Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mýtné v Německu bude nejdřív v roce 2017, tvrdí spolkový ministr

Mýtné pro osobní automobily na německých dálnicích se příští rok vybírat nezačne. Berlín plán odložil kvůli právním krokům, které proti Německu chystá Evropská komise. V rozhovoru pro německý bulvární deník Bild to uvedl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i75c60h94a26l 38G37r57e69g54o73r 8626774180382

Nenažranost Evropských politiků je nekonečná. Už neví kdy by nás oškubali. Silnice platíme z naších daní, jen v benzínu je to hromada peněz.

+1/0
20.6.2015 8:43

P69a35u21l 40G47l62a39b70a46s16n29i52a 9622122843234

8.5. jsem psal do diskuze k článku:

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/mytne-v-nemecku-bude-pozdeji-dg2-/eko-doprava.aspx?c=A150618_065315_eko-doprava_jj

že to mýtné bude zatrhnuto ze strany brusele. Nemýlil jsem se.

Podle mě je mýtné v navrhované podobě složitým nesmyslem a mnozí si mylně myslí, že němečtí řidiči budou zvýhodňováni na úkor zahraničních řidičů. Pan Janata to níže srozumitelně vysvětlil, jak to funguje. Osobně bych zrušil daň z vozidla a zavedl bych známku jako Rakušáci nebo Češi a nikdo by si nemohl stěžovat. Takže stále trvám na tom, že to mýtné hned tak nebude.

0/0
18.6.2015 23:03

H66a85n60a 65K10r94i50v35a80n65e69k 2721635782323

Mytne v Nemecku bude diskriminizace zahranicnich ridicu, pokud si Nemci budou moci mytne odpocitat z dani za vozidlo.

Ve Svycarsku plati majitel vozidla dane + mytne, dane se mu nesnizi.

0/0
18.6.2015 23:33
Foto

M63i74r78o24s18l77a21v 43S71t33e14i23n88e96r 6858744553845

Můžete si však ušetřit tu nálepku, pokud budete jezdit výhradně po okreskách? V Německu bude povinná pro všechny, tedy třeba i pro zemědělce, kteří za svoji obec ani nevyjíždí. Já bych se třeba docela lehko těm dálnicím v Německu vyhnul, i okresky jsou v dobrém stavu. Ale to by se vybralo zase méně.

Jinak ovšem, Švýcaři kalkulovali daň a vinětu už společně a zahájili tak tento nešvar v Evropě. Stejně, jako v Rakousku si navíc připlatíte za jízdu tunelem- německé tunely jsou bezplatné.

0/0
19.6.2015 10:22

H40a17n75a 27K51r37i74v84a84n59e81k 2911665162673

Ve Svycarsku je vineta nutna jen na dalnice, tunely jsou (az na dve vyjimky) zadarmo, napr. Gotthard 16 km.

Vineta na 1 rok stoji 40 franku, coz je 1000 korun, je tedy levnejsi nez ceska a budouci nemecka.

0/0
19.6.2015 11:27

P82a64u77l 82G87l76a45b54a51s87n41i94a 9802602383944

Tak v tom případě bych spíš řekl, že diskriminovaní jsou švýcarští řidiči. Pořád nechápu, proč by při zavedení mýtného v D měli být zahraniční řidiči ošizeni. Dálniční známku už teď Němci vlastně platí. Pokud projde ten model, který popisuje pan Steiner, platit za všechny silnice, tak je to s prominutím zhovadilost. Ale, jak už jsem psal 8.5., mýtné hned tak nebude. A v roce 2017 jsou volby do spolkového sněmu, a do té doby snad dostanou němečtí voliči rozum.

0/0
19.6.2015 20:04

P90e24t87r 33K71u55n46e32š 4517487320

Dobrindte, Dobrindte, pěkně lžeš. Majitel auta nepřihlášeného v německu (v drtivé většině případů cizinec) si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného). Zatímco majitel auta přihlášeného v německu může. Jak z toho ven? V německu všichni ví, že mýto se nově dotkne jenom cizinců, ale cizince je třeba přesvědčit, že ho platí i všichni němci... Opravdu těžká situace.

+2/−2
18.6.2015 14:05

R91a61d61e79k 66J97a55n15a41t17a 9905676174942

"si nemůže o cenu mýta ponížit v německu placenou daň (například z paliva tam koupeného)"

Nevíte o čem píšete. Ta německá daň, zmíněná v článku, není z paliva. Ta se platí za vlastnictví vozu. Máte pravdu, že cizinec si ji nemůže snížit - ovšem je to proto, že ji vůbec neplatí! Diskriminování jsou tudíž stále spíše Němci. Oni budou platit tu daň+mýto. Cizinci jen mýto. Už vám svítá?

Cely spor je jen o tom, že si cizinci navykli jezdit po poměrně kvalitní německé dálniční síti zadarmo (zatímco v jiných státech se za dálnice platí). A Němcům teď holt došla trpělivost.

+3/0
18.6.2015 16:17

P61e33t39r 19K41u92n33e55š 4637897770

Já mám rozsvíceno, ty máš zhasnuto. Napsal jsem to zcela jasně, němec (resp. ten, co má auto hlášené v Německu) si může ponížit německou daň o cenu mýta, cizinec (resp. ten, co nemá auto přihlášené v Německu) ne. A je úplně jedno, která část daně to je. Stejně tečou na jednu hromadu, které se říká státní rozpočet. Takže tohle je podle mě ta diskriminace. Silniční daně mají mnohé státy, u nás třeba podnikatelé, německý podnikatel také neplatí českou silniční daň pro podnikatele nebo italskou apod. Takže jestli chtějí němci zavádět poplatek za dálnici, ať tak udělají plošně všem a ne pouze cizincům (což je trapně maskovaná realita).

+1/−2
18.6.2015 17:00

R77a82d94e37k 28J54a41n48a53t53a 9925896174742

"si může ponížit německou daň o cenu mýta"

Nikoliv "může ponížit", ta daň se prostě sníží, bez ohledu na to, zda si ten ten Němec k tomu koupí dálniční známku nebo ne. To nelze Německu zakázat, už tak je ta daň vyšší než např. u nás (kde ji většina aut neplatí vůbec). Navíc to s daní u nás ani moc nesouvisí - jedná se o německé silnice.

Doteď měli Němci dálnice de facto "předplacené" ve silniční dani, zatímco cizinci je měli zadarmo. Což je nenormální stav a to co chtějí zavést teď, je spíš uvedení do logického stavu (i když nejlogičtější a nesjpravedlnější by samozřejmě bylo výkonové zpoplatnění všech komunikací).

0/−1
18.6.2015 17:16

P96e35t55r 96M87i10c56h79a38l 2190314161232

Jenže původní návrh byl, že se Němcům sníží daň z auta o částku zaplacenou na mýtném. A to je právě špatně.

0/0
18.6.2015 18:28
Foto

M19i55r98o45s97l71a12v 87S24t59e76i23n62e58r 6288634513685

Jinak by ty občany neobelstili. Tvrdí jim, že to pro Němce nebude zdražení, prostě budou prý platit stejně, jako před změnou systému. Jenomže už za rok ty sliby budou zapomenuty a zvyšovat se bude všechno- základní daň z vozidla i dálniční známka.

0/0
19.6.2015 10:26

P43e31t44r 44M66i76c58h75a88l 2300974541852

To je možné. Ale pořád platí, že v navržené podobě to budou platit fakticky jen zahraniční řidiči a to je v rozporu s právem EU.

0/0
19.6.2015 14:29
Foto

M16i21r41o32s92l53a17v 93S28t15e85i81n75e77r 6838344503375

Němci platí za používání silnic v Německu daň, cizinci neplatí nic. Němci však u těchže cizinců musí za použití tamních silnic platit.

Dobrint to zneužívá jako politický tah.

Správné řešení je jenom jedno- viněty zakázat všude v EU!

0/0
20.6.2015 19:09

P25e86t49r 87M84i77c73h87a31l 2860324811802

Souhlas, hlavně s poslední větou.

0/0
21.6.2015 23:05

O89n69d72ř70e11j 31L35o35š19o43t74h 1245255585611

Dálnice se snad staví kvůli - rychlosti, bezpečnosti a snížení tranzitu přes města a obce. 

Tudíž by měla být snaha států tam nacpat co největší procento dopravy. Akorát politici napříč Evropou budují dálnice proto, aby po nich jezdilo co nejméně lidí, jedni z mála, kdo měl rozum, bylo Německo a místo aby Německo tlačilo na ostatní země, aby zavedli jejich model, tak se chce přizpůsobit všem vidlákum okolo.

+1/0
18.6.2015 13:57

P90e97t74r 50K47u92n81e67š 4457287360

Přesně tak. Rozum praví, že zejména a hlavně dálnice mají být bez poplatků. Navíc cestování po EU a neustálé placení poměrně různorodých systémů mýta je úplně na palici. Kdyby zrovna toto si EU vzala za cíl zlikvidovat, tak bych tomu zatleskal. Dřív jsme měli hraniční kontroli, dneska vybíráme mýto...

+2/0
18.6.2015 14:07

O62n58d14ř31e29j 70L46o34š94o22t12h 1175815135251

Ano. Přitom u nás se vybere poměrně směšná částka - 4,3 miliardy za rok, při 1500 Kč za známku. Kdyby majitelé platili 1000 Kč za vozidlo daň, mohl by každý jezdit, kde by chtěl, nikdo by nemusel řešit zpoplatněné/nezpoplatněné úseky a neustálé úpravy těchto úseků, žádné nákaldy za tištění známek a jejich kontrolování, řešení platností, padělků,...

+2/0
18.6.2015 14:25

P12e16t52r 74K72u68n29e21š 4967327210

Souhlasím jen částečně - vzhledem ke spotřební dani na paliva není konkrétně toto zdanění přesně tou silniční daní? Veskrze ještě přesně kopíruje jízdní výkon? ... Takže směšné 4,3 miliardy bych zrušil a byl by klid...

+1/0
18.6.2015 15:03

P81e43t87r 18K11u37n52e74š 4677767300

... Tedy plně souhlasím se zrušením jakýchkoliv stupidních kuponů/selektivních poplatků za dálnice, atd. Nemyslím si ale, že by se měla zavádět nově nějaká silniční daň. Ty 4,3 mld. korun, které by v této souvislosti mezi lidmi zůstaly by se stejně v nějakém poměru při utracení za jiné věci dostaly do ruky státu (výpadek by tedy nebyl 4,3 mld, ale třeba poloviční - státní rozpočet disponuje téměř polovinou HDP, tedy počítám, že zhruba polovina této sumy by stejně ve finále rozpočtem protekla).

+1/0
18.6.2015 15:08

M87a24r13e77k 90T63u48r87n90o91v46e32c 7905752250696

Daň za vozidlo? A proč proboha? Za vozidlo, které když si koupíte, musíte si na něj nejprve vydělat. Z toho co vyděláte, Vám docela dost seberou (daň z příjmu, odvody na sociální a zdravotní pojištění). Při koupi vozidla ještě odvedete daň z přidané hodnoty (proboha jakou že přidanou hodnotu za těch 21 procent vlastně dostáváte?). Pak platítě DPH skoro na všech službách kolem auta a na tom, čím to auto krmíte (benzín, olej, nějaké vodičky do ostřikovačů, gumičky do stěračů). Ale to pořád není všechno. Benzín v podstatě jen kvůli spotřební dani stojí skoro dvakrát tolik, než kolik by stát mohl.

Když daň za vozidlo, to by také mohla být daň za jízdní kolo, za užívání chodníku, daň z veřejné hromadné dopravy... To politikům náramně jde - vymýšlet pořád nové poplatky a daně z něčeho, co se před tím neplatilo. Nějak jim ty daně, co se platí už teď, pořád ne a ne stačit.

+1/0
18.6.2015 17:09

O54n66d43ř46e17j 97L17o88š13o45t85h 1215735635171

V tom nejsme v rozporu, já to psal tak, aby státní rozpočet nepřišel o peníze a zároveň nastalo zlepšení současné situace na evropských silnicích a dálnicích. A je to prostě tak, že v týhle podobě, kdyby byla trošku vůle, by nebyl problém to schválit. Zatímco pouhé zrušení by určitě neprošlo.

0/0
18.6.2015 18:34

P45a47u80l 27G37l71a94b76a65s72n18i41a 9292452203964

Daně z vozidla, benzínu, a ty ostatní položky, které uvádíte, jdou jen částečně zpět do oprav a údržby silnic. Podstatná část jde na úplně jiné účely, lidově řečeno, s těmi prostředky se látají díry v státním rozpočtu.

+1/0
18.6.2015 23:07

M42a85r66e96k 17T34u40r22n88o16v23e74c 7545762370246

No jo, jenže nedělám si iluze, že kdyby zavedli daň z vozidla, že to bude nějaké jiné. Prostě příjem státního rozpočtu. Doufám, že aspoň to, co se vybere u nás za dálniční známky a mýto u větších aut jde opravdu do dálnic...

Jako v Praze s parkovacími zónami. Za vybrané peníze se přeci měly stavět ty parkovací domy... Dneska na tom akorát vydělávají firmy, co to jakože pro městské části provozují, pak odtahové služby a na městské části už asi moc nezbývá a parkovací dům se za tu dobu snad nepostavil ani jeden...

+1/0
19.6.2015 9:39

P36e84t11r 84K19u57n86e97š 4597897770

...kontroly... pardon

0/0
18.6.2015 15:00

P72e98t66r 87M53i91c48h53a34l 2170664981202

Mýtné pro osobní auta je zhovadilost všude. Ve spotřební dani a DPH se státu odvádí cca 60 % už teď a osobní auta dálnice neničí. Tedy je to jen další zdanění.

+6/0
18.6.2015 13:01

J16i68ř38í 31J57a30n31a87t44k93a 7145438444348

To víte základní hodnota EU je svobodný pohyb po celé EU , tedy pokud na to máte ;-D

+1/0
18.6.2015 13:24

P86e84t98r 68M47u27n56z66a22r 1315271699816

Docela by mě zajímalo, jestli by právně prošlo to, že by si Německo udělalo bilaterální dohody s ostatními státy, že jejich řidiči nemusí platit za německé silnice, pokud Němci nemusí platit u nich.

+3/0
18.6.2015 12:36

Z16d33e13n16ě69k 84J89o78n50á28š 9641499396670

Ono se to němcům i trošku hodí, protože relita je taková, že by ten systém do konce roku nestihli připravit. Ještě nevypsali výběrové řízení. Takhle se to svede na EU, rakousko a vše se stihne o tok později.

+1/0
18.6.2015 11:56

A88n38t15o61n53i19n 67N60e67m35e47c 7298813631480

Vinety nebudou v Nemecku nikdy, zadne obavy.

Nemecky stat kasiruje vlastni obcany (vcetne privatnich majitelu aut)

rocne od 100€ az do 350 € silnicni dan za jedno auto, takze od nich uz nemuze dalsi poplatek za dalnice pozadovat.

Snizit dane vlastnim motoristum nemecky stat take nemuze, protoze by vybral na vinetach podstatne mene. Vybral by asi 0,5 miliardy € rocne, zatimco dan z motorovych vozidel obnasi mnoho miliard rocne. Takze nemecti obane budou dale platit a cizinci budou tech 13.000 km dalnic pouzivat zdarma.

Lepe jsou na tom v Cesku. Zadna dan pro privatni lidi a opravy dalnic zaplati EU, resp. Nemci.

Takze vse zustane pri starem.

0/0
18.6.2015 11:00

L55u17k13á87š 47B25r64a41n86d44e57j54s 2553465661431

Silniční daň zůstane, pouze se sníží tak, aby to + - vycházelo nastejno. A cokoli přinesou cizinci, je přínosem. Já Němcům v tomhle fandím, a to říkám i proto, že tam občas jezdím, takže se mi to prodraží. Mají na to plné právo, i podle unijních předpisů.

+2/0
18.6.2015 11:21

P29e17t59r 66K38u17n68e73š 4607247540

Bohužel zřejmě nemají. Němec si může ponížit v německu placenou daň o cenu mýta, já si v německu placenou daň (například z ceny tam zakoupeného paliva) o cenu mýta ponížit nemohu. Chápu to jako diskriminaci.

0/−1
18.6.2015 14:10

O64l76d68ř50i13c35h 39J93a21n60e61č90e52k 8349966283271

nevím, proč by výše popsané mělo Němcům zabránit dálnice zpoplatnit.

100 až 350€ silniční daň (a dálnice zdarma) je ještě v pohodě - v Rakousku je silniční daň každopádně vyšší (cca. těch 350€ se platí za motor 74kW, čili za silné auto se dostanete až k 1000€), k tomu dálniční známka za téměř 90€ a registrační daň někde kolem 8% z ceny auta (u normálních osobních aut - počítá se podle emisí, takže u těch velkých se silnějším motorem je opět vyšší).

nehledě na Dánsko nebo Norsko - registrační daň kolem 200% z ceny...

+1/0
18.6.2015 13:22

K94a63r21e23l 11N91o27v21o31t95n20y 6489471399365

Nevim, kde jste prisel na strop 350€, ja mam nejslabsi diesel z nabidky Audi a platim 340€, rekl bych, ze silne motory se klidne vyhrabou nekam k 800€

+2/0
18.6.2015 13:42

Z33u69z98a63n27a 92V54o28l26n52a 1559814672266

Chapu namitky EU. Ale nechapu Nemce, proc proste tu silnicni dan nezrusi. Pak zavedou myto na vsech silnicich, nejen dalnicich a jsou tam kde chteji byt... Nebo ne?

+4/−1
18.6.2015 9:34

M16i42c40h87a50l 77H95r12u41b63o84š 4500397802385

v Bulharsku je tiež nálepka na všetky cesty a hotovo...

0/0
18.6.2015 12:33

O28l55d72ř31i34c66h 81J34a43n11e33č50e45k 8949706553191

ne. politici naslibovali, že zpoplatní zahraniční řidiče a domácím zátěž nezvednou. kdyby paušální silniční daň nahradili výkonovým zpoplatněním, řada Němců by nadávala (po právu), že platí výrazně více.

já nějak moc nechápu, v čem je problém, aby Němci při zaplacení jejich silniční daně dostali roční vinětu zdarma (nebo třeba za 1€) - ať už by měla být potřeba jen pro dálnice nebo všude. a řidiči, kteří v Německu silniční daň neplatí, by si ji museli koupit.

jediné, co mi vadí, je, že Němci hodlají u zahraničních řidičů na dálnicích o stovky % rozlišovat, jestli mají 2 roky starý benzíňák nebo 5 let starý nafťák.

0/0
18.6.2015 13:28
Foto

J93a25n 63N79e59b95e61s 5400308383453

Pane Janecek, silnicni dan v Nemecku se ale take plati podle motoru. Takze ja za benzin 1,8  platim ca. 130 eur za rok a kolega s dieslem  plati asi 350 eur.

0/0
18.6.2015 13:53

O77l75d63ř72i88c96h 95J81a60n42e58č33e18k 8969866273361

to nepopírám - jakkoliv nevím, jak jsou sazby nastaveny v Německu, protože tam jsem auto nikdy registrované neměl - a regulovat takto "domácí" motoristy (domácí podle místa registrace auta, nikoliv podle státní příslušnosti) dává smysl.

státy se tím snaží přesvědčit své motoristy, aby si pořizovali úspornější a ekologičtější auta, a když už nechtějí, tak je aspoň pořádně zkasírovat. jenže zatímco u "domácích" řidičů to dává smysl, u těch, kteří do Německa přijedou čas od času ze zahraničí, je to jen nesmyslná byrokracie, která ovzduší v Německu stejně nezlepší a už vůbec ne ve městech, o která jde v otázce emisí především. spíše naopak, pokud se řidiči starších dieslů kvůli drahým dálničním známkám budou dálnicím vyhýbat!

pokud to schválí v této podobě, tak já už se svým dieslovým autem na německou dálnici nepláchnu.

0/0
18.6.2015 14:38

O60l17d69ř17i75c89h 44J65a74n48e94č75e69k 8939466533881

vybaví Němci po zavedení tohoto způsobu zpoplatnění dálnic všechna prodejní místa dálničních kuponů terminálem, který naskenuje kompletní technický průkaz a podle toho spočítá cenu týdenního kuponu?? 8-o

0/0
18.6.2015 14:43
Foto

M64i34r69o77s55l96a73v 72S58t27e45i90n55e82r 6728784343785

Samozřejmě je to nesmysl, jako ty viněty obecně. Ale když se začne tímto způsobem bláznit, nebude zatěžko i podle klíčových kódů zařadit projíždějící auto do nějakých ekologických tabulek. Problém vznikne pouze, kdyby někdo přijel s TukTukem z Indie nebo rikšou.

0/0
21.6.2015 7:00

K22a67r37e12l 85N29o16v24o58t11n15y 6899471229795

Vyse silnicni dane se pocita ze stari vozidla a z ekologicke zateze, kterou vozidlo predstavuje. Je tam mnohem vic parametru, ale tohle je asi tak ten nejvetsi problem pro spravedlivy vypocet ceny nalepky. Napr. ja platim za 5 let stary diesel dan 340€, nove hybridni auto treba jen 80€. Tohle promitnout do nalepky je slozite.

0/0
18.6.2015 13:50

O28l41d62ř56i58c14h 20J95a43n26e72č98e74k 8299646323961

právě protože je to složité, tak by se to sice mělo dělat u silniční daně, ale ne u týdenních silničních známek, když jejichž občasné uživatele - řidiče aut registrovaných mimo Německo to k nákupu ekologičtějšího auta stejně nepřesvědčí.

0/0
18.6.2015 14:41

P45e24t33r 85K60u62n48e50š 4707417470

To je pravda. Jestliže nejvyšší daň je za rok 350 Eur, tak můžou udělat roční známku za 350 Eur a denní známku pro osobní auta za 2 Eura a prodávat známky přesně na dny... To by asi bylo celkem jednoduché a fér, ne?

+1/0
18.6.2015 14:14

J72a67n 67P78š32e21n36i51č19k31a 2740748123712

Ano to by bylo zajimave. Kdyby zrusili dan z vozidla a dalnicni znamku nasadili tak, aby jim to vynahradila.

0/0
19.6.2015 9:36

O92l85d22ř30i41c93h 93J77a18n54e32č88e92k 8679786243161

naprosto chápu, že Němci své dálnice pro cizince chtějí zpoplatnit - mají jednu z nejhustších sítí v Evropě a jako jedni z mála "zdarma".

ale naprosto nechápu zpoplatňovat ZAHRANIČNÍ řidiče podle toho, co mají pod kapotou - a už vůbec ne na dálnicích, ve městech by to ještě pochopit šlo. ten poplatek by měl být pro všechny stejný a jako všude jinde, takhle z toho bude jen moře byrokracie.

+4/0
18.6.2015 9:30
Foto

V86l72a72s33t75i57m92i75l 63V92o23n22š74o69v49s30k24ý 4660762353307

Je videt, ze nejste absolutne v obraze. Kdo mluvi o ZAHRANICNICH ridicich? Zpoplatnene dalnice maji byt pro vsechny, jen s tim rozdilem, ze se hodnota dalnicni znamky odecte pro auta registrovna na uzemi BRD od silnicni dane, ktera v CR NEEXISTUJE!

Ziji v Nemecku uz par let, platim ca 600 EUR havarijni pojisteni + ca 130 EUR kazdy leden silnicni dan at mi auto stoji v garazi nebo at s nim jezdim. A aby toho nebylo dost, tak si kazdy rok kupuji ceskou dalnicni znamku.

+1/0
18.6.2015 11:28
Foto

V39l46a53s93t58i22m55i43l 27V68o72n94š25o86v11s38k47ý 4270372293537

= mluvim o osobnich automobilech, nikoliv o nakladni doprave. Nevim jak to tam funguje.

0/0
18.6.2015 11:30

O76l11d79ř65i43c84h 82J67a78n10e11č87e85k 8569366293381

jsem absolutně v obraze, pojmem "zahraniční řidič" zde nemyslím občana jiného státu než BRD, nýbrž řidiče vozidla, které je mimo BRD registrováno a tudíž neplatí v Německu silniční daň, jen se mi to nechce neustále vypisovat, protože většina to stejně chápe. tak sorry za nedorozumění.

já vím, že v Německu platíte silniční daň, která v Česku pro soukromé osoby neexistuje (pro podnikatele ano!). a pokud za ni platíte 130€ ročně, tak Vám jen závidím (tedy pokud to není za prdítko s motorem 35kW, jako že asi ne), protože já v Rakousku platím cca. 350€ (za 74kW) a k tomu téměř 90€ za místní dálniční známku, na kterou mi nikdo slevu proti silniční dani nedá.

nepřu se s Vámi o tom, jestli německé dálnice mají být zpoplatněny. nelíbí se mi, že s dieslovým motorem mám platit několikanásobek toho, co bych platil se stejně silným benzinovým. takovéhle regulace se mají uplatňovat na "domácí" řidiče (opět - nemám na mysli státní příslušnost, ale místo registrace vozidla), ale ne na cizince na dálnicích, protože ti se přeci při nákupu auta nerozhodují podle ceny německé dálniční známky a svými několika cestami ročně tamní ovzduší nijak podstatně neznečišťují. podle mě je to v tomto případě zcela nesystémové.

0/0
18.6.2015 13:40

K26a44r46e42l 45N33o50v26o58t82n48y 6919751499485

Muzu se zeptat cim jezdite a v jakem meste? Ja platim totiz v Mnichove pres 900€ havarku a 340€ silnicni dan. A kdyz vyjedu o prazdninach a predevsim v zime na dalnice a silnice okolo Mnichova, tak se muzu zblaznit. Vsude Stau a vsechno mimonemecti ridici.

0/0
18.6.2015 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.