Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hostem iDNES bude Vojtěch Kocourek

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. srpna 2005 do 13:15

OTÁZKA: Dobrý den, měl bych dotaz na to kdy konečně budeme jezdit v čistých vlacích a kdy začnou ČD fungovat tak jak mají aby např. kvůli zpoždění 1 vlaku nám neujel přípoj. Příklad z Anglie, když nám v Chiltern Railways ujel přípo zhruba o 2 minuty protože ten vlak nebyl pozdržen a další jel za 60 minut. Tak tato společnost vypravila speciální autobus pro nás 10 čekajících osob. Když jsem se na toto zeptali v čechách tak na nás koukali jak na blázny, kvůli zpoždění jsem čekali min 90 na přípoj. Jarda Bernard
OTÁZKA: Dobrý den, pane náměstku. Kdekdo si dnes stěžuje na stále vzrůstající kamionovou přepravu a s ní související zátež na život. prostředí, komunikacích a rostoucí rizika (dopravních a příp. ekologických) nehod. Nebylo by vhodným řešením převést veškerou tranzitní dopravu na železnici? Příp. i částečně vnitrozemskou? Máme přeci jen jednu z nejhustějších želez. sítí v Evropě. Jedním z příkladů by mohla nová automobilka v Kolíně. Kolín patří k největším žel. uzlům u nás a přesto do/z automobilky jezdí vše na kamionech. Nejen že by se zvýšila vytíženost naší železnice, ale zároveň by se uvolnily silnice a zmenšila zátež na životním prostředí. Hezký den. Tomas
OTÁZKA: Zdravím Vás Pane Kcourku, máte prosím v rukávu nějaký trumf,kterým by se dala přebít sílící kamionová doprava ve prospěch dopravy železniční popř. i jiné? Na silnicích jde opravdu o ŽIVOT!!! Děkuji Honza
OTÁZKA: Stále platí že česká železnice = ČD nebo už MD (a kraje) začne vypisovat výběrová, ve kterých se o zajištění dopravní budou moci ucházet i jiní dopravci dopravci? Stejná otázka se týká i provozování dopravní cesty u které letos končí tříleté období, kdy její provozovatelem byly ze zákona ČD. Radoslav Řezníček
OTÁZKA: Dobry den. Planujete i nadale zdrazovani jizdneho? Popripade o kolik, a zda si myslite ze spolu se rostouci cenou vzrusta i kvalita ceskych zeleznici a jejich sluzeb. Jak to vypada s nejblizsi budoucnosti ceskych zeleznic a jejich rozsirovanim. Diky mara
OTÁZKA: Dobrý den. Jak to v současné době vypadá se zkouškami Pendolina a jak reálná je podle vás v současnosti hrozba, že se vráti Alstomu a celý projekt se zruší? Kdy bude definitivně jasno? Nádražák
OTÁZKA: V sobotu jsem jel mezistátním rychlíkem Vsacan z Chebu do Mostu a kromě toho,že byla téměř na půli trati výluka,vagony byly děs a hrůza. Kdy už se konečně dočkáme toho,že za svoje peníze se ve vlaku nejen komfortně svezeme,ale hlavně neušpiníme? Děkuji za odpověď. Karel Karel
OTÁZKA: V jakém časovém horizontu se počítá s dodávkami nových ucelených jednotek 844 a 444? Václav
OTÁZKA: Kdy se můžeme dočkat koridoru u nás na Budějovicko, a co to konkrétně přinese nám, cestujícím ? Klíma
OTÁZKA: Je hezke, ze modernizujete trate i vlaky na koridoru, ale co my ostatni, kteri jezdime treba kazdy den, ale mimo koridor, zdrazovani se nas tyka samozrejme take, ale zlepseni zadna. Blanka
OTÁZKA: Prý má být v berounském údolí zrušena trať a v souvislosti s kridory proraženy tunely. Kolik jich bude a jak budou dlouhé? Dobrý Jiří
OTÁZKA: Kdy se bude jezdit rychleji mezi Olomoucí a Českou Třebovou. Teď se tam zřejmě buduje nějaký koridor nebo něco takového. Kdy plánujete nasadit Pendolino na trasu Ostrava - Praha a co to bude stát ? Děkuji. Ostravák Lukáš
OTÁZKA: Jaký je aktuální stav s Národní dopravní kartou. Líbí se Vám projekt Modrá karta? th
OTÁZKA: Proč nemůžou být kamiony dopravovány přes naší republiku železnicí? Proč musí ničit draze postavené silnice a ještě k tomu i životní prostředí? Kdy začnete na ministerstvu něco dělat taky pro železnici? Eva Muziková
OTÁZKA: Projevila se existence koridorů na odlehčení dálnici?Myslím tím trasu D1 z Prahy do Brna. E.Jindřichová
OTÁZKA: Dobrý den, proč je nutné přesouvat brněnské nádraží? Nebylo by lepší rekonstruovat to stávající? Díky. karel
OTÁZKA: Nebylo by výhodnější zavést podobné vlaky jako TGV než stavět koridory ? Modrý
OTÁZKA: Zdravím a přeji hezký den. Chci se zeptat, co jsou to ty koridory a k čemu jsou. Děkuji. Ivuška
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat, proč nejezdí víc parních vlaků, jestli třeba dráhy nepočítají se zavedením většího počtu nostalgických jízd apod. Děkuji. Šárka
OTÁZKA: Dobrý den, ještě jsejm se nikde nedočetla,na kolik vyjde 1 kilometr koridoru a jaká je návratnost? Plechánková P.
OTÁZKA: Dobrý den. Jsem dlouholetým fandou železnice, proto je mi líto, že v posledních letech je železnice na okraji zájmu. Pořád se mluví jenom o dálnicích a do silnic se dávají ohromné peníze. To je železnice opravdu k ničemu? Ve světě tomu tak přeci není. Čenda
OTÁZKA: Vyplatí se budovat koridory,když těžiště dopravy nákladůl je v kamionech? Nováček
OTÁZKA: Pane náměstku, přeji vám pěkný den, měl bych na vás pár dotazů ohledně železnice ve východočeském regionu. 1. Pokud ano, tak kdy bude zahájena a dokončena výstavba Medlešické spojky mezi Pardubicemi a Chrudimí? 2. Pokud ano, tak kdy bude zahájena a dokončena výstavba druhé traťové koleje na trati 031 v úseku Pardubice hl. n. - Hradec Králové hl. n. a jaká bude traťová rychlost na tomto úseku? 3. Kdo bude provozovat rychlíkovou dopravu na trati 030 Pardubice - Jaroměř - Liberec? 4. Proč se MD ČR podle návrhu GVD 2006 rozhodlo zrušit rychlíkový pár Náchodský Primátor? 5. Proč MD ČR neusiluje o vedení rychlíků Pardubice - Liberec přes Jičín, protože tato trať je kratší a v GVD 2004 byl pár rychlíků přes Jičín rychlejší? Děkuji vám za odpovězení mých dotazů a přeji Vám příjemný den. Zdeněk Zahradník
OTÁZKA: Jaký důvod je k tomu, aby auta v kategorii N1 měla _neprůhledná_ zadní boční skla? Podle mého názoru žádný rozumný důvod neexistuje, naopak se tím významně snižuje bezpečnost silničního provozu, zvlášťě při couvání z parkovacích míst se šikmým stáním. Protože zvažuji podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení, rád bych také věděl, kdo konkrétně má za tento předpis zodpovědnost. Děkuji předem za odpověď. snk
OTÁZKA: Chtěl bych vysvětlit, proč se nezvýší nákladní doprava na železnici a tím se nesníží na silnicích. Co tomu brání? Ivan Bělohlávek
OTÁZKA: Jak to vypadá podle posledních informací s budocností Masarykova nádraží? Bude spoučástí toho "nového spojení", nebo jak se ten pražský projekt jmenuje? šimon
OTÁZKA: Přeji dobrý den, pane náměstku, vysvětlete mi, kde berete peníze na budování koridorů, kolik jich bude ještě potřeba a co nám to přinese. Dostaneme peníze na koridory taky od EU? marta
OTÁZKA: Dobrý den, máte v plánu dva další koridory. Jak jsou ale využívány ty stávající ? Děkuji. Jan Dvořák
OTÁZKA: Dobrý den, kdy budou opravdu hotové celé trasy I. a II. koridoru? Teď tam ještě něejsou hotová nádraží, jako Kolín nebo Přerov a to vlaky zdržuje... Koláček

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.