Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Senátoři kývli na zákon kvůli desítkám miliard z EU na dálnice

  12:53aktualizováno  12:53
Na změnu zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, která umožní dokončit klíčové dopravní stavby s využitím miliard z Evropské unie, kývli ve čtvrtek senátoři. „Bez přijetí tohoto zákona bychom nemohli dočerpat 100 miliard korun z fondů Evropské unie,“ řekl senátorům ministr životního prostředí Richard Brabec.

Ilustrační foto | foto: Václav Pancer, ČTK

Zákon umožní, aby bylo dokončeno deset vybraných staveb, na které vláda ukázala. „Vybrali jsme ty stavby, kde můžeme v dohledné době vydat stavební povolení a které můžeme začít stavět v horizontu roku 2017. Deset klíčových dopravních staveb, které budeme moci teď už financovat z fondů EU,“ řekl v Senátu předseda vlády Bohuslav Sobotka.

Prioritní stavby

D3 obchvat Českých Budějovic
- D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (7,2 km)
- 0310/II Hodějovice - Třebonín (12,6 km)

D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice
- D6 Lubenec obchvat (8,2 km)
- D6 Řevničov, obchvat (4,2 km)
- D6 Nové Strašecí - Řevničov (5,6 km)

D48 Frýdek Místek - obchvat (8,6 km)

D35 Opatovice - Ostrov
- D35 Opatovice nad Labem - Časy (12,8 km)
- D35 Časy - Ostrov (13 km)

D49 Hulín - Fryšták (17,3 km)

D55 Otrokovice obchvat JV (3,1 km)

D11 Hradec Králové - Smiřice (15,2 km)

I/11 Ostrava, prodloužená Rudná (6,5 km)

D1 Říkovice - Přerov (10,1 km)

Modernizace železniční trati Sudoměřice - Votice

Zdroj: Ministerstvo dopravy

Ministerstvo životního prostředí vydá závazné stanovisko k vlivům aktuálního technického řešení záměru na životní prostředí. Stanovisko bude mít omezenou platnost pět let a bude jedním z podkladů pro vydání rozhodnutí v navazujících řízeních, v tomto případě to bude stavební povolení.

Pro zákon bylo 53 senátorů, nikdo nebyl proti, sedm senátorů se zdrželo hlasování. Už po prázdninách, pokud zákon podepíše i prezident Miloš Zeman, by mělo být možné získat stavební povolení, zahájit výběrová řízení na dodavatele a příští rok stavět.

Kvůli neplatným posudkům přitom dosud hrozilo, že se zpozdí výstavba desítek úseků dálnic kvůli potřebě nových posudků dopadu staveb na životní prostředí (čtěte Stavby dálnic jsou ohroženy).



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.