Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hostem iDNES bude Jaromír Dušek

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 21. dubna 2005 do 15:21

OTÁZKA: Pane predsedo. v cele odboroveho hnuti jste mnoho let, za dobu Vaseho uradovani se vystridalo v cele nasi zeme mnoho vlad, levicove, pravicove, i Tosovskeho urednicka. Chtel bych znat Vas nazor, uprimne : ktera vlada podle Vas toho pro dobro zeleznice u nas udelala nejvice? Ktereho ministra dopravy hodnotite z tohoto pohledu nejlepe (nebo nejlepsi ze vsech spatnych) a ktereho nejhure? oudtshoorn
OTÁZKA: Vážený pane předsedo, sám pracuji u ČD a vím,jaká zde mezi zaměstnanci panuje nálada.Nevím,proč OSŽ neuvažovalo o stávce dříve,ještě před tím, než se samotným propouštěním zaměstnanců ČD začalo.Museli jste přece vědět,jaký doapd na zaměstnance bude mít nepodespání kolektivní smlovy.Taky by mě zaíimalo, jestli víte kolik zaměstnanců stávku podpoří?Sám slýchám od kolegů názor, že stávkovat nepůjdou,pak by tato stávka dopadla fiaskem a možná by vedla k Vašemu "zlikvidování" ve funkci,o což už vedení ČD dlouho uvažuje a toto je dobrý nástroj.Můžou mi nadřízená za to, že bu stávkovat vyhrožovat rozvázáním prac.poměru?? Petr
OTÁZKA: Pane Dušku, s Vaší odpovědí jsem naprosto nespokojen. Chcete stávkovat kvůli nadměrnému propouštění, což má přímou souvislost s neuzavřenou kolektivní smlouvou a neříkejte, že to tak není! V případě jejího uzavření by totiž byl počet propuštěných přesně stanoven, zatímco nyní se ĆD řídí podle vlastní vůle a zákoníku práce. A kolektivní smlouva není uzavřena kvůli nejednotě mezi železničáři... Těmi prebendami jsem nemyslel příplatky za přesčasovou práci, to je v pořádku, ale 5 týdnů dovolené, režijky pro celou rodinu, příplatky na lázně apod. Kdo to z dnešních občanů má? Josef Novák
OTÁZKA: Kdy už konečně skoncujete s vedením, které potřebuje státní dotace? Lihel
OTÁZKA: Kdy uz se konečně budete brát za to,aby z vrcholových drážních funkcí jednou provždy odešli býválí komunističtí bastardi typu ing.Kadlece a dalších,kteří jsou rozeseti po celé síti ČD v RZP?To jsou dnes hlavní hrobaři provozu u ČD!!! DusanJasko
OTÁZKA: Navždy budu Klausovi vyčítat, že vám v roce 1997 ustoupil!!! Jerry
OTÁZKA: Pane Dušku, do kdy si budete myslet, že právě vy jste spása železnic a kdy nám danovým poplatníkům vrátite ty miliardy, které se do železnice každým rokem cpou??? Romano
OTÁZKA: Zajímalo by mne, jak se Váš odborový svaz připravuje na eventualitu, že v případě stávky budou poškození touto stávkou v mezích právního rámce podávat na akciovou společnost, potažmo odborový svaz, žaloby na úhradu ušlého zisku z titulu stávky. Děkuji za odpověď. Kavalír
OTÁZKA: Pane Dusek, viděl jsem v akci uklidovou cetu ve stanici Praha hl.n. Jeden rychlikovy vagon uklidili za cca 5 minut, vodou, kterou umyvali WC otirali i sedacky..., trvalo mi dost dlouho, nez jsem prekonal odpor do toho vlaku nastoupit. Nechapu, proc by CD mely zamestanvat takoveto pracovniky a radeji si nenajmout nejaky profesionalni outsourcing. Jenze diky vasim pozadavkum na udrzovani "modre armady" budeme stale jezdit ve hnusnych a spinavych vlacich! Marian
OTÁZKA: Není podstata celého problému ve státní dopravní politice? Propouštění zaměstnanců je plně závislé na produktivitě a využití jednotlivých zaměstnanců, které je zase závislé na přepravních objemech. Ty neoddiskutovatelně klesají, resp. jsou nízké a není to jenom vinou managementu ČD. Přeplněné dálnice a silnice kamiony všichni motoristé sami denně vidí. Uznávám, že některé komodity je výhodnější přepravit kamionem, ale u hramadných substrátů (uhlí,písek,štěrk apod.) by toto stát neměl připustit. Kamiony s tímto nákladem jsou většinou přetížené a nehorázně zatěžují provoz a ničí komunikace. Zde by měl stát zasáhnout a tyto přepravy nějakým zákonným opatřením regulovat (větší silniční daň). Myslím si,že stávka odborářů železnic v tuto chvíli tento problém tímto postojem nevyřeší, ba naopak od železnice možná odejdou další zákazníci. Děkuji za případnou odpověď. petr
OTÁZKA: Mám rád železniční dopravu a nerad bych aby po vaší stávce nedošlo k jejímu dalšímu poklesu. Nemyslíte si, že vaše stávka může být kontraproduktivní ? Martin
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký je současný plat strojvůdce a jaký je ten, který požadujete? Hulena
OTÁZKA: Zdravím Vás.Jak je možné, že ČD nejsou schopny podrobně vyčíslit ztrátovost jednotlivých tratí, jak to po nich vyžadují kraje? Vůbec se proto nedivím, že Vám nechtějí dát dotace, které by skončily v černé díře zvané České dráhy. a nebo je to proto, že si ČD již na každoroční ztrátovost zvykly a hřeší na to, že to někdo zaplatí ( my všichni). Petr
OTÁZKA: Není hlavní problém ve vašich kolezích strojvůdcích? Nebýt jich, mohla být kolektivní smlouva a tenhle problém by se neřešil. Neponesou důsledky odborářských mocenských střetů "nevinní cestující" a kvůli potížím celé ekonomiky způsobených stávkou nakonec všichni? MM
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete mi říct, proč vyhrožujete stávkou, když se ještě zdaleka nevyčerpaly všechny možnosti pro jednání? Vždyť ta zporstředkovatelka co jste jmenovali ještě ani nemohla nic stihnout... Kid
OTÁZKA: Dobrý den, proč chcete stávkou šikanovat občany, když za nepodepsání kolektivní smlouvy mohou sami odboráři. Dále by mě zajímalo, kolik ČD ušetří za tento rok na mzdových nákladech, když nyní nemusí platit železničářům prebendy, o kterých si mohou běžní občané nechat jen zdát. Děkuji. Josef Novák
OTÁZKA: Dobrý den, pane Dušku, a) Je pravda, že jste se Standou Grossem měl problémy u za Komančů ve vršovickém depu ? b) Vypadá to, že Standa bude co nevidět hledat práci. Myslíte, že může doufat v nějakou odpovídající funkci, když teď na dráze hrozí snižování stavů ?? Prazdroj
OTÁZKA: Pane Dušku, nemyslíte si, že v jednom z posledních socialistických podniků v republice, který má nad to prachmizernou produktivitu práce, požadovat zároveň udržení zaměstnanosti s navýšením mezd je nebetyčná drzost? Děkuji za odpověď. Kavalír
OTÁZKA: Zdravím Vás. Můžete mi prosím popsat svůj pracovní den? Nemůžu se zbavit pocitu, že jen sedíte v kanceláři, hodně nahlas kritizujete vedení (jakékoli) a jednou za měsíc až dva pohrozíte stávkou. Troll
OTÁZKA: Dobrý den. Kde prosím berete mandát diktovat vedení firmy co má a nemá dělat? Jste vy placený manažer, který odpovídá za chod podniku? Nikdo přece nepropustí všechny zaměstnance, aby mu neměl kdo pracovat. Ale že je na drahách přezaměstnanost to snad vidíte i sám, pokud se někdy rozhlédnete po jakémkoli českém nádraží... Za chod firmy odpovídá její vedení, vy můžete maximálně hlídat jestli se dodržuje zákoník práce a neslyšel jsem, že by se ten na drahách nedodržoval. Koliha
OTÁZKA: Nepřijde vám sprostý neustále zneužívat toho jakou máte moc, když můžete vyhlásit stávku a ochromit tak železniční dopravu? A brát si jako rukojmí uživatele drah? A to už vůbec nemluvím o kvalitě osobní dopravy, co se po stávce pro zákazníky zlepší? To, že na nádražích nejsou zaměstnanci ani schopni oznámit zpoždění vlaku se tím určitě nezmění! Vím o čem mluvím - jsem každodenním uživatelem služeb ČD. Lada

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.