Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

V pondělí ráno se na svou první pravidelnou cestu vydala první rekonstruovaná souprava Pendolino. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do Košic, tedy nejdelší spoj, který tyto naklápěcí jednotky obsluhují. Cestujícím nabídne větší pohodlí a lepší služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81l17a17s74t47i71m72i72l 20K71o82c74u87r67e37k 4846523880294

Jednička vynikající, dvojka otřesná. Ta modrá barva ve dvojce nesvědčí o zdravém rozumu. Je to ošklivé - málo kompaktní i tvarově.

Ale vinu na tom nese především zadavatel, který požadoval vytvořit obrovský rozdíl mezi I. a II. třídou. Kdo nemá na první třídu, musí přeci sedět ve škaredém vagóně.

+1/−1
26.9.2017 6:22
Foto

J26a59n 55V37a68l86a22l42í96k 6146439620786

No to je logické přeci ve dvojce na tom nebudou stejně jako v jedničce.

0/0
26.9.2017 10:26

M77a40r78t60i44n 61K22ü80h11n 9366485341914

Druhá třída se mi osobně líbí myslím že je to věc vkusu. Sezení v ní je pohodlné a příjemné

+1/0
27.9.2017 11:40

M80a44t94ě26j 73V43o30n12d35ř64i32č61k79a 4164590588396

Mně se zdá dvojka včetně čalounění skvělá :)

0/0
28.9.2017 18:42
Foto

J74a16n 38V30a95l19a37l58í33k 6176369160456

Občerstvení lze objednat přímo ze sedačky

Prostřednictvím chytrého telefonu si navíc mohou cestující objednávat občerstvení přímo ze své sedačky.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/pendolino-doprava-interier-navrat-provoz-fij-/eko-doprava.aspx?c=A170925_111923_eko-doprava_jn

p.Kročo to už šlo i předtím to není žádná novinka...

+5/0
25.9.2017 21:18

J57a28n 87V44a93l41o96u11c86h 6682297578740

Další soupravy budou na modernizacích následovat, souprava nabořená kamionem stále chybí (byť její vozy zaskakují v dalších soupravách), takže je v provozu 5 souprav. A na větev, kde souprava obslouží denně 1 pár spojů, se Pendolino nasadí. Takže bude chybět tam, kde souprava za den obslouží i 5 spojů, tedy je nutné vymýšlet přesazování značně více pasažerů. Geniální...

0/−2
25.9.2017 19:45

R15a24d38e82k 81J16a30n51a96t72a 9275636604482

Nechápu poznámku s přesazováním? Koho je nutné přesazovat?

Jinak pokud se nepletu, má jednotka nasazená na obratu do Košic nejdelší denní proběh. Takže si modernizovaný interiér "užije" nejvíce oskm a to je v pořádku.

0/0
27.9.2017 8:04

J84o88s25e19f 22H74o28n29e73š 7421902700643

To se jedná o zdemolované Pendolino ze Studénky?

0/0
25.9.2017 19:43

M27a42r72t28i68n 11K47ü43h32n 9446945331544

Ne to ještě není provozuschopné. aktuálně má hotovou skřín a nejspíš se aktuálně dělá interiér a elektri instalace do provozu má jít někdy koncem zimy

0/0
27.9.2017 11:01

M10i24r16o31s24l26a39v 79Z57i26k97m52u19n45d 6988852937648

Stále nedosahuje komfortu rakouských ojetin, kde je především dostatek prostoru pro uložená zavazadla standardních rozměrů. Nechápu smysl té nohy u stolku, neschopnost konstruktéra. U německých jednotek řady 612 se dokázali bez podobné nohy obejít ...

+1/−2
25.9.2017 19:03

M50a89r44t64i33n 64K98ü98h93n 9596115501654

Na zavazadla jsou tam nově police uprostřed

0/0
27.9.2017 11:13

S80t24e87p30a28n 14T67o21t75h 8538359475838

Super... R^

+3/−1
25.9.2017 15:31

P56e30t26r 90Š11i43m45e49k 2399827646648

Je to moc pěkné.

+9/−1
25.9.2017 14:20

T59o81m66á25š 27T44a30t55í74č41e70k 5940562780678

Hm, vyměnili potahy. :-P

+1/−5
25.9.2017 13:35

J89i96ř38í 23B90á39r85t79ů 7512774779673

Nadešel čas objednat se k očnímu.

+2/−3
25.9.2017 16:38

T98o17m30á41š 83T14a65t63í54č84e54k 5600362890278

Vidím, co vidím. Dispozice sedadel, která obsahuje i taková místa, kde člověk vidí opěradlo před sebou a stěnu vozu vedle sebe, se nezměnila. Vidím zásuvky a vyměněné potahy.

A fanatický přívržence křápu pendolína, který Němci vrátili Italům jako nepoužitelný křáp před nějakými 30 lety.

+1/−1
25.9.2017 16:43

M37a81t87ě54j 95V54o64n77d59ř42i54č50k73a 4294940858726

Ten váš nepoužitelný křáp je zřejmě nejspolehlivějším vlakem na české železniční síti, přesnost vlaků Supercity je něco málo přes 90%.

0/−2
25.9.2017 17:40

T48o66m61á55š 67T20a39t20í51č23e14k 5440212830628

Nojo, bodejť by si ten křáp nehýčkali.

0/−1
25.9.2017 17:48

M63a49r68t52i69n 88R32u71z54i51c52k81a 1512598256887

Na svuj vek je to velmi spolehlivy a efektivni vlak, podobne jezdi ve spouste zemi, svycarsko, slovinsko, finsko, italie...

Dokonce si troufam rict, ze kdyz se kupuji ojetiny z rakouska, mohli se dalsi ojetiny pendolina koupit z italie, po takoveto uprave by mohli jezdit mezi krajskymi mesty kde mohou vyuzit klopidlo...

+1/−1
25.9.2017 18:33

M35a89r67t87i86n 32K64ü80h24n 9766255851134

Na svůj věk je to 14 let starý vlak jedná se tedy vlak prakticky noví vzhledem k životnosti 40 let má tedy ještě 26 let před sebou

0/0
27.9.2017 11:07

M51a73r24t31i69n 86R19u79z35i43c13k58a 1442888116257

Konstrukcne je to stary uz vlak, vychazi z II generace pendolin - nase konkretne z ETR 470 (vyroba 1993-1997, max. rychlost 200km/h), a to je jiz cca 25 let, ty nase byly vyrobeny se zpozdenim, ackoliv byly objednany uz v roce 1995, takze nam vydrzi dele, dnes uz je nastupce - III generace, nedavno III generaci kupovali polaci (vyroba 2006-dodnes, max. rychlost 300km/h),...

+1/0
27.9.2017 20:09

M67a57r68t90i97n 24K19ü30h25n 9736765261134

Poláci ale nekoupili pendolino koupili jednotky bez naklápění čili podstata pendolina nebyla naplněná a už vůbec ne Vmax 300. Pendolina mají Vmax 200 - 250. nehledě na to že v roce 1995 se obědnával úplně jiný vlak a u úplně jiné firmy. Fiat později zakázku převzal.

0/0
28.9.2017 20:13

M70a54r21t16i85n 51R10u78z66i30c88k37a 1792548636347

Ano, polaci kupovali bez naklapeni, ale to neznamena, ale jde o stejnou jednotku, ktera se s naklapenim vyrabi, ETR 610. Tyto vlaky maji max. az 300km/h, v Polsku se na tuto rychlost testovali, v beznem provozu zatim jezdi pouze 200km/h,...

v roce 1995 si CD objednali u konzorcial Fiat, CKD, MSV a Siemens, vlak s naklapenim vychazejici z jednotky ETR 470 jehoz vyrobcem byl Fiat. Po krachu CKD, vyrobu prevzal Alstom, ktery mezitim prevzal firmu Fiat a ktery bych ochoten nedokoncene jednotky jednotky vyrobit sam. Ceske pendolino tak dostalo napr. standardni cela soupravy - skrin melo totiz dodavat CKD.

ETR 470 se prestali vyrabet v roce 1997 a presto ceske nedokoncene soupravy byly vyrobeny az v roce 2006.

0/0
28.9.2017 20:42

M84a37r87t74i79n 98K19ü67h26n 9216525581154

zadne pendolino nema vice jak 250 Km/h

0/0
11.10.2017 22:17

M10a54r22t42i62n 31R71u57z46i37c13k58a 1242888896477

In 1995 consortium consisting of ČKD, MSV Studénka, FIAT Ferroviaria and Siemens won tender for the construction of ten tilting trains for the Czech Railways ČD, intended for international service Berlin - Prague - Vienna. After ČKD bankruptcy in 2000 Alstom (as new owner of FIAT Ferroviaria) took over whole order, reducing number of sets to seven and raising total price,[23] while provided an improved version of ETR 470, equipped to work on 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16 2⁄3 Hz AC and 3,000 V DC, thus suitable to operate in Germany, Austria, Slovakia and the Czech Republic. The first set was delivered in 2004 as Pendolino ČD 680. While testing from Zámrsk to Pardubice on November 18, 2004, the Pendolino reached a speed of 237 km/h and created a new Czech railway speed record.

0/0
28.9.2017 20:44

M11a69r43t63i66n 89R88u48z38i38c90k54a 1122478686407

In 2010 Alstom won a PKP Intercity tender for high-speed trains with an offer of 20 New Pendolino trains. Similarly to the CRH5, these are non-tilting. Like the ČD class 680, the Pendolinos are equipped to operate on 15 kV 16·7 Hz and 25 kV 50 Hz as well as 3 kV DC for operation in Poland, and have the train control systems needed to operate in Germany, Austria and the Czech Republic. However, certification for international operation is not seen as a priority, as the trains are restricted to domestic services for an initial 10 years under the terms of a grant from the EU Cohesion Fund which covered 22% of the project cost.

On 30 May 2011 the Polish state railways PKP signed an agreement with Alstom for 20 Pendolinos ETR 610 for delivery in 2014. The first Pendolino was delivered on August 12, 2013. Each seven-car Class ED250 trainset has seats for 57 first class and 345 second class passengers, with a buffet/bar and three four-seat business or family compartments. The Pendolinos were to operate on the high-speed CMK Central Rail Line from Kraków/Katowice to Warsaw, and on the routes from Gdynia to Warsaw and from Wrocław to Warsaw.

High speed tests using the new Pendolino ED250 on the CMK Central Rail Line began in November 2013. On the first day of tests, November 16, the Pendolino reached 242 km/h (150 mph). On 17 November 2013 a new speed record for Polish railways was set at km 184.000 of Polish Line No. 4 when Pendolino ED250 reached a speed of 291 km/h (181 mph), breaking the 19-year record of 250.1 km/h (155 mph). On 24 November 2013 the final day of tests on the CMK Central Rail Line the Pendolino reached 293 km/h (182 mph).

0/0
28.9.2017 20:47

J56a29n 60V29o44j24t46í91š41e62k 6362891605716

Konečně! Stroj času byl konečně objeven a přinesl nám s sebou design z 90. let! Hurá!

+3/−1
25.9.2017 13:30

D30a83v29i76d 77V19a81n24ě51k 6421634334930

V tomto případě před umem pana Kotase smekám. Dobrá práce. R^

+9/−1
25.9.2017 12:55

M34a92r80t12i44n 88R44u28z66i69c39k28a 1662558956717

No spise Spanihel... Kotas, no, dobre...

0/0
25.9.2017 18:34

P34e37t62r 57M77a66r70š70o82u70n 5895308736146

Pěkný.

+6/−1
25.9.2017 11:59







Najdete na iDNES.cz