Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odpovědi Vratislava Kulhánka

velikost textu:
vydáno 6.8.2002 9:45

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. srpna 2002 do 10:15

OTÁZKA: Z Australskeho tisku jsem se dozvedel, ze Skoda planuje expanzi i na australsky trh? Je li to pravda, kde mohu ziskat dalsi informace, pripadne, kde bych se mohl dozvedet neco vice o moznosti pracovat pro tudle firmu v Australii. Psal jsem uz na personalni oddeleni do Mlade Boleslavi, ale nedostal jsem zadnou odpoved. Jsem absolventem MBA Programu v Sydney. Predem dekuji. Dusan Raska
ODPOVĚĎ: Škoda předpokládá v průběhu roku 2003 zahájit prodej vozů Škoda v Austrálii. Prodej bude organizován prostřednictvím importéra VW Australia, pod vedením pana Petera Nochara. V současné době se prověřují technické podmínky. 6.8.2002 10:08
OTÁZKA: Bude SKODA Auto do budoucna podporovat aktivity vedouci k prodeji osobnich automobilu prostrednictvim Internetu, cimz se obejde nadsazena marze u prodejcu a dosahne snizeni koncove ceny? Predpokladam, ze prodejni cena je doporucena a ne zavazna. Na pravidelne garancni prohlidky pak kupujici muze jezdit do jim vybraneho autorizovaneho servisu. Jiz dnes mohu v jednom autosalonu vozidlo koupit a v jinem provadet garancni prohlidky. Dekuji za odpoved. Jiri Dosoudil
ODPOVĚĎ: Škoda Auto prodej po internetu podporuje a podporovat hodlá i nadále, nicméně fyzická realizace musí tak jako tak proběhnout u příslušného obchodníka. Marže, které umožňuje Škoda Auto českým obchodníkům, rozhodně nelze považovat podle mého názoru za nadsazené. 6.8.2002 10:10
OTÁZKA: Proč mají Fabie tak blbě dělané zámky? Stalo se mi dvakrát, že mi zloději vylomili krytku ve dveřích u spolujezdce a pak normálním šroubovákem otevřeli. eLKa
ODPOVĚĎ: Zámky na fabii lze těžko nazvat blbě dělanými. V zásadě pomocí vylomení zámku je možno se dostat do jakéhokoli vozidla, nejen fabie. 6.8.2002 10:11
OTÁZKA: Dobrý den. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Anarki
ODPOVĚĎ: Samozřejmě, že mám rád sluníčko i přírodu. Několikrát jsem si vyrazil o víkendu do přírody na jaře a udělalo mi to dobře. Při mém povolání je potřeba zvýšené něhy téměř celoročně. 6.8.2002 10:13
OTÁZKA: Dobrý den. Konkurence z Vás musí mít radost, nabízíte auto s vnitřním prostorem a kufrem jako kategorie malých vozů, základní verze mají výbavu – nevýbavu a nejlevnější Junior s šedočerným blatníkem je spíše recesistickým výstřelkem Vašeho koncernu. Zatímco konkurence se plíží na náš trh a přesvědčuje naše patrioty, že mít Škodovku je drahý luxus, fňukáte nad silnou korunou a nedokážete pochopit, že doba dojení už skončila a teď už půjde o to, aby se prodalo co se vyrobí a zákazníkům je třeba podlézat. Až to pochopíte nastavíte ceny takto? – Junior 210tis., Fabia 240tis, Sedan 260tis. Kdy zjistíte, že manažerské úspěchy Vám nebudou přicházet samy od sebe, ale že pro ně budete muset něco udělat – kalkulovat a být před konkurencí a ne slaboduše pokulhávat. Je Vám také líto našich občanů, že jsou odkázáni na vraky z bazarů a co proti tomu konečně hodláte dělat? Michal Kozák
ODPOVĚĎ: Na takto položenou otázku, pokud pominu její neobjektivní formulaci, se nedá odpovědět krátce. Možná, že v krátké době sám poznáte, že kurz koruny není problém Škody Auto, ale je to problém této země. Že by manažerské úspěchy přicházely sami od sebe, to už jsem pochopil před 10 lety. 6.8.2002 10:16
OTÁZKA: Dobrý den. Mám dvě otázky: 1) Jaká je podle Vás možnost, že se řekněme v horizontu 10, 20 let přesune výroba z MB do levnější země? 2) Kolik procent z výrobní ceny automobilu tvoří mzdové náklady? Děkuji :-) Edmir Dizdarevič
ODPOVĚĎ: Na první otázku: pravděpodobnost je nulová, pokud budeme vyrábět vozy v levnějších zemích, pak pro místní trhy. Na druhou otázku: nemůžeme hovořit pouze o mzdových nákladech, ale musíme hovořit o celkových personálních nákladech, které výrazně překračují 10 procent. 6.8.2002 10:20
OTÁZKA: Proč jste přestali nabízet červenou rallye barvu? Špunt
ODPOVĚĎ: Červenou rallye barvu jsme museli vyřadit vzhledem k tomu, že o ni byl minimální zájem a byla nahrazena tmavším odstínem. 6.8.2002 10:21
OTÁZKA: Pane Kulhánku, radí Vám a Vašim manažerům pracovníci České národní banky, jak máte vyrábět ve vaší společnosti s velmi nízkou produktivitou práce auta, když Vy ČNB "radíte", že mají něco dělat s kurzem Kč, abyste byli schopni více vydělávat? Vám nestačí pokles cen plechu na světovém trhu a výhodné nákupy komponentů pro výrobu vozů, z čehož obojího při silném kurzu koruny bez námahy, jako společnost vyrábějící nejlepší spotřební výrobek, profitujete zcela bez námahy a hledání rezerv ve vaší, podle mého názoru, nedobře restrukturalizované společnosti? frank
ODPOVĚĎ: Nevím, jak jste přišel na to, že radím pracovníkům ČNB. Co se týče produktivity Škody Auto, měl byste dříve, než odsuzujete, alespoň něco o ní vědět. Srovnání produktivity není pouze prosté přepočtení počtu aut na počet zaměstnanců, ale existuje i cosi, jako hloubka výroby, např. výroba motorů, převodovek... Pokud očistím takto počítanou produktivitu, jsme v porovnání s konkurencí na 82 vozech na pracovníka. Pokles ceny plechu nám opravdu nestačí, protože podíl plechu na vozidle je marginální. Vzhledem k tomu, že 82 procent naší produkce vyvážíme, tak to těžko může řešit vliv kurzu koruny. Pokud si myslíte, že profitujeme bez námahy, tak se k nám přijďte podívat. Rovněž by mě zajímal váš názor v čem jsme tak špatně restrukturalizovaní. 6.8.2002 10:25
OTÁZKA: Dobrý den. Vím, že na jakékoliv otázky ohledně budoucích verzí a modelů Škody odpovídáte vždy velmi vyhýbavě, ale přesto se zeptám na plány Škodovky z pohledu budoucích modelů a případně v jakých třídách se budeme se značkou Škoda setkávat. Dále bych se zeptal, jestli je Octavia v prodeji opravdu tak úspěšná, že se ji ještě nevyplatí nahradit novým, již hotovým modelem? Měl bych ještě poznámku ke způsobu určování stupně výbavy u jednotlivých modelů. Myslím si, že by měl mít zákazník větší volnost při výběru doplňků, barvy a provedení interiéru. Tuto volnost ve výběru nyní má prý nabízet Renault u svých nových modelů. Uvažuje Škoda o něčem podobném? Na závěr otázka k sedadlům v Octaviích. Mám 1.9 TDI SLX z prosince 1999. Sedadla jsou příliš tvrdá, kolega si ve stejném typu oddělal záda (podle vyjádření ortopeda) a nyní Octavii z tohoto důvodu už nechce a shání jiný model od jiné značky. Dají se do Octavie objednat jiná sedadla (alespoň z koncernové nabídky?) nebo mají novější modely sedadla jiné konstrukce. Děkuji za odpovědi a přeji příjemný den. Rendy
ODPOVĚĎ: Octavia je v prodeji skutečně stále velmi úspěšná, proto prodlužujeme její výrobu. Nad kombinací výbav se zamýšlíme, co se týče tvrdosti sedaček mě překvapuje, že si někdo může "oddělat" záda na tvrdé sedačce, pravý opak je pravdou. Malá poznámka - sám vzhledem k dlouhým letům odbíjené mám záda ve špatném stavu a najezdím v octavii nebo superbu ročně 50 tisíc kilometrů a nemám dojem, že by tím má záda trpěla. Díky za otázku a přeju příjemný den. 6.8.2002 10:31
OTÁZKA: Je pravda, že Škoda přestane vyrábět Fabie 1.4 a nahradí je tříválci o obsahu 1.2? Proč tato změna? Přinese to nějaké výhody? Snížíte cenu? Do kdy budou v prodeji modely 1.4? Děkuji. Standa
ODPOVĚĎ: Motor 1.4 44 a 50 kW přestaneme vyrábět, jde o motor koncepčně zastaralý, který nebude schopen plnit předpisy EURO IV. Motor 1.2 je prakticky nejmodernější motor. Motory 1.4 50 kW budou v prodeji do konce roku, kromě toho použijeme další motory 1.4 55 kW, které v nabídce zůstanou. 6.8.2002 10:33
OTÁZKA: Bude Fabie WRC? Oktávka konkurenci už asi nedožene, tak pokud budou prostředky, přimlouval bych se za Fabii a Romana Krestu jako stálého jezdce. Díky a držím palce. Speedy
ODPOVĚĎ: Bezesporu Fabia WRC jednou bude. Roman mile překvapil na Safari Rallye a samozřejmě s ním počítáme. Díky za podporu. 6.8.2002 10:35
OTÁZKA: Dobry den. Chtel bych se zeptat jake jsou vyrobni naklady na vyrobeni jednoho vozu Fabia, rekneme s nejlevnejsim 1.4 motorem v zakladni vybave? dekuji za odpoved flash
ODPOVĚĎ: Je mi hrozně líto, ale tato informace je u všech výrobců chráněná, takže vám nemohu odpovědět. 6.8.2002 10:36
OTÁZKA: Dobrý den. V deníku HN z 2.8.2002 ve článku "Šéfové státních firem vydělali více než ve Škodě" je srovnání odměn členů dozorčích rad Škody Auto versus ČEZ, Telecom aj. Odměny jsou ve státních firmách o řád vyšší. Jak si to vysvětlujete. Děkuji. Petr Novák
ODPOVĚĎ: Myslím, že tohle není otázka zrovna pro mě, ale možná to může být i znalostí problematiky těch, kteří o tom rozhodují. 6.8.2002 10:37
OTÁZKA: Dobry den. Jakou znacku povazujete osobne za hlavni konkurenci na ceskem trhu. Mysleno globalne za cele spektrum vozu od nejnizsich trid po luxusni. Ladislav
ODPOVĚĎ: Bezesporu hlavní konkurencí se stává Peugeot u malých vozů, ve vyšší střední třídě je pak největším konkurentem v ČR Opel Omega a Renault Laguna. Celosvětově je pak naším cílovým konkurentem ve všech odpovídajících kategoriích Volvo. 6.8.2002 10:38
OTÁZKA: Pane Kulhánku, plánuje v budoucnu Škodovka vyrábět nějaký levný (tak říkajíc "lidový") automobil, který by si mohli pořídit i ne příliš majetní lidé (např. učitelé, zdravotní sestry atd.?) Děkuji a přeji mnoho dalších úspěchů Pavel Němec
ODPOVĚĎ: Určitým pokusem v tomto směru je Fabia Junior Fresh Edition, která stojí 239 900 a je tedy pouze o 15 tisíc dražší, než felicia. Vzhledem k současným požadavkům na bezpečnost a elektronizaci vozidel těžko lze docílit cen starších modelů. 6.8.2002 10:40

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.