Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odpovědi Vratislava Kulhánka

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. srpna 2002 do 10:15

OTÁZKA: Mají německé společnosti stále zájem o vstup do perspektivních českých firem? A je tento zájem vyšší, nebo ztrácíme díky naší zlepšující se životní úrovni na atraktivnosti u našich sousedů. Co byste poradil malé české firmě, vyvážející své výrobky do SRN. Hledal byste investičního partnera v cizině, nebo v naší republice? Bude více nebo méně příležitostí najít investora s přibližujícím se vstupem ČR do EU? Děkuji za Váš názor. M.H.
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych vedet, kolik cini management fee za koncernove sluzby Volkswagenu. Dekuji. Ross
OTÁZKA: Dobry den, chci se jeste zeptat jestli prozradite kam investujete nebo ukladate penize, ktere Vam pri Vasem nadprumernem platu urcite zbyvaji? Mate ucet v ceske republice nebo v zahranici? Romik
OTÁZKA: Dobrý den, pane předsedo. Zajímá mne budoucnost motoristického sportu podporovaného Vaší společností. Věřím, že stálý vývoj Octavie WRC snad jednou dojde do stadia, kdy bude ve světovém šampionátu v rallye skutečně vážným a respektovaným účastníkem. Chápu, že firmě jde o světovou prezentaci, která by měla sloužit jako podpora zahraničního prodeje. Na druhé straně je tu dnes prestižní okruhový pohár octavií, který má úspěchy i v Rakousku a v Chorvatsku. V mistrovství republiky jezdí několik škodovek a stačí se kouknout co udělal Dan Michl z fabie. Podpoří Motorsport v budoucnosti výrazněji i okruhový sport? V Chorvatsku se od začátku léta jezdí Fabia Junior Cup. V budoucnosti octaviacupu je nejasno. Pick-upy jezdí báječně, ale mají smůlu, protože jejich výroba skončila. Co tedy bude dál? Dušan Matouš
OTÁZKA: Dobrý den, zdravím Vás,přeji hezký den. Před časem jsem byl v situaci, kdy jsem vybíral mezi několika značkami vozů ve střední třídě, porovnával jsem Ford Mondeo, VW Passat, Renault Laguna, Škoda Octavia a Škoda Superb. Do užšího kola nakonec prošla Š Superb a Passat, který nakonec vyhrál, a to ne z důvodu toho, že bych nechtěl vůz Škoda, ale jen a jen v porovnání srovnatelné výbavy a ceny. Proč je Superb dražší až o 400.000, když je ve své podstatě jen poněkud delším Passatem ? Jan K.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se optat, proč právě Škoda je odpadištěm starých a nevýkoných motorů? Považte že konkurence se trochu více napřed. Budou u nás v dohledné době motory zážehový 1,2/47kW a turbodiesel 1,4/50kW? Moc by se mi líbily šestnáctiventilové motory do 1350ccm, takové jaké má konkurence jako Opel a Fiat. Myslím si, že takovéhle motory by byly u nás velice popularní. Stefan I.
OTÁZKA: Zajímalo by mě, zda se plánuje montáž nějakých nových motorů do Fabií. Třeba nějaký TDI s nižším objemem. Např. 1,4 či 1,5 l. A dále, zda si nemyslíte, že cenový rozdíl v motorech je příliš velký. Rozdíl mezi benzínovým a SDI je cca 60 tisíc a mezi SDI a TDI dalších 60 tisíc. U konkurence takové rozdíly nejsou. Děkuji za odpovědi. Martin
OTÁZKA: Dobry den. Jaky je vas nazor na auta vybavena specialni SPZ umoznujici prekracovat maximalni rychlost ?? magi
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, připravujete prý do výroby novou škodovku, která bude stejně úspěšná jako felicie (Škoda MB)? Fábie je dle mého názoru horší než felicie, bohužel dohání škodovku konkurence v užitkovosti. Superb je pěkné auto, ale ta cena, nejde vytvořit na tomto základu auto kolem 400 tis. Kč? Jinak všechna čest továrnu máte nádhernou, jak zvenku, ale hlavně zevnitř. Děkuji za odpověď Pavel Dvoracek
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku. Těší mě úspěchy Škodovky, ale přesto dva dotazy: 1. Proč jste rychleji nereagovali na velmi špatné zámky u Octávií a neudělali lepší? 2. Jak prověřujete Vaše smluvní servisy a kvalitu jejich prací, když třeba Auto Hégr v Olomouci si dělá ze zákazníků někdy doslova blázny? amat
OTÁZKA: Dobry den, nechci se ptát na auta, kterým stejně nerozumím, ale spíše mám na Vás dotaz jako na vysoce postaveného manažera. Můžete okomentovat vysledek letošních voleb? Tomas H
OTÁZKA: Dobry den fandim skodovce, ale obavam se, ze s novym vedenim VW bude dochazet k utlumovani zajimavych a nadejnych projektu (Tudor ...), prave na ukor VW a ze Skodovky se stane vyrobna menecenych aut (vuci VW) jak to vidite vy a co s tim hodlate delat Petr
OTÁZKA: Pane Kulhánku, radí Vám a Vašim manažerům pracovníci České národní banky, jak máte ve vaší společnosti s velmi nízkou produktivitou práce vyrábět auta, když Vy jim "radíte" co mají dělat s kurzem koruny, abyste mohli lépe a bez námahy vydělávat? Profituje vaše společnost ze silné koruny při nákupu plechu, u kterého značně poklesly nákupní ceny, a při nákupu ostatních komponentů potřebných pro výrobu vozů, když jich převážnou část nakupujete v zahraničí? Chci věřit, že moje dotazy nebudou opakovaně administrátorem smazány, neboť na nich nespatřuji nic vulgárního a ani urážlivého. Děkuji. frank
OTÁZKA: Dobrý den. Jaká je Vaše představa o typické české rodině? Víte kolik je ochotna dát za rodinné auto? Jaké auto by jejím členům Škoda nabídla? Díky. Pavel F.
OTÁZKA: Centrální zamykání a airbag spolujezdce dnes patří k základní výbavě nových automobilů. Proč tomu tak není u škodovky? P.S.
OTÁZKA: Dobry den, jste manažerem nejúspěšnějšího podniku. Co říkáte na to, že stát pořad dotuje podniky jako Tatra a Zetor. Nebylo by lepší tyto podniky zavřít. Stát do toho dává miliardy. Jaký je Váš názor. Smot
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat na jednu věc. Vím, že se plánovalo rozjet výrobu off-roadů a poté z toho sešlo. Je to v plánu do budoucna alespoň v koncernu? (když vynechám superluxxusní variantu - nevzpomenu si již na jméno) Martin
OTÁZKA: Dobrý den, velmi mě zaujala vaše studie Skoda Tudor, je nějaká naděje, že se bude vyrábět nebo je zcela mimo koncepci Volkswagen Group? Jirka K.
OTÁZKA: Dobry den, chtela bych se Vas zeptat, co patri k Vasim konickum a jaky je Vas sen o dovolene. Dekuji. Barbora
OTÁZKA: Preji velice prijemny den a predem dekuji za odpoved. Ma otazka zni: Jake podminky musi firma splnovat aby mohla dodavat pro Skodovku ? Jiri Zaplatilek
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku, pamatujete si ještě jak jste někdy v říjnu prohlásil na Radiožurnálu v pořadu Radioforum ža pokud by koruna klesla pod 33Kč, znamenalo by to konec pro většinu exportérů? Nechcete to ve světle dnešních kurzů trochu poopravit? Nebylo to jen štrašení? Děkuji za odpověď Michal
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku, pamatujete si ještě jak jste někdy v říjnu prohlásil na Radiožurnálu v pořadu Radioforum ža pokud by koruna klesla pod 33Kč, znamenalo by to konec pro většinu exportérů? Nechcete to ve světle dnešních kurzů trochu poopravit? Nebylo to jen štrašení? Děkuji za odpověď Michal
OTÁZKA: Dobry den. Chtel bych se zeptat, kdo je sef designer Skodovek. Tedy, kdo vymysli, jak budou vypadat? Diky a preji hodne stesti. Filip Ginter
OTÁZKA: Proč jsou domácí auta ve srovnatelné výbavě stejně drahá, nebo dražší než jejich zahrabiční konkurence (viz Fabia). Kolik procent tvoří dovážené díly u jednotlivých modelů (silná koruna přece zlevňuje dovoz) Mirek Říha
OTÁZKA: Dobry den, chci se zaptat kolik procent z ceny auta stoji samotna vyroba auta (soucastky, mzdy, naklady na budovy a zarizeni, atd.) a kolik procent z ceny jde na marketing, zisk, provize dealerum? Jsou to tajna cisla nebo jsou dostupna i podrobneji? Diky. Preji pekny den Romik
OTÁZKA: Dobry den. Chtel bych se zeptat kdy prijde na trh novy model Octavie a (pokud to muzete prozradit) jestli bude mit dostatecny rozvor tak, aby to bylo auto skutecne pro 4 az 5 dospelych lidi (na rozdil od stavajiciho modelu) . Mira
OTÁZKA: Dodrý den. V jakém stádiu je příprava nové Octavie ? Je již znám termín jejího uvedení na trh. Děkuji za odpověď. Petr L.
OTÁZKA: Dobrý den, dovoli bych si jen krátký dotaz k cenové politice. Letmým porovnáním ceníků skoda-auto.cz a skoda-auto.de lze snadno zjistit, že vzhledem k ceně Eura vycházejí německé ceny cca o 20% nižší než u nás - a to se ta auta vyrábějí tady. (U nejluxusnější verze Superb je to skutečně více jak 200.000 Kč, ale i u běžných Octavií a Fabií je to několik desítek tisíc - a to ještě mají některé německé verze vyšší bezpečnostní výbavu). Dotaz 1: Prodělává Škoda na prodeji v Německu, nebo vydělává na prodej v Čechách? Dotaz 2: Sice nevím jaká jsou cla na dovoz nových aut do ČR, ale nevyplatí se dnes nakoupit Eura jet koupit auto do ciziny? Děkuji za odpovědi David Brebera
OTÁZKA: Dobrý den! Nezdá se Vám, že škodovka začíná v poslední době trochu pokulhávat? p. Maršoun
OTÁZKA: Pane Kulhánku, plánuje v budoucnu Škodovka vyrábět nějaký levný (tak říkajíc "lidový") automobil, který by si mohli pořídit i ne příliš majetní lidé (např. učitelé, zdravotní sestry atd.?) Děkuji a přeji mnoho dalších úspěchů Pavel Němec
OTÁZKA: Dobry den. Jakou znacku povazujete osobne za hlavni konkurenci na ceskem trhu. Mysleno globalne za cele spektrum vozu od nejnizsich trid po luxusni. Ladislav
OTÁZKA: Dobrý den. V deníku HN z 2.8.2002 ve článku "Šéfové státních firem vydělali více než ve Škodě" je srovnání odměn členů dozorčích rad Škody Auto versus ČEZ, Telecom aj. Odměny jsou ve státních firmách o řád vyšší. Jak si to vysvětlujete. Děkuji. Petr Novák
OTÁZKA: Dobry den, chtel jsem se zeptat, kdo vyhral Vasi velkou internetovou soutez o Skodu Fabii a kdy zverejnite kompletni seznam vyhercu. Mika
OTÁZKA: Dobry den. Chtel bych se zeptat jake jsou vyrobni naklady na vyrobeni jednoho vozu Fabia, rekneme s nejlevnejsim 1.4 motorem v zakladni vybave? dekuji za odpoved flash
OTÁZKA: Bude Fabie WRC? Oktávka konkurenci už asi nedožene, tak pokud budou prostředky, přimlouval bych se za Fabii a Romana Krestu jako stálého jezdce. Díky a držím palce. Speedy
OTÁZKA: Je pravda, že Škoda přestane vyrábět Fabie 1.4 a nahradí je tříválci o obsahu 1.2? Proč tato změna? Přinese to nějaké výhody? Snížíte cenu? Do kdy budou v prodeji modely 1.4? Děkuji. Standa
OTÁZKA: Dobrý den. Vím, že na jakékoliv otázky ohledně budoucích verzí a modelů Škody odpovídáte vždy velmi vyhýbavě, ale přesto se zeptám na plány Škodovky z pohledu budoucích modelů a případně v jakých třídách se budeme se značkou Škoda setkávat. Dále bych se zeptal, jestli je Octavia v prodeji opravdu tak úspěšná, že se ji ještě nevyplatí nahradit novým, již hotovým modelem? Měl bych ještě poznámku ke způsobu určování stupně výbavy u jednotlivých modelů. Myslím si, že by měl mít zákazník větší volnost při výběru doplňků, barvy a provedení interiéru. Tuto volnost ve výběru nyní má prý nabízet Renault u svých nových modelů. Uvažuje Škoda o něčem podobném? Na závěr otázka k sedadlům v Octaviích. Mám 1.9 TDI SLX z prosince 1999. Sedadla jsou příliš tvrdá, kolega si ve stejném typu oddělal záda (podle vyjádření ortopeda) a nyní Octavii z tohoto důvodu už nechce a shání jiný model od jiné značky. Dají se do Octavie objednat jiná sedadla (alespoň z koncernové nabídky?) nebo mají novější modely sedadla jiné konstrukce. Děkuji za odpovědi a přeji příjemný den. Rendy
OTÁZKA: Pane Kulhánku, radí Vám a Vašim manažerům pracovníci České národní banky, jak máte vyrábět ve vaší společnosti s velmi nízkou produktivitou práce auta, když Vy ČNB "radíte", že mají něco dělat s kurzem Kč, abyste byli schopni více vydělávat? Vám nestačí pokles cen plechu na světovém trhu a výhodné nákupy komponentů pro výrobu vozů, z čehož obojího při silném kurzu koruny bez námahy, jako společnost vyrábějící nejlepší spotřební výrobek, profitujete zcela bez námahy a hledání rezerv ve vaší, podle mého názoru, nedobře restrukturalizované společnosti? frank
OTÁZKA: Proč jste přestali nabízet červenou rallye barvu? Špunt
OTÁZKA: Dobrý den. Mám dvě otázky: 1) Jaká je podle Vás možnost, že se řekněme v horizontu 10, 20 let přesune výroba z MB do levnější země? 2) Kolik procent z výrobní ceny automobilu tvoří mzdové náklady? Děkuji :-) Edmir Dizdarevič
OTÁZKA: Dobrý den. Konkurence z Vás musí mít radost, nabízíte auto s vnitřním prostorem a kufrem jako kategorie malých vozů, základní verze mají výbavu – nevýbavu a nejlevnější Junior s šedočerným blatníkem je spíše recesistickým výstřelkem Vašeho koncernu. Zatímco konkurence se plíží na náš trh a přesvědčuje naše patrioty, že mít Škodovku je drahý luxus, fňukáte nad silnou korunou a nedokážete pochopit, že doba dojení už skončila a teď už půjde o to, aby se prodalo co se vyrobí a zákazníkům je třeba podlézat. Až to pochopíte nastavíte ceny takto? – Junior 210tis., Fabia 240tis, Sedan 260tis. Kdy zjistíte, že manažerské úspěchy Vám nebudou přicházet samy od sebe, ale že pro ně budete muset něco udělat – kalkulovat a být před konkurencí a ne slaboduše pokulhávat. Je Vám také líto našich občanů, že jsou odkázáni na vraky z bazarů a co proti tomu konečně hodláte dělat? Michal Kozák
OTÁZKA: Dobrý den. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Anarki
OTÁZKA: Proč mají Fabie tak blbě dělané zámky? Stalo se mi dvakrát, že mi zloději vylomili krytku ve dveřích u spolujezdce a pak normálním šroubovákem otevřeli. eLKa
OTÁZKA: Bude SKODA Auto do budoucna podporovat aktivity vedouci k prodeji osobnich automobilu prostrednictvim Internetu, cimz se obejde nadsazena marze u prodejcu a dosahne snizeni koncove ceny? Predpokladam, ze prodejni cena je doporucena a ne zavazna. Na pravidelne garancni prohlidky pak kupujici muze jezdit do jim vybraneho autorizovaneho servisu. Jiz dnes mohu v jednom autosalonu vozidlo koupit a v jinem provadet garancni prohlidky. Dekuji za odpoved. Jiri Dosoudil
OTÁZKA: Z Australskeho tisku jsem se dozvedel, ze Skoda planuje expanzi i na australsky trh? Je li to pravda, kde mohu ziskat dalsi informace, pripadne, kde bych se mohl dozvedet neco vice o moznosti pracovat pro tudle firmu v Australii. Psal jsem uz na personalni oddeleni do Mlade Boleslavi, ale nedostal jsem zadnou odpoved. Jsem absolventem MBA Programu v Sydney. Predem dekuji. Dusan Raska

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.