Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy hledají, kdo jim bude provozovat spací vozy další roky

Po velké soutěži na provoz jídelních vozů vypsaly České dráhy další velkou zakázku na služby. Ve dvou soutěžích s odhadovanou cenou 140 milionů korun hledají provozovatele svých lůžkových a lehátkových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e46t43r46a 89N73o56v73á87k70o95v55á 7568896254488

Jak se na to horní lehátko leze? Nikde na fotkách to nemůžu objevit.

0/0
7.3.2016 10:48
Foto

J72a67n 80V24a29l16a61l24í57k 6826649180726

Myslim že je tam někde ukrytý žebřík

+4/0
7.3.2016 10:55

R78a95d84e54k 42J30a60n66a50t67a 9805346734212

Žebřík. Buď před oknem, nebo po straně u dveří. Bývá i sundavací, tak ho na focení mohli sundat.

+1/0
7.3.2016 14:36

J49a24k29u65b 37F59e28i90f75a45r 7839949846849

Nechápu proč si toto nemohou provozovat sami. Mají de-facto monopolní postavení, zaměstnanců jako much, zázemí také. Ale ono je pro někoho asi lepší to "vyčlenit" a od někoho nakoupit. Taková malá domů. Že to pak stojí dvojnásobek evidentně nikoho netrápí, však on ztrátu zatáhne stát, že?

+2/−1
7.3.2016 7:56

R28a88d16e18k 47J11a19n73a20t11a 9245686634802

Tak ony to dnes provozují JLV, což je 100% dceřinná společnost ČD. Takže si to vlasně sami provozují. Jinak to může mít velký význam, zadávat to dceřiné či zcela jiné společnosti. Například tím omezíte vliv odborů. Platí to i mimo železnici. Např. zaměstanci Germanwings nemají za sebou tak silné odbory jako mateřská Lufthansa.

+1/0
7.3.2016 14:39

M31i98r10o88s55l94a21v 98P38a27v37l58í53č87e29k 7493690475444

To je slušná pálka.

0/0
7.3.2016 1:45

R75a47d61e61k 71J86a71n12a74t13a 9275516674942

Zajímavé je, jak pan Sůra (nevím, zda vědomě, či nevědomě) přebírá terminologii Regiojetu. "Spací vozy" tomu totiž začal říkat až Jančura. Zažité názvy jsou ubytovací vůz, lůžkový vůz, lehátkový vůz.

Čekám, kdy začne titulovat vlakvedoucí ČD "teamleader" :-)

+6/−10
6.3.2016 23:21

J46a69n 75S45ů94r49a 4895723283592

Počet znaků v titulku je omezen. Navíc myslím, že pro laického čtenáře je slovo spací srozumitelnější, než ubytovací. I proto jsou v textu obě slova. Slovo teamleader v mých textech opravdu nikdy nenajdete:)

+11/−1
6.3.2016 23:36

J87i80ř88í 56K30v54ě70š 1403766332871

"Spací vozy" se tomu říkalo dávno před Jančurou. Alespoň tady u nás. :-)

+8/−1
7.3.2016 2:02

M43i68c47h37a12l 82M91i46l95l21e75r 9686622169282

rad bych oponoval. "Spaci vozy" se luzkovym vozum rikalo lidove uz za ery Compagnie Internationale des Wagons-Lits, ktera provozovala spojeni s luzkovymi a jidelnimi vozy po velke casti Evropy. Muj deda a jeho svagr s nimi jezdili 1919-1939 a 1945-1949, nez jim komunisti sebrali cestovani pas protoze nebyli prokadrovanymi cleny strany.

Ubytovaci vuz neni zazity nazev. Dlouhodobe zazity je luzkovy vuz, lehatkovy vuz. Tyhle nazvy si sam pamatuji z 60.let, kdy jsem jel nekolika spoji s lehatkovymi i luzkovymi vozy.

+5/0
7.3.2016 2:55

M52i14c74h96a54l 12M28i11l72l90e96r 9246802309422

PS. odjel jsem z Evropy koncem 60.let, ale v pozdejsich letech jsem zase nekolika evropskymi luzkovymi vozy jel (2004 - 2014).

Na ceskem uzemi CD zasadne pouzivaji vyrazy luzkovy vuz, lehatkovy vuz, nikoliv ubytovaci.

+2/0
7.3.2016 2:59

M85i74r44o16s13l10a37v 17Z91i65k96m36u32n48d 6228222367508

"Ubytovací" vůz je jak lehátkový, tak lůžkový ... spací vůz (spacák) je zaměstnanecká hantýrka označující dlouhá desetiletí lůžkový vůz ...

0/−1
7.3.2016 7:15

A12l11a66n 65Ř78e78p85k24a 4675746

A ta soutěž na jídelní vozy dopadla jak? Pořád se soutěží, nebo znova vybrali JLV? ;-)

+1/0
6.3.2016 20:19

J46a14n 68S21ů26r62a 4345113343552

Stále se soutěží

+5/0
6.3.2016 21:38

T13o28m25á95š 81D41v56o75ř95á61k 3595783706736

Pořád se soutěží o to, jak vybrat JLV.:-)

0/−2
7.3.2016 7:48

M78a28r75t30i95n 64H30a87n42z62a69l 8868959859195

Ve výpisu mi chybí sezonní Split, Bar a Burgas - nějaká změna, nebo se pan Sůra podíval jen na aktuálně jedoucí vlaky?

+8/0
6.3.2016 19:40
Foto

J69a24n 21V86a79l46a83l85í69k 6826469320206

Nejistý je zatím provoz lůžkových a lehátkových vozů na Balkán do Splitu a černohorského Baru. „Provoz bude zajištěn podle aktuální bezpečnostní situace na Balkáně,“ dodal Štáhlavský.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-soutezi-provozovatele-ubytovacich-vozu-pc6-/eko-doprava.aspx?c=A160306_133034_eko-doprava_suj

+7/0
6.3.2016 20:44

P28e15t24r 67V43l93c41e96k 5862135155687

pořád nerozumí těm bezpečnostním rizikům na Balkáně.....na Balkáně žádné bomby nebouchají, tam se na chvíli zadrží migranti (pokud je někdo na delší dobu v přesně definovaném místě nezadrží déle hraniční ploty). Ze stejného důvodu se tedy musím divit, proč jezdí vlaky do Německa či Paříže, kde je riziko nastražených bomb a koncentrace migrantů nesrovnatelně vyšší....

0/−2
7.3.2016 7:20

J34a24n 85J62a35r94o44š 3693656369473

Minulý tok to bylo na balkáně naprosto v pohodě. Jen trochu chaos býval v Budapešti. Ale jinak po celé cestě si do vlaku nikdo nesnažil dostat. Občas bylo vidět u trati pár lidí,ale nic dramatického

+1/0
7.3.2016 8:29

M48i90c89h37a94l 42M16i47l58l42e20r 9696362479122

je zvykem luzkove vozy zamykat v oblastech, kde mohou byt pripade nejake problemy cestou.

0/0
7.3.2016 17:48

J53a12n 54S22ů82r20a 4165283543312

Tabulka je přímo z Českých drah. a jinak viz text a příspěvek pana Valalíka.

+1/0
6.3.2016 23:39

P96e33t43r 87B11e61z53s91t66a75r76o52s66t46i 2649806653551

Chtělo by to změnu... Už jsou všude nové nebo rekonstruované vozy, proto zahodit JLV , nabrat někoho akcnejsiho a zvýšit propagaci...

0/−5
6.3.2016 19:28

R35o24b53e58r24t 33M50r42o25c53z53k36o42w71s44k15i 7968190719584

Kdyby se tu postavili skutečné rychlotratě, ani by spací vozy nebyli třeba :-P

+8/−2
6.3.2016 19:22

R57a79d65e77k 68J71a35n11a44t17a 9565116534592

"Tu" by nestačilo. Musel byste tu rychlou trať postavit v celé trase, takže třeba až do Burgasu, Splitu, Baru, Varšavy. A zní to překvapivě, ale z Mnichova do Švýcarska nevede žádná rozumná trať, takže ani ten Zürich vysokorychlostně nezávisí jen na nás ...

+3/0
6.3.2016 20:46

P91e40t76r 48F18o19l46t67y46s 7105471390428

Jděte s tou německou logikou k šípku. Noční vlaky jsou potřeba, protože tak či tak denní vlak dojede do cíle pozdě, ať jede rychle nebo pomalu. Např. takový chybějící Excelsior. Když jsem skončil v podvečer v práci, stihl jsem ještě mnoho věcí a poté před půlnocí na vlak, cestou jsem se vyspal (samozřejmě jsem stihl se prospat i trochu doma) a před pátou hodinou ráno jsem mohl být v cíli na brigádě. Dneska Excelsior nejezdí a pokud chci jet na brigádu, tak musím jet prakticky z práce ani domů to nestihnu (nanejvýš pokud jedu autem, tak na otočku), přijet do Prahy ještě před půlnocí a co dělat do pěti do rána a kde spát (krom cestou Pendolina nebo klasického vlaku, kde to na spaní moc není)? A než se člověk dohrabe k nějakému ubytování za rozumnou cenu, tak to stejně ztrácí význam, protože se víc nevyspí, ba naopak míň, je tam více cestování pražskou MHD a celá ta sranda se mi klidně i třikrát prodraží a to to porovnávám včetně rezervace lehátka v onom Excelsioru. A ne, nevytrhne mě další noční vlak, který je v Praze v půl sedmé a nevytrhnul by mě ani rychlovlak s odjezdem v 5 a příjezdem v 7 (například). A lidé s takovými cestovními potřebami je mnoho. Jsem rád, že v tom Německu se proti záměrům DB lidé bouří. Věřím, že to k něčemu bude a třeba to povede k dalšímu otevření trhu v této oblasti.

0/0
8.3.2016 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.