Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už žádá o územní rozhodnutí na prodloužení podchodu pod hlavním nádražím, který dosud končí u posledního nástupiště. Začít stavět chce do roku 2018.
Italové Ťokovi nepředali Hlavní nádraží. Máme ho dál v nájmu, tvrdí |
„Cílem stavby je zajistit přímé pěší propojení z prostoru odbavovací haly hlavního nádraží směrem do obvodů městských částí Praha 2 a Praha 3,“ řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.
K prodloužení si SŽDC vybrala podchod v nejsevernější části, z prostorových důvodů vyšel jako nejvhodnější varianta. Dosud hlavní nádraží průchozí není. Řada lidí si cestu mezi centrem a Žižkovem zkracuje nebezpečným přecházením kolejí v severní části nádraží a porušuje tak zákaz vstupu.
Podle Ptačinského bude prodloužení podchodu řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit železniční stanice o ostrovní nástupiště v prostoru kolejí 32 a 34.
Pěší by měli při cestách na Žižkov vycházet v Seifertově ulici, cesta na Vinohrady bude ústit do křížení ulic Španělské a Mánesovy. Chodník má vést také do Vinohradské ulice.
Na konci podchodu plánuje společnost CR City administrativní komplex Churchill Square. Jde o společný podnik Českých drah, Sudop Group a kyperské společnosti WDHL. Sudop celý podchod pro SŽDC projektuje.
SŽDC v rámci stavby počítá i se zhodnocením stávajícího orientačního systému a jeho doplněním, součástí zakázky je rekonstrukce eskalátorů na 5.-7. nástupišti a oprava zastřešení.

Nádraží přechází pod správu SŽDC: