější než prostá pevná linka. Chcete maximalizovat svůj požitek nebo sedět pasivně u drátu a čekat, čekat a čekat..... 7.11.2000 10:21
OTÁZKA: Oskar i EuroTel už mají účtování po vteřinách. Bude ho mít i Paegas? Kdy? A proč ho ještě nemá? Nebo ho vůbec mít nebude? Vteřinka
ODPOVĚĎ: Eurotel ani Oskar nemají účtování po sekundách, ale po 1 MINUTE a teprve pak po sekundách. Dle našich analýz stávajícího chování zákazníků na tom vydělá spíše operátor než zákazník. I odezvy našich zákazníků nejsou zdaleka jednoznačné. 7.11.2000 10:22
OTÁZKA: Kdy se konečně zlepší kvalita SMS centra tak, aby SMSky chodily dříve, než druhý den. To je moje vlastní zkušenost zde na Severní Moravě. Kolegovi dokonce nechodily týden, zavolal na infolinku, kde tvrdili, že je vše v pořádku a za 5 minut mu všechny SMS dorazily…. Některé ovšem již dost neaktuální  DS
ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu , že jsme naše centrum SMS zpráv nedávno posilovali, tak by nemělo docházet k chronickým zpoždováním v doručování SMS zpráv. Může to nastavat pouze u notifikací směřovaných na mobilní emailové adresy, které přijdou pak jako SMSka a jsou ve starém formátu mobilní tel číslo@sms.paegas.cz. Tam je třeba změnit si tvar vaší mob. emailové adresy na jméno@click.cz 7.11.2000 10:27
OTÁZKA: Britský Orange si neúčtuje spadlé hovory, proč inovátor Paegas nemá také něco takového? Byl by to krásný důkaz, že kvalita sítě už je dostatečně dobrá. Nebo si ještě Paegas nevěří? (Že se to nedá rozlišit od normálně ukončeného hovoru je nesmysl, dá se to ošetřit a nestandardně ukončený hovor se prostě na ústředně pozná.) Rýpal
ODPOVĚĎ: Zkušenost mnoha operátorů je taková, že místo aby koncentrovali své síly na zkvalitnění sítě, tak zatěžují komplexitu svého účtovacího systěmu. Paegas půjde důrazně cestou posilování a zkvalitnování své sítě a i v příštím roce do této oblasti budeme důrazně investovat, i na úkor zisku. 7.11.2000 10:30
OTÁZKA: Dobrý den. Nechystáte spolu s novinkami třeba tu jednu z nejzajimavějších - účtování po vteřinách? Vím že je to obsahem "tajné" marketingové strategie, ale když je to jen mezi námi dvěma tak byste mi to mohl prozradit :-) Jirka
ODPOVĚĎ: Na téma sekundového účtování jsem již odpovídal před 5 min 7.11.2000 10:31
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, jak zdůvodníte problémy se spuštěním služby CLICK? Nejprve spuštěna věhlasná reklama,avizováno i na INVEXU, pak služba spuštěna až 1 den po ohlášeném datumu, stále přetrvávají se službou velké problémy. Na problémy odesílané mailem na "clckmastera" vůbec nikdo nereaguje, o infolince se asi nemá cenu ani zmiňovat... JE TOHLE DALŠÍ DŮVOD PROČ NEBÝT S VÁMI? RomanS
ODPOVĚĎ: Click nabízí dvě zcela nové služby. 1. Unified messaging - všechny typy zpráv v jednom "boxu" = ClickBox a 2. ClickProfil = možnost modifikovat a kontrolovat si svůj zákaznický profil sám. A to vše přístupovou cestou jak z Internetu, tak i přes WAP. Od počátku je snaha vysvětlovat vše velmi jednoduše a předvádět na adrese samotné, tj. www.click.cz. Vaši poznámku o podpoře na případné otázky na clickmasteru prověřím. 7.11.2000 10:35
OTÁZKA: Myslíte si, že WAP a GPRS vytlačí klasický internet? Asi ne, co? Josef
ODPOVĚĎ: Myslím, že to přijde až za éry UMTS. GPRS je ale dobrý testovací předstupen. Šance "osahat" si např. účtování objemu přenesených dat a ne času. 7.11.2000 10:36

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.