Reklama ukazuje jemnou motoriku pečlivého hodináře, který pracuje s drobnými součástkami. Zobrazuje také chirurga, jenž s přesností sobě vlastní porcuje zeleninu na titěrné kousky, které šéfkuchař tepelně upraví a natvaruje a nazdobí s důrazem pro detail, který u japonského díla nesmí chybět.
Výsledkem je dokonalá svačinka v hodinkách Bento sloužících jako svačinový box. Spot sice působí jako reklama na hodinky, ve skutečnosti ale propaguje prodejce rostlinných semen, kjótskou osivářskou společnost Takii Seeds.
Ztřeštěné a ukřičené. Nejlepší japonské reklamy hýří nápady |
Na specifika japonské reklamy upozorňují i odborníci. Oproti fádnosti některých českých reklamních spotů hýří nápady, energičností, jsou plné detailů, které na první zhlédnutí divák nemá šanci pochytit.
Podle kreativního ředitele agentury Young & Rubicam Miroslava Pomikala se navíc japonská reklama nebere tak vážně. Jde v ní především o zaujetí a odlišení se. „Všem českým reklamním tvůrcům bych doporučoval, aby nekoukali na japonské reklamy skrz prsty a nechali se inspirovat,“ říká Pomikal.
„Japonská reklama je opravdu dost specifická. Zatímco obecně platí, že reklama je globální obor, který funguje podobně po celém světě a jednotlivá místní a kulturní specifika se často stírají, japonská reklama se obrací výhradně na japonského spotřebitele,“ vysvětluje Martin Charvát z agentury Konektor.