- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak hlavně aby vyměnili americkou avioniku a nemuseli žádat USA o povolení export-control u každý zakázky.
Pokud chce tahle země pomáhat s výrobou a distribucí... Tuším že Polibek smrti se tomu říká.
Do Iráku se vyvezly v době, kdy potřebovali cokoliv, co lítá a bude to nejrychleji dostupný. Tohle se opravdu nedá popsat jako úspěch.
A už umí alespoň nadzvukovou rychlost?
Na co by asi byla nadzvuková rychlost pro tento typ letadla ?
Kéž by se podařilo zajistit odbyt a rozjet znovu výrobu L159 a dosáhnout minimálně věhlasu L39. Souhlasím, že nejlepší tah byl prodej do Iráku, kde mají letouny bojové nasazení a dle zpráv v TV jsou piloti L159 nadšení. Lepší reklama než ostré nasazení v boji být ani nemůže. Škoda, že v TV nedají nějaké video z bojové akce. Možná by tu někteří diskutující neměli, tak hloupé řeči a byli by alespoň v koutku duše hrdí, že se v naší maličkaté a krásné zemičce vyrábějí takovýhle parádní letadla. Spousta států naší velikosti nám může jenom závidět.
Petře, to nejste troškař - "Albík" se stal ve své kategorii nejrozšířenějším aeroplánem na světě. To je jako napsat, že "Alkáč" minimálně překoná světový rekord. Nepřekoná. Přesto jde to dobré letadlo a rozhodně má uplatnění. Pokud bude L-159 nabízená v obou verzích (jedno i dvoumístné), má na trhu šanci a není to šance jediná (viz. L-39NG).
Proboha - zase promo článek! Stačí, že s někým jednají - třeba s Irákem, fakt super movitý zákazník, a už se píšou články, jakoby to bylo něco úžasného.
Pravda je, že to žádné nové letadlo není, pouze upravená dvoumístná (cvičná) verze normální L159, kterých tam v prezervativech stojí mraky.
Ovšem Sobotka ihned musí přispěchat s nabubřelým tvrzením, že stát jim pomůže! proboha, proč by to dělal? Aero patří obskurní společnosti Penta (pardon, ještě obskurnější společnosti Tularosa, která má v živnosťáku správu a pronájem nemovitostí) - tedy soukromé společnosti - proč by jí měl stát pomáhat? Navíc když se jedná o zcela neperspektivní stroj bez nejmenší šance se prosadit na světových trzích.
No - ono to má zajisté souvislost se skandální privatizací Aera, na které se právě socani podepsali. S Kalouskem.
Stat by podporovat mel. Ne financne, ale lobingem. Tak to chodi vsude na svete. Skandalni privatizace? Pred privatizaci firma v cervenych cislech. Po privatizaci v zisku....
Nadzvuková rychlost znamená také daleko větší poloměr zatáčky. Dostat cíl do hledáčku nepotřebuje ani tak velkou rychlost, jako spíš obratnost- rychlá změna směru i rychlosti dělá takové letadlo těžko zasažitelné. Akrobacii v nadzvukové rychlosti asi nikdo ani nezkouší- rychlost je důležitá zejména pro dosažení bojové oblasti v co nejkratším čase.
Obrana má svá letadla zpravidla rozmístěná na vlastním území, takže je ani na tu nadzvukovou rychlost nemusí dostat, musí letět těm cizím spíš naproti a dobře mířit. Na pozemní cíle je nutná nosnost pro těžké rakety a pancéřování odolávající pěchotním zbraním. Nadzvukovou rychlost mají rakety vzduch- vzduch, ty dostihnou i nadzvukový letoun ve stratosféře.
Podzvukové letouny se hodí na hlídkové lety, mohou mít i přídavné nádrže. Vydrží ve vzduchu i bez tankování déle, než nadzvukové. Dnes bude asi nejdůležitější vojenská elektronika a optimální spolupráce celého obranného systému.
No, když si představím rozměry ČR, pak se ta nadzvuková rychlost využije opravdu minimálně.
proc to nevyrobi z papundeklu? vyrobit neco co nikdo nechce ..... je to skoda, tradicni a krasne letadlo.
„Právě tento zdařilý prodej těch zbylých zakonzervovaných letounů otevřel potenciál možností a oslovil potenciální odběratele,“ uvedl v pátek Sobotka.
Teď by nám měl ještě pan Sobotka sdělit, jak veliká je finanční ztráta . V USA prý z nich dělají cvičné terče pro jiná vojenská letadla.
"cvicne terce" jsou v tomhle pripade cerveny tym, kdy piloti Drakenu predstavuji při cviceni nepritele
a maj už na ně připravené ty pytle s umělou atmosérou....?