Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy hledají, kdo jim bude provozovat spací vozy další roky

Po velké soutěži na provoz jídelních vozů vypsaly České dráhy další velkou zakázku na služby. Ve dvou soutěžích s odhadovanou cenou 140 milionů korun hledají provozovatele svých lůžkových a lehátkových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e84t83r11a 10N86o27v13á33k30o95v51á 7148906814128

Jak se na to horní lehátko leze? Nikde na fotkách to nemůžu objevit.

0/0
7.3.2016 10:48
Foto

J64a83n 77V22a93l32a95l93í98k 6266859300496

Myslim že je tam někde ukrytý žebřík

+4/0
7.3.2016 10:55

R65a44d96e65k 40J16a21n70a37t55a 9905816244682

Žebřík. Buď před oknem, nebo po straně u dveří. Bývá i sundavací, tak ho na focení mohli sundat.

+1/0
7.3.2016 14:36

J60a65k52u95b 34F20e27i73f89a61r 7329979726899

Nechápu proč si toto nemohou provozovat sami. Mají de-facto monopolní postavení, zaměstnanců jako much, zázemí také. Ale ono je pro někoho asi lepší to "vyčlenit" a od někoho nakoupit. Taková malá domů. Že to pak stojí dvojnásobek evidentně nikoho netrápí, však on ztrátu zatáhne stát, že?

+2/−1
7.3.2016 7:56

R83a83d23e66k 76J46a88n32a39t21a 9965786214742

Tak ony to dnes provozují JLV, což je 100% dceřinná společnost ČD. Takže si to vlasně sami provozují. Jinak to může mít velký význam, zadávat to dceřiné či zcela jiné společnosti. Například tím omezíte vliv odborů. Platí to i mimo železnici. Např. zaměstanci Germanwings nemají za sebou tak silné odbory jako mateřská Lufthansa.

+1/0
7.3.2016 14:39

M19i91r95o97s34l71a40v 50P13a91v75l12í75č74e82k 7743660665264

To je slušná pálka.

0/0
7.3.2016 1:45

R36a85d23e87k 24J44a34n45a30t53a 9555266234452

Zajímavé je, jak pan Sůra (nevím, zda vědomě, či nevědomě) přebírá terminologii Regiojetu. "Spací vozy" tomu totiž začal říkat až Jančura. Zažité názvy jsou ubytovací vůz, lůžkový vůz, lehátkový vůz.

Čekám, kdy začne titulovat vlakvedoucí ČD "teamleader" :-)

+6/−10
6.3.2016 23:21

J18a81n 93S63ů96r36a 4425483803912

Počet znaků v titulku je omezen. Navíc myslím, že pro laického čtenáře je slovo spací srozumitelnější, než ubytovací. I proto jsou v textu obě slova. Slovo teamleader v mých textech opravdu nikdy nenajdete:)

+11/−1
6.3.2016 23:36

J47i63ř11í 70K16v57ě71š 1533806512341

"Spací vozy" se tomu říkalo dávno před Jančurou. Alespoň tady u nás. :-)

+8/−1
7.3.2016 2:02

M60i30c77h60a72l 87M50i85l94l86e77r 9406932939802

rad bych oponoval. "Spaci vozy" se luzkovym vozum rikalo lidove uz za ery Compagnie Internationale des Wagons-Lits, ktera provozovala spojeni s luzkovymi a jidelnimi vozy po velke casti Evropy. Muj deda a jeho svagr s nimi jezdili 1919-1939 a 1945-1949, nez jim komunisti sebrali cestovani pas protoze nebyli prokadrovanymi cleny strany.

Ubytovaci vuz neni zazity nazev. Dlouhodobe zazity je luzkovy vuz, lehatkovy vuz. Tyhle nazvy si sam pamatuji z 60.let, kdy jsem jel nekolika spoji s lehatkovymi i luzkovymi vozy.

+5/0
7.3.2016 2:55

M28i76c39h34a76l 55M93i75l34l22e72r 9286872579102

PS. odjel jsem z Evropy koncem 60.let, ale v pozdejsich letech jsem zase nekolika evropskymi luzkovymi vozy jel (2004 - 2014).

Na ceskem uzemi CD zasadne pouzivaji vyrazy luzkovy vuz, lehatkovy vuz, nikoliv ubytovaci.

+2/0
7.3.2016 2:59

M73i73r87o83s86l13a42v 89Z19i85k56m52u92n23d 6178682177898

"Ubytovací" vůz je jak lehátkový, tak lůžkový ... spací vůz (spacák) je zaměstnanecká hantýrka označující dlouhá desetiletí lůžkový vůz ...

0/−1
7.3.2016 7:15

A86l79a41n 28Ř13e95p39k84a 4945646

A ta soutěž na jídelní vozy dopadla jak? Pořád se soutěží, nebo znova vybrali JLV? ;-)

+1/0
6.3.2016 20:19

J87a54n 10S91ů84r31a 4235893553162

Stále se soutěží

+5/0
6.3.2016 21:38
Foto

T89o48m38á67š 53D77v33o62ř80á67k 3645153816416

Pořád se soutěží o to, jak vybrat JLV.:-)

0/−2
7.3.2016 7:48

M17a26r80t69i77n 57H98a91n47z53a45l 8198929709315

Ve výpisu mi chybí sezonní Split, Bar a Burgas - nějaká změna, nebo se pan Sůra podíval jen na aktuálně jedoucí vlaky?

+8/0
6.3.2016 19:40
Foto

J79a33n 61V61a26l51a58l22í86k 6506789420586

Nejistý je zatím provoz lůžkových a lehátkových vozů na Balkán do Splitu a černohorského Baru. „Provoz bude zajištěn podle aktuální bezpečnostní situace na Balkáně,“ dodal Štáhlavský.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-soutezi-provozovatele-ubytovacich-vozu-pc6-/eko-doprava.aspx?c=A160306_133034_eko-doprava_suj

+7/0
6.3.2016 20:44

P26e39t59r 15V23l91c75e13k 5602455415557

pořád nerozumí těm bezpečnostním rizikům na Balkáně.....na Balkáně žádné bomby nebouchají, tam se na chvíli zadrží migranti (pokud je někdo na delší dobu v přesně definovaném místě nezadrží déle hraniční ploty). Ze stejného důvodu se tedy musím divit, proč jezdí vlaky do Německa či Paříže, kde je riziko nastražených bomb a koncentrace migrantů nesrovnatelně vyšší....

0/−2
7.3.2016 7:20

J24a51n 93J91a58r60o17š 3123826579163

Minulý tok to bylo na balkáně naprosto v pohodě. Jen trochu chaos býval v Budapešti. Ale jinak po celé cestě si do vlaku nikdo nesnažil dostat. Občas bylo vidět u trati pár lidí,ale nic dramatického

+1/0
7.3.2016 8:29

M13i87c40h81a94l 38M40i89l44l98e82r 9616872479322

je zvykem luzkove vozy zamykat v oblastech, kde mohou byt pripade nejake problemy cestou.

0/0
7.3.2016 17:48

J26a27n 66S70ů44r90a 4155463743572

Tabulka je přímo z Českých drah. a jinak viz text a příspěvek pana Valalíka.

+1/0
6.3.2016 23:39

P65e63t36r 43B76e59z11s19t36a70r74o40s96t47i 2719696103421

Chtělo by to změnu... Už jsou všude nové nebo rekonstruované vozy, proto zahodit JLV , nabrat někoho akcnejsiho a zvýšit propagaci...

0/−5
6.3.2016 19:28

R72o62b63e55r69t 41M42r49o40c48z65k10o65w23s82k26i 7408110969234

Kdyby se tu postavili skutečné rychlotratě, ani by spací vozy nebyli třeba :-P

+8/−2
6.3.2016 19:22

R84a96d72e34k 26J72a91n29a79t94a 9115436584422

"Tu" by nestačilo. Musel byste tu rychlou trať postavit v celé trase, takže třeba až do Burgasu, Splitu, Baru, Varšavy. A zní to překvapivě, ale z Mnichova do Švýcarska nevede žádná rozumná trať, takže ani ten Zürich vysokorychlostně nezávisí jen na nás ...

+3/0
6.3.2016 20:46

P83e21t11r 95F32o93l92t46y21s 7455181700578

Jděte s tou německou logikou k šípku. Noční vlaky jsou potřeba, protože tak či tak denní vlak dojede do cíle pozdě, ať jede rychle nebo pomalu. Např. takový chybějící Excelsior. Když jsem skončil v podvečer v práci, stihl jsem ještě mnoho věcí a poté před půlnocí na vlak, cestou jsem se vyspal (samozřejmě jsem stihl se prospat i trochu doma) a před pátou hodinou ráno jsem mohl být v cíli na brigádě. Dneska Excelsior nejezdí a pokud chci jet na brigádu, tak musím jet prakticky z práce ani domů to nestihnu (nanejvýš pokud jedu autem, tak na otočku), přijet do Prahy ještě před půlnocí a co dělat do pěti do rána a kde spát (krom cestou Pendolina nebo klasického vlaku, kde to na spaní moc není)? A než se člověk dohrabe k nějakému ubytování za rozumnou cenu, tak to stejně ztrácí význam, protože se víc nevyspí, ba naopak míň, je tam více cestování pražskou MHD a celá ta sranda se mi klidně i třikrát prodraží a to to porovnávám včetně rezervace lehátka v onom Excelsioru. A ne, nevytrhne mě další noční vlak, který je v Praze v půl sedmé a nevytrhnul by mě ani rychlovlak s odjezdem v 5 a příjezdem v 7 (například). A lidé s takovými cestovními potřebami je mnoho. Jsem rád, že v tom Německu se proti záměrům DB lidé bouří. Věřím, že to k něčemu bude a třeba to povede k dalšímu otevření trhu v této oblasti.

0/0
8.3.2016 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.