Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Boj o české mýtné pokračuje. SkyToll podal stížnost k Evropské komisi

  17:44aktualizováno  17:44
Slovenský výběrčí mýta SkyToll poslal stížnost k Evropské komisi na prodloužení smlouvy na výběr českého mýta se společností Kapsch. Bojí se toho, že české soudy konstatují porušení zákona, ale nesjednají nápravu. Správu mýtného systému s dosavadním provozovatelem prodloužilo ministerstvo bez výběrového řízení.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Ministerstvo za přidělení zakázky za více než pět miliard korun bez výběrového řízení nedávnou potrestal milionovou pokutou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ÚOHS (více čtěte zde). „Podle verdiktu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z minulého týdne si ministerstvo, jakožto zadavatel, stav technické exkluzivity ve prospěch vybraného uchazeče, jímž využití jednacího řízení odůvodňuje, vytvořilo samo,“ řekl předseda představenstva SkyTollu Matej Okáli.

Ministerstvo dopravy smlouvu s Kapschem zdůvodňuje problémy, které vznikly už při podpisu smlouvy s Kapschem před deseti lety. Transparentní výběrové řízení podle něj nebylo možné vypsat především kvůli tomu, že původní smlouva neumožňuje státu nakládat s daty ze systému, které jsou majetkem Kapsche až do konce provozu. Zájemcům tak úřad nemohl poskytnout relevantní údaje pro podání nabídek k soutěži.

Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku. Prodloužení dosavadní smlouvy podle ministerstva otevře cestu k přípravě otevřené a technologicky neutrální soutěže na další správu mýtného systému. Nový dodatek má zároveň umožnit hladký přechod systému na nového provozovatele. Za předpokládané tříleté prodloužení smlouvy získá Kapsch nejvýše 5,269 miliardy korun.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový Airbus A380plus kromě jiného tvaru křídel a delšího trupu nabídne...
Airbus mění největší letadlo. Křídlo i sedačky mají vylepšit prodeje

Výrobce letadel Airbus představil nové plány, jak zachránit slabou poptávku po největších osobních letadlech na světě. Aerolinkám slibuje novou verzi letadla...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Češi znovuobjevují autobus do Chorvatska, dopravci přidávají posily

Nové přímé autobusové linky mezi Českem a chorvatskými letovisky u Jaderského moře našly rychle tolik zákazníků, že je oproti původnímu jízdnímu řádu dopravci...  celý článek

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.