Japonci mají svou zvláštní kulturu a platí to i o propagaci značek. Část amerického i evropského publika se rozčiluje nad cenzory z reklamní rady vždy, když z obrazovek zmizí nějaká přisprostlá reklama. Zákazy padají i v Japonsku, ale měří se zcela jiným metrem. K tomu, aby nad spotem padla opona, v něm nemusí zrovna polonahé modelky olizovat hot dogy jako v reklamách řetězce Carl’s Jr. Stačí náznaky.
Nový spot z Japonska, který měl přilákat turisty do regionu Mijagi, pohřbily maličkosti. Zejména hlazení animované želvy, jejíž usmívající se hlava se následně zvětší, a také záběry na detaily rtů. Ty reklamě za dvě stě tisíc dolarů (4,5 milionu korun) propůjčila herečka a modelka Dan Mitsu, ve filmu často obsazovaná do erotických rolí (podívejte se na kolekci japonských reklam).
Ve spotu se Mitsu objevuje jako průvodkyně v kimonu, která představuje turistická lákadla. Reklama je japonsky „ujetá“, s motivy poletující čokolády, čehosi, co vypadá jako wasabi na kousku sushi, nebo s nejrůznějšími levitujícími stvořeními a lidmi.
Po zákazu dvou a půl minutového spotu volalo přes 380 lidí, kteří si stěžovali místní vládě v telefonátech, e-mailech i dopisech. „Musíme být ohleduplní vůči těm, kteří jsou nespokojení a mají z reklamy negativní pocity,“ zdůvodnil Jošihiro Murai z místní prefektury rozhodnutí tuto reklamu z webu stáhnout. Stížnosti padaly už dříve, ale vypadalo to, že zadavatel necouvne. „Nepochybuji o tom, že video sehrálo roli v lákání návštěvníků do prefektury,“ dodal.