"Přestože automobilový průmysl včetně našich mateřských společností těžce zasáhla hospodářská krize, prodej našich modelů v loňském roce byl dobrý," prohlásil prezident firmy Satoši Tačihara.
TPCA loni vyrobila 332 489 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, což představovalo meziroční nárůst o 2,5 procenta. Automobilka tak navýšila objem výroby už čtvrtým rokem po sobě.
K letošním výsledkům se ale staví opatrně. "Pro letošní rok si netroufáme odhadnout, jak se bude trh s malými vozy vyvíjet. Prodeje našich automobilů mohou růst, avšak připraveni musíme být i na možnost, že jich letos vyrobíme méně než v uplynulém roce," řekl Tačihara.
TPCA oproti Škodovce nabírala lidi a přidávala směny
Kolínská firma tak loni prožívala úplný opak toho, co největší tuzemská automobilka Škoda Auto. Škodovce totiž kvůli krizi klesly tržby přes šest procent a čistý zisk se jí snížil téměř o sedmdesát. (viz předchozí článek)
Takže zatímco Škodovka musela loni kvůli ochlazení celkové poptávky omezovat výrobu a propustit zhruba 500 lidí, TPCA přibrala ke svým třem a půl tisícům zaměstnanců dalších sto lidí a zaváděla mimořádné směny.
Průměrná mzda pracovníků kolínské automobilky se i díky tomu loni zvedla o 5,7 procenta. Růstu průměrné mzdy ale pomohl také speciální firemní bonus vyplacený na základě dobrých výsledků firmy. Každý zaměstnanec si tak loni v průměru odnášel měsíčně 30 800 korun, dělníci pak 26 800 Kč, uvedl mluvčí TPCA Radek Kňava.
TPCAToyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postavený v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry. Společnost začala vyrábět v únoru 2005 a již v následujícím roce dosáhla plánované roční kapacity 300 000 vozů. V TPCA v současné době pracuje 3 600 zaměstnanců. Loni její tržby dosáhly 51,8 miliardy korun, o rok dříve pak 49 miliard Kč. Zisk před zdaněním loni dosáhl 1,4 miliardy Kč a byl stejný jako předchozí dva roky. Kolínská automobilka vyrábí modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. |