Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy se poprvé pochlubily všemi svými railjety vedle sebe

  12:58aktualizováno  12:58
České dráhy "zaparkovaly" v neděli nad ránem všech svých pět dosud dodaných railjetů vedle sebe. Na seřaďovacím nádraží v pražské Michli tak bylo poprvé možné spatřit kompletní flotilu nejmodernějších vlaků ve službách Drah.

Zatím poslední pátý railjet Českých drah přijel do Prahy ve středu 3. září. Flotila railjetů je tak téměř kompletní. Poslední dvě soupravy jsou již ve vídeňské továrně Siemens ve výrobě a Dráhy je převezmou letos v říjnu a v listopadu.

Dva vozy z šestého railjetu budou od 23. září vystaveny na železničním veletrhu InnoTrans v Berlíně. Půjde o řídící (čelní) vůz a poslední vůz jednotky, který je uzpůsoben pro přepravu jízdních kol, kočárků, je zde například i dětské kino.

Fotogalerie

Čtyři dosud provozované railjety jezdí už několik měsíců mezi Prahou, Brnem a Vídní. První jízda pro cestující se uskutečnila letos 6. května.

Čtvrtým railjetem se může každý svézt mezi Prahou a Brnem ve vlacích Brněnský drak. Pátý railjet bude fungovat jako střídací a testovací tak, aby potřebné zaváděcí kilometry najezdily před zahájením prosincového ostrého provozu všechny nové jednotky.

K celkovým sedmi českým railjetům se připojí v prosinci ještě tři rakouské a celá tato flotila zajistí od 14. prosince 2014 pravidelnou denní dopravu mezi Prahou a rakouským Štýrským Hradcem. V Česku bude osm spojů v každém směru jezdit po dvou hodinách mezi Prahou, Brnem a Břeclaví.

Cesty do Vídně urychlí od prosince kromě nových souprav i otevření nového hlavního vídeňského nádraží. Při jízdě z Prahy půjde o úsporu téměř 30 minut.

Drahám však hrozí, že pro railjety, nakoupené za téměř tři miliardy korun, nebude mít vhodné lokomotivy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž stále nevyřešil, zda smlouva o pronájmu lokomotiv Taurus od rakouských drah ÖBB je platná a zda jejím uzavřením bez soutěže nedošlo k porušení zákona (více čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silničáři začali s opravami 24. července. Pomocí frézy z dálnice vyřízli pruh
PŘEHLED: Kvůli opravám čekají řidiče komplikace na dálnicích D1, D2, D5 i D8

Během letních prázdnin plánuje ministerstvo dopravy řadu oprav na dálnicích i silnicích I. třídy. Největší komplikace mohou řidiči čekat na několika úsecích...  celý článek

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu.
České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi...  celý článek

Pracovní vůz MUV 74, který vyrábí CZ Loko pro Správu železniční cesty...
Velký soud o drezíny. SŽDC chce za nedodané stroje desítky milionů

Správa železniční dopravní cesty počítala s tím, že touto dobou bude už přes rok používat modernizované drezíny pro údržbu kolejí. Vítěz soutěže na jejich...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.