Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pražské hlavní nádraží bude průchozí, podchod vyústí na Žižkově

  5:00aktualizováno  5:00
Doba, kdy už si Pražané nebudou cestu z hlavního nádraží na Žižkov či Vinohrady zkracovat zakázanou cestou přes koleje, se zas o něco přiblížila. Do dvou let má začít stavba dlouho očekávaného podchodu.

Živě: Sledujte vlaky na pražském Hlavním nádraží v přímém přenosu | foto: Playtvak.cz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už žádá o územní rozhodnutí na prodloužení podchodu pod hlavním nádražím, který dosud končí u posledního nástupiště. Začít stavět chce do roku 2018.

Italové Ťokovi nepředali Hlavní nádraží. Máme ho dál v nájmu, tvrdí

„Cílem stavby je zajistit přímé pěší propojení z prostoru odbavovací haly hlavního nádraží směrem do obvodů městských částí Praha 2 a Praha 3,“ řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

K prodloužení si SŽDC vybrala podchod v nejsevernější části, z prostorových důvodů vyšel jako nejvhodnější varianta. Dosud hlavní nádraží průchozí není. Řada lidí si cestu mezi centrem a Žižkovem zkracuje nebezpečným přecházením kolejí v severní části nádraží a porušuje tak zákaz vstupu.

Fotogalerie

Podle Ptačinského bude prodloužení podchodu řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit železniční stanice o ostrovní nástupiště v prostoru kolejí 32 a 34.

Pěší by měli při cestách na Žižkov vycházet v Seifertově ulici, cesta na Vinohrady bude ústit do křížení ulic Španělské a Mánesovy. Chodník má vést také do Vinohradské ulice.

Na konci podchodu plánuje společnost CR City administrativní komplex Churchill Square. Jde o společný podnik Českých drah, Sudop Group a kyperské společnosti WDHL. Sudop celý podchod pro SŽDC projektuje.

SŽDC v rámci stavby počítá i se zhodnocením stávajícího orientačního systému a jeho doplněním, součástí zakázky je rekonstrukce eskalátorů na 5.-7. nástupišti a oprava zastřešení.

Křišťálová Lupa 2016

Nádraží přechází pod správu SŽDC:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.