Zatím létá irský dopravce z Česka jen z Brna do Londýna, od konce října také do Barcelony. Už v minulosti ale s pražským letištěm jednal. K dohodě nicméně až dosud nedošlo. O zájmu Ryanairu už v červnu informovala MF DNES. - více zde
Je možné, že Ryanair se objeví i na dalších letištích, jednání proběhla například s karlovarským terminálem. Firma expanduje čím dál víc do střední Evropy, zatím nejvíce linek má z Polska.
Irský dopravce je průkopníkem nejen levného létání, ale i marketingových triků. Jako první zpoplatnil každé zavazadlo, které si klient s sebou musí odbavit. Šéf aerolinek Michael O´Leary, který chce s podobným modelem proniknout i na dálkové spoje (více zde), už dříve prohlásil, že jednou nastane doba, kdy letenky budou zdarma a budou je platit například hotely nebo půjčovny aut. - více zde
Právě tyto služby Ryanair na svých stránkách rovněž nabízí, stejně jako pojišťoven. Jejich produkty při koupi letenky doslova vnucuje.
Firma je proslulá tlakem na co nejnižší náklady, i proto se jí říká Lidl mezi aerolinkami. To, jak tlačí na náklady, je patrné například na době strávené na letišti: Ryanair počítá s 25 minutami, které stačí pro výstup a nástup cestujících. Tak krátkou obrátku nikdo na světě nemá.
I přes nízké ceny letenek patří ale společnost k nejziskovějším leteckým společnostem na světě.
Nechal na sebe čekat
Ryanair je zatím posledním velkým nízkonákladovým dopravcem, který začne létat z Prahy. Dosud nejvíce cestujících tu má easyJet, kterého chce příští rok díky dalším dvěma letadlům překonat SkyEurope. Z velkých evropských hráčů na trhu levných letenek v Praze chybí jen Air Berlin.
Ryanair má v nabídce 460 různých tras v 25 zemích, v Evropě patří mezi největší aerolinky. Vstup do Prahy má i logické důvody: firma prudce rozšiřuje svoji flotilu a ve Velké Británii a Irsku, kde začínala, už nezaznamenává takové růsty cestujících. Firma má flotilu 140 letadel a u Boeingu má objednáno 170 dalších nových strojů. Loni měl Ryanair 35 milionů cestujících, sedmkrát více, než ČSA.