Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ostravou rychleji. Správa železnic chystá obří zakázku za osm miliard

  9:58aktualizováno  9:58
Na české železnici se připravuje největší zakázka tohoto století. Centrální komise ministerstva dopravy schválila plán modernizovat ostravský železniční uzel za 7,6 miliardy korun.

V NOVÉM KABÁTĚ. Prosinec 2013: Prostranství před výpravní budovou Hlavního nádraží po rekonstrukci. | foto: Roman Nedbal

Po zakázce na modernizaci tratě mezi jižními portály vinohradských tunelů a stanicí Praha - Hostivař (více čtěte zde) by mělo jít o největší zakázku na tuzemské železnici. Jde o kompletní přestavbu a rozšíření pětikilometrového koridoru mezi stanicemi Ostrava - Svinov a Ostrava hlavní nádraží.

„Ministerstvo dopravy schválilo studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava pro další postup projektové přípravy,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. „Vítězná varianta představuje kompletní opravu dosud nemodernizovaného úseku mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží, včetně zřízení nového mimoúrovňového přesmyku, který odstraní kolizní jízdy vlaků v jednotlivých směrech,“ dodala.

Až dosud na téměř polovině trasy jedou vlaky jen šedesátkou, na zbytku osmdesátkou a stokilometrovou rychlostí jen kilometr. Po modernizaci by tu mohly vlaky jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Namísto stávající dvokolejné trati bude celý úsek trojkolejný.

Za vysokou cenou stojí především kompletní modernizace stanice Ostrava hlavní nádraží včetně báňského a seřadovacího nádraží i nového přesmyku. O další kolej se rozšíří most přes Odru. Součástí projektu je i prodloužení nástupiště Ostrava-Stodolní a rekonstrukce stanice Ostrava střed.

V plánech naopak chybí modernizace výpravní budovy ostravského hlavního nádraží. Podle Šubové je budova v dobrém stavu. Drobné úpravy probíhají na nádraží už nyní, dokončuje se stavba celkem šesti výtahů pro bezbariérový příchod. „Hlavní nádraží je v dobrém stavu a v nejbližších letech se nepočítá s větší rekonstrukcí,“ dodala.

Schválení centrální komisí znamená, že SŽDC začne soutěžit projektanta, samotná stavba by měla začít v roce 2021. Náklady odhaduje na 7,6 miliardy korun.

Do modernizace železničních uzlů investuje SŽDC obrovské prostředky. Zatím poslední velkou akcí tohoto typu je několik let probíhající modernizace uzlu Olomouc, kde došlo ke zvýšení rychlosti až na 160 kilometrů v hodině. .

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

Na trať mezi Libercem a Tanvaldem se vrátily vlaky (na snímku včerejší průjezd...
České dráhy porazily Stadler. Dostanou miliony za pozdní dodávku vlaků

České dráhy uspěly v prvním sporu za opoždění dodávek motorových vozů RegioSpider od německého výrobce Stadler Pankow. Jde o vleklou při, která se táhne od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.