Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tesla nestíhá vyrábět elektroauta, prohloubila čtvrtletní ztrátu

  10:57aktualizováno  10:57
Americká automobilka Tesla vizionáře Elona Muska měla při plánování příliš velké oči. Kvůli výrobním problémům se čistá ztráta výrobce elektromobilů prohloubila ve druhém čtvrtletí na 293 milionů dolarů (zhruba sedm miliard korun) ze 184 milionů dolarů před rokem.

Problémy s výrobou Modelu X mohou za prohloubení ztráty Tesly. | foto: Tesla Motors

Ohlášené výsledky byly hluboko pod očekáváním analytiků. Automobilka prohloubila ztrátu i přesto, že tržby stouply meziročně o třetinu. Jenže Tesla dodala zákazníkům jen zhruba 14 400 vozů místo plánovaných 17 000 vozů. A podle agentur zřejmě nesplní celoroční plán.

Fotogalerie

Musk však v aktuálním prohlášení uvedl, že problém s náběhem výroby sportovně-užitkového vozu Model X, který se začal prodávat loni v září, už se daří vyřešit.

A navíc tvrdí, že firma nijak nemění plány vyrobit samořídící auto v souvislosti s květnovou nehodou, při níž přišel o život řidič, který měl při jízdě zapnutého autopilota (psali jsme zde).

„Plně autonomní vozy přijdou na trh pekelně rychleji, než si kdokoliv myslí. To, co teď vyvíjíme, vás velmi překvapí,“ říká Musk.

Elektroauto pod milion

Současná strategie Tesly počítá s tím, že vedle luxusních drahých elektroautomobilů bude vyrábět také cenově dostupnější vozy. Koncem března firma představila nový elektromobil Model 3, jehož základní cena bude 35 tisíc dolarů (zhruba 850 tisíc korun).

Automobil si již objednaly statisíce lidí, ačkoli firma začne vůz dodávat zákazníkům až koncem příštího roku. Vůz doplní nyní vyráběné modely sedan Model S a Model X.

Plány na masovou produkci však s sebou přinášejí vysoké investiční náklady.

Podle Muska by Tesla měla v roce 2018 vyrobit půl milionu vozů a v roce 2020 by se měla přiblížit jednomu milionu (což zhruba odpovídá roční produkci Škody Auto). Letos by podle původních záměrů chtěla zákazníkům dodat 80 až 90 tisíc vozů.

Testovali jsme Teslu, umí řídit sama:

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.