Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zrušení největší zakázky na železnici ji prodražilo o 100 milionů

  16:15aktualizováno  16:15
Sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP nabídlo nejnižší cenu za modernizaci tratě mezi jižními portály vinohradských tunelů a stanicí Praha - Hostivař. Největší železniční zakázka za poslední rok ale bude o téměř sto milionů dražší, než byla cena v prvním pokusu o vysoutěžení.

Nádraží Praha Vršovice. | foto: Marek Hýř, Metro.cz

Vyplývá to z protokolu o hodnocení nabídek, který má iDNES.cz k dispozici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se nechce k nabídkám vyjádřit, o soutěži chce informovat až po jejím oficiálním ukončení.

Sdružení firem nabídlo, že úsek zmodernizuje za 3,487 miliardy korun, což je téměř přesně o 100 milionů více, než za stejnou práci požadovala loni na jaře společnost Chládek&Tintěra. SŽDC ale nečekaně v létě soutěž zrušila a vypsala ji znovu.

Chládek&Tintěra je v nové soutěži ve sdružení s rakouskou společností Habau a nabídl třetí nejnižší cenu 3,686 miliardy korun. „Museli jsme uzavřít sdružení s partnerem zejména v souvislosti se ztíženými kvalifikačními podmínkami,“ vysvětlil obchodní ředitel Pavel Stoulil. Podle něj je nová cena vyšší zejména z důvodu nutnosti tvorby sdružení a smluvního zajištění technologií.

Druhou nejnižší nabídku podalo další sdružení velkých stavebních firem: Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha (3,680 miliardy korun). V jejich případě jde o zásadní zlevnění: původně chtěli Eurovia se Strabagem v první soutěži o půl miliardy korun více.

Francouzská společnost Vinci, která vlastní Eurovii, má v soutěži zástupce i v jiném sdružení: společnost SMP, která se přihlásila v konsorciu s Metrostavem a Swietelsky Rail.

Do soutěže přišlo celkem šest nabídek, s výjimkou nejdražšího OHL ŽS šlo vždy o sdružení. Hodnotící komisi čeká posuzování kvalifikace nabídek a pak i jejich hodnocení. Hlavním kritériem je nejnižší cena. Rozdíly mezi nejlevnější a dalšími nabídkami jsou oproti první soutěži menší.

Letní zrušení zakázky zkoumalo několik měsíců ministerstvo dopravy, které nakonec dospělo k názoru, že zrušení bylo oprávněné, ale nedostatečně vysvětlené (více čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.