Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Ekonomika

  • Čtvrtek 23. října 2014. Teodor, Theodor

Ve Škodě Auto roste nervozita. Firma přesouvá zaměstnance na jinou práci

  10:37
Automobilka Škoda se sice letos chlubí rekordními prodeji, zároveň je ale nervózní z dalšího vývoje a šachuje se stovkami zaměstnanců, kterým by jinak hrozilo propuštění. Na jejich přesunutí na jinou práci se vedení firmy dohodlo s odbory.
Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek

Zaměstnanci, které Škoda přesune na jinou práci, nepřijdou o mzdu ani o bonusy. Ilustrační snímek | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Ve firmě to vře, píše list Škodovácký odborář, přesuny jsou ale jediným způsobem, jak zachránit lidem práci i peníze.

"Jen například v SKD/CKD centru (logistické centrum, pozn. red.) dojde k přesunu cca 150 zaměstnanců v kulminaci, když před tím došlo k odbourání agenturního personálu. Důvodem je slabší odbyt rozložených vozů do lokality v Indii," zmínil odborářský list. Kromě Indie slábne poptávka i v zemích eurozóny zasažených krizí.

Může se hodit

Hledáte nové zaměstnání? Vybírejte z nabídky práce na JobDNES.cz.

Zatímco jiným automobilkám v Evropě prodeje klesají, Škoda Auto v prvním pololetí prodala rekordních 493 tisíc aut. S pokračujícími problémy v eurozóně ale roste nebezpečí, že Škoda okopíruje vývoj za hranicemi. Nepříliš optimisticky se vyjádřil šéf Škody Winfried Vahland. "Druhé pololetí nebude jednoduché. Velmi pečlivě sledujeme trhy a počítáme s podstatně silnějším protivětrem," řekl (čtěte Škoda Auto prodala v prvním pololetí rekordních 493 tisíc aut).

"Škoda může pociťovat rozdíly u některých modelů, zároveň také začínají náběhy výroby nových aut. Z toho důvodu vznikají na některých modelech převisy pracovníků a v jiných oblastech je po nich naopak poptávka," uvedl Škodovácký odborář.

Výroba klesá třeba ve výrobě fabií, vznikl tak převis ve svařovně, lakovně a na montáži. V některých střediscích v lakovně se přešlo na dvě směny místo tří.




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.