"Pokud k privatizaci ČSA dojde do konce roku, Aeroflot se jí zúčastní," citovala agentura Interfax Okulova a stvrdila tím zatím nepřímé náznaky ruských námluv. - více zde
Aeroflot musí hledat spojence
Okulov ale upozornil, že Aeroflot nemůže koupit většinový podíl aerolinek sám, protože to nedovolují pravidla Evropské unie. Ta praví, že společnosti mimo území Unie nemohou vlastnit většinový podíl v leteckých společnostech na jejím území.
O České aerolinie by se proto Aeroflot ucházel společně s některou další lokální firmou. Budeme uvažovat o spolupráci s evropskými bankami zastoupenými v Česku, řekl Okulov.
Vedle Aeroflotu má o ČSA zájem letecká společnost Air France, která už dříve ovládla nizozemskou KLM a nyní plánuje koupit i Alitalii. Dalšími nápadníky jsou podle agentury Thomson Financial Korean Air a několik ruských finančních investorů.
K dalším potenciálním ženichům patří podle Hospodářských novin i čínské aerolinky China Southern a účast v soutěži nevyloučila ani Penta. Kolem aerolinek krouží údajně také skupina Odien Group, která nově vlastní cestovní kancelář Čedok, připomíná list.
Stát "vyvdá" ČSA až po Ruzyni
Stát se chce Českých aerolinií vzdát až po privatizaci ruzyňského letiště. Vláda už rozhodla o převodu letiště na státní akciovou společnost, což je první privatizační krok. - více zde
Zájem o Ruzyni mají údajně desítky společností, například vídeňské letiště Flughafen Wien či frankfurtský Fraport, ale také indické firmy Essar a GMR Group. - více zde