Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

Pendolino se v pondělí ráno vydalo na pravidelnou cestu s první rekonstruovanou soupravou. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do Košic, tedy nejdelší spoj, který tyto naklápěcí jednotky obsluhují. Pendolino cestujícím nabídne větší pohodlí a lepší služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69l35a53s31t36i77m34i64l 84K41o25c36u31r48e56k 4586273520414

Jednička vynikající, dvojka otřesná. Ta modrá barva ve dvojce nesvědčí o zdravém rozumu. Je to ošklivé - málo kompaktní i tvarově.

Ale vinu na tom nese především zadavatel, který požadoval vytvořit obrovský rozdíl mezi I. a II. třídou. Kdo nemá na první třídu, musí přeci sedět ve škaredém vagóně.

+1/−1
26.9.2017 6:22
Foto

J54a30n 24V69a73l91a82l82í48k 6836899750866

No to je logické přeci ve dvojce na tom nebudou stejně jako v jedničce.

0/0
26.9.2017 10:26

M77a90r92t46i48n 29K61ü37h65n 9376275921564

Druhá třída se mi osobně líbí myslím že je to věc vkusu. Sezení v ní je pohodlné a příjemné

+1/0
27.9.2017 11:40

M77a51t34ě35j 66V35o32n32d38ř63i21č18k10a 4894810568206

Mně se zdá dvojka včetně čalounění skvělá :)

0/0
28.9.2017 18:42
Foto

J21a49n 41V53a81l63a65l81í39k 6736509610836

Občerstvení lze objednat přímo ze sedačky

Prostřednictvím chytrého telefonu si navíc mohou cestující objednávat občerstvení přímo ze své sedačky.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/pendolino-doprava-interier-navrat-provoz-fij-/eko-doprava.aspx?c=A170925_111923_eko-doprava_jn

p.Kročo to už šlo i předtím to není žádná novinka...

+5/0
25.9.2017 21:18

J75a50n 21V63a27l54o31u89c43h 6972457538640

Další soupravy budou na modernizacích následovat, souprava nabořená kamionem stále chybí (byť její vozy zaskakují v dalších soupravách), takže je v provozu 5 souprav. A na větev, kde souprava obslouží denně 1 pár spojů, se Pendolino nasadí. Takže bude chybět tam, kde souprava za den obslouží i 5 spojů, tedy je nutné vymýšlet přesazování značně více pasažerů. Geniální...

0/−2
25.9.2017 19:45

R78a36d48e30k 72J43a54n98a84t24a 9985606734322

Nechápu poznámku s přesazováním? Koho je nutné přesazovat?

Jinak pokud se nepletu, má jednotka nasazená na obratu do Košic nejdelší denní proběh. Takže si modernizovaný interiér "užije" nejvíce oskm a to je v pořádku.

0/0
27.9.2017 8:04

J92o29s85e35f 73H59o52n87e90š 7721342140863

To se jedná o zdemolované Pendolino ze Studénky?

0/0
25.9.2017 19:43

M67a77r14t24i50n 18K26ü47h56n 9576745241494

Ne to ještě není provozuschopné. aktuálně má hotovou skřín a nejspíš se aktuálně dělá interiér a elektri instalace do provozu má jít někdy koncem zimy

0/0
27.9.2017 11:01

M89i64r54o57s96l83a24v 41Z77i78k88m10u75n55d 6858162627938

Stále nedosahuje komfortu rakouských ojetin, kde je především dostatek prostoru pro uložená zavazadla standardních rozměrů. Nechápu smysl té nohy u stolku, neschopnost konstruktéra. U německých jednotek řady 612 se dokázali bez podobné nohy obejít ...

+1/−2
25.9.2017 19:03

M98a83r11t20i93n 51K73ü55h86n 9636155871154

Na zavazadla jsou tam nově police uprostřed

0/0
27.9.2017 11:13

S44t27e56p22a95n 40T26o58t84h 8248319235298

Super... R^

+3/−1
25.9.2017 15:31

P17e39t35r 75Š48i67m66e57k 2989677636828

Je to moc pěkné.

+9/−1
25.9.2017 14:20

T12o59m58á22š 82T13a47t36í14č43e23k 5210492960108

Hm, vyměnili potahy. :-P

+1/−5
25.9.2017 13:35

J27i76ř51í 71B15á79r76t91ů 7882404649493

Nadešel čas objednat se k očnímu.

+2/−3
25.9.2017 16:38

T84o79m74á19š 51T18a53t38í82č26e89k 5300402290638

Vidím, co vidím. Dispozice sedadel, která obsahuje i taková místa, kde člověk vidí opěradlo před sebou a stěnu vozu vedle sebe, se nezměnila. Vidím zásuvky a vyměněné potahy.

A fanatický přívržence křápu pendolína, který Němci vrátili Italům jako nepoužitelný křáp před nějakými 30 lety.

+1/−1
25.9.2017 16:43

M70a94t56ě32j 37V21o63n33d43ř86i27č65k81a 4844820168506

Ten váš nepoužitelný křáp je zřejmě nejspolehlivějším vlakem na české železniční síti, přesnost vlaků Supercity je něco málo přes 90%.

0/−2
25.9.2017 17:40

T77o32m69á43š 25T12a58t71í64č27e34k 5170342430278

Nojo, bodejť by si ten křáp nehýčkali.

0/−1
25.9.2017 17:48

M76a96r60t12i67n 98R45u85z24i84c28k86a 1232958886147

Na svuj vek je to velmi spolehlivy a efektivni vlak, podobne jezdi ve spouste zemi, svycarsko, slovinsko, finsko, italie...

Dokonce si troufam rict, ze kdyz se kupuji ojetiny z rakouska, mohli se dalsi ojetiny pendolina koupit z italie, po takoveto uprave by mohli jezdit mezi krajskymi mesty kde mohou vyuzit klopidlo...

+1/−1
25.9.2017 18:33

M62a27r96t26i84n 60K77ü54h78n 9596975251924

Na svůj věk je to 14 let starý vlak jedná se tedy vlak prakticky noví vzhledem k životnosti 40 let má tedy ještě 26 let před sebou

0/0
27.9.2017 11:07

M90a26r67t80i28n 77R59u57z90i30c58k12a 1342158666167

Konstrukcne je to stary uz vlak, vychazi z II generace pendolin - nase konkretne z ETR 470 (vyroba 1993-1997, max. rychlost 200km/h), a to je jiz cca 25 let, ty nase byly vyrobeny se zpozdenim, ackoliv byly objednany uz v roce 1995, takze nam vydrzi dele, dnes uz je nastupce - III generace, nedavno III generaci kupovali polaci (vyroba 2006-dodnes, max. rychlost 300km/h),...

+1/0
27.9.2017 20:09

M33a96r24t33i69n 95K59ü72h26n 9306915451654

Poláci ale nekoupili pendolino koupili jednotky bez naklápění čili podstata pendolina nebyla naplněná a už vůbec ne Vmax 300. Pendolina mají Vmax 200 - 250. nehledě na to že v roce 1995 se obědnával úplně jiný vlak a u úplně jiné firmy. Fiat později zakázku převzal.

0/0
28.9.2017 20:13

M37a96r54t87i43n 53R62u75z75i86c79k18a 1852938466787

Ano, polaci kupovali bez naklapeni, ale to neznamena, ale jde o stejnou jednotku, ktera se s naklapenim vyrabi, ETR 610. Tyto vlaky maji max. az 300km/h, v Polsku se na tuto rychlost testovali, v beznem provozu zatim jezdi pouze 200km/h,...

v roce 1995 si CD objednali u konzorcial Fiat, CKD, MSV a Siemens, vlak s naklapenim vychazejici z jednotky ETR 470 jehoz vyrobcem byl Fiat. Po krachu CKD, vyrobu prevzal Alstom, ktery mezitim prevzal firmu Fiat a ktery bych ochoten nedokoncene jednotky jednotky vyrobit sam. Ceske pendolino tak dostalo napr. standardni cela soupravy - skrin melo totiz dodavat CKD.

ETR 470 se prestali vyrabet v roce 1997 a presto ceske nedokoncene soupravy byly vyrobeny az v roce 2006.

0/0
28.9.2017 20:42

M48a35r13t86i34n 30K56ü72h20n 9366835921704

zadne pendolino nema vice jak 250 Km/h

0/0
11.10.2017 22:17

M66a93r18t63i96n 28R13u37z19i88c48k39a 1192778196797

In 1995 consortium consisting of ČKD, MSV Studénka, FIAT Ferroviaria and Siemens won tender for the construction of ten tilting trains for the Czech Railways ČD, intended for international service Berlin - Prague - Vienna. After ČKD bankruptcy in 2000 Alstom (as new owner of FIAT Ferroviaria) took over whole order, reducing number of sets to seven and raising total price,[23] while provided an improved version of ETR 470, equipped to work on 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16 2⁄3 Hz AC and 3,000 V DC, thus suitable to operate in Germany, Austria, Slovakia and the Czech Republic. The first set was delivered in 2004 as Pendolino ČD 680. While testing from Zámrsk to Pardubice on November 18, 2004, the Pendolino reached a speed of 237 km/h and created a new Czech railway speed record.

0/0
28.9.2017 20:44

M79a16r29t83i84n 46R22u15z50i29c58k58a 1292838566287

In 2010 Alstom won a PKP Intercity tender for high-speed trains with an offer of 20 New Pendolino trains. Similarly to the CRH5, these are non-tilting. Like the ČD class 680, the Pendolinos are equipped to operate on 15 kV 16·7 Hz and 25 kV 50 Hz as well as 3 kV DC for operation in Poland, and have the train control systems needed to operate in Germany, Austria and the Czech Republic. However, certification for international operation is not seen as a priority, as the trains are restricted to domestic services for an initial 10 years under the terms of a grant from the EU Cohesion Fund which covered 22% of the project cost.

On 30 May 2011 the Polish state railways PKP signed an agreement with Alstom for 20 Pendolinos ETR 610 for delivery in 2014. The first Pendolino was delivered on August 12, 2013. Each seven-car Class ED250 trainset has seats for 57 first class and 345 second class passengers, with a buffet/bar and three four-seat business or family compartments. The Pendolinos were to operate on the high-speed CMK Central Rail Line from Kraków/Katowice to Warsaw, and on the routes from Gdynia to Warsaw and from Wrocław to Warsaw.

High speed tests using the new Pendolino ED250 on the CMK Central Rail Line began in November 2013. On the first day of tests, November 16, the Pendolino reached 242 km/h (150 mph). On 17 November 2013 a new speed record for Polish railways was set at km 184.000 of Polish Line No. 4 when Pendolino ED250 reached a speed of 291 km/h (181 mph), breaking the 19-year record of 250.1 km/h (155 mph). On 24 November 2013 the final day of tests on the CMK Central Rail Line the Pendolino reached 293 km/h (182 mph).

0/0
28.9.2017 20:47

J41a28n 13V76o52j34t92í33š79e83k 6392701165676

Konečně! Stroj času byl konečně objeven a přinesl nám s sebou design z 90. let! Hurá!

+3/−1
25.9.2017 13:30

D30a92v46i82d 70V96a74n24ě61k 6851244114430

V tomto případě před umem pana Kotase smekám. Dobrá práce. R^

+9/−1
25.9.2017 12:55

M23a42r66t25i14n 48R29u80z59i57c35k32a 1602748116797

No spise Spanihel... Kotas, no, dobre...

0/0
25.9.2017 18:34

P18e92t86r 22M27a49r73š28o58u76n 5885978476806

Pěkný.

+6/−1
25.9.2017 11:59







Najdete na iDNES.cz