"My jsme jako investor zaslali v úterý ráno zhotoviteli dálnice Eurovii dopis, že společnost uvedla stát v omyl tím, že předala dílo, které technologicky či konstrukčně vůbec nesplňuje zadání ve smlouvě o dílo, a tudíž ŘSD považuje předání tohoto díla za neprovedené a neplatné," řekla iDNES.cz mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
"Po společnosti požadujeme, aby stavbu uvedla do stavu požadovaného ve smlouvě. Tam je specifikováno, jak přesně má stavba konstrukčně vypadat, a obě strany tuto smlouvu odsouhlasily. Společnost má také ŘSD bezodkladně seznámit s tím, v jakém harmonogramu hodlá stavbu uvést do souladu se smlouvou," dodala.
ŘSD se podle mluvčí k poslednímu kroku rozhodla poté, co na devíti kilometrech dálnice našla přes 900 vad (více zde). K odeslání dopisu přispělo podle ní také to, že Eurovia na informace o vadách nereagovala.
Podle mluvčí Petry Kučerové obdržela Eurovia dopis v úterý večer. Stavební firma neshledala v odůvodnění reklamace dálnice D47 u Ostravy žádné opodstatnění, proč by jí mělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stavbu zvlněného dálničního úseku vracet. Nyní se jím budou podrobně zabývat její právníci.
"Stavbu jsme postavili a předali tak, jak smlouva ukládala a také reklamace se řeší v souladu se smlouvou. ŘSD přebíralo každou vrstvu, všechny materiály byly schváleny, což můžeme doložit. Stavba také byla řádně zkolaudována," uvedla Kučerová.
Kritizované vady jsou na dálnici D47 v úseku Ostrava-Rudná - Hrušov. Tato část dálnice za 4,3 miliardy korun je v provozu od prosince roku 2007.
Příčinami vad je podle znaleckých posudků ŘSD většinou nekvalitní struska a odpad v podloží dálnice. Dodavatel stavby Eurovia a Ředitelství silnic a dálnic na sebe v posledních měsících v dlouhé mediální přestřelce svalují odpovědnost za chyby.