Diskuse k článku

Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

Pendolino se v pondělí ráno vydalo na pravidelnou cestu s první rekonstruovanou soupravou. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do Košic, tedy nejdelší spoj, který tyto naklápěcí jednotky obsluhují. Pendolino cestujícím nabídne větší pohodlí a lepší služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V18l72a79s59t82i83m87i73l 44K97o90c34u25r45e53k 4226253830824

Jednička vynikající, dvojka otřesná. Ta modrá barva ve dvojce nesvědčí o zdravém rozumu. Je to ošklivé - málo kompaktní i tvarově.

Ale vinu na tom nese především zadavatel, který požadoval vytvořit obrovský rozdíl mezi I. a II. třídou. Kdo nemá na první třídu, musí přeci sedět ve škaredém vagóně.

+1/−1
26.9.2017 6:22
Foto

J11a93n 33V84a54l89a80l46í50k 6796809270886

No to je logické přeci ve dvojce na tom nebudou stejně jako v jedničce.

0/0
26.9.2017 10:26

M68a69r92t11i20n 97K97ü68h39n 9636195651224

Druhá třída se mi osobně líbí myslím že je to věc vkusu. Sezení v ní je pohodlné a příjemné

+1/0
27.9.2017 11:40

M66a42t47ě70j 71V29o17n31d91ř48i36č35k39a 4794120658976

Mně se zdá dvojka včetně čalounění skvělá :)

0/0
28.9.2017 18:42
Foto

J14a73n 14V89a24l27a47l84í82k 6616749260886

Občerstvení lze objednat přímo ze sedačky

Prostřednictvím chytrého telefonu si navíc mohou cestující objednávat občerstvení přímo ze své sedačky.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/pendolino-doprava-interier-navrat-provoz-fij-/eko-doprava.aspx?c=A170925_111923_eko-doprava_jn

p.Kročo to už šlo i předtím to není žádná novinka...

+5/0
25.9.2017 21:18

J36a89n 47V83a27l61o39u29c87h 6412907628390

Další soupravy budou na modernizacích následovat, souprava nabořená kamionem stále chybí (byť její vozy zaskakují v dalších soupravách), takže je v provozu 5 souprav. A na větev, kde souprava obslouží denně 1 pár spojů, se Pendolino nasadí. Takže bude chybět tam, kde souprava za den obslouží i 5 spojů, tedy je nutné vymýšlet přesazování značně více pasažerů. Geniální...

0/−2
25.9.2017 19:45

R89a90d44e21k 92J33a63n48a49t91a 9285376834802

Nechápu poznámku s přesazováním? Koho je nutné přesazovat?

Jinak pokud se nepletu, má jednotka nasazená na obratu do Košic nejdelší denní proběh. Takže si modernizovaný interiér "užije" nejvíce oskm a to je v pořádku.

0/0
27.9.2017 8:04

J72o54s82e91f 26H82o18n31e74š 7951202910703

To se jedná o zdemolované Pendolino ze Studénky?

0/0
25.9.2017 19:43

M74a44r74t83i23n 54K13ü33h24n 9316435211824

Ne to ještě není provozuschopné. aktuálně má hotovou skřín a nejspíš se aktuálně dělá interiér a elektri instalace do provozu má jít někdy koncem zimy

0/0
27.9.2017 11:01

M97i61r52o19s74l39a44v 68Z22i45k78m20u25n66d 6288972307698

Stále nedosahuje komfortu rakouských ojetin, kde je především dostatek prostoru pro uložená zavazadla standardních rozměrů. Nechápu smysl té nohy u stolku, neschopnost konstruktéra. U německých jednotek řady 612 se dokázali bez podobné nohy obejít ...

+1/−2
25.9.2017 19:03

M75a28r49t50i93n 46K67ü13h15n 9496685891554

Na zavazadla jsou tam nově police uprostřed

0/0
27.9.2017 11:13

S31t48e17p18a78n 85T15o82t74h 8228609585778

Super... R^

+3/−1
25.9.2017 15:31

P55e84t91r 83Š36i15m73e80k 2499747246938

Je to moc pěkné.

+9/−1
25.9.2017 14:20

T55o13m49á84š 82T22a29t15í36č10e33k 5190822530848

Hm, vyměnili potahy. :-P

+1/−5
25.9.2017 13:35

J69i20ř96í 71B63á57r19t19ů 7612394349983

Nadešel čas objednat se k očnímu.

+2/−3
25.9.2017 16:38

T92o74m61á75š 45T66a33t94í72č85e77k 5480212370498

Vidím, co vidím. Dispozice sedadel, která obsahuje i taková místa, kde člověk vidí opěradlo před sebou a stěnu vozu vedle sebe, se nezměnila. Vidím zásuvky a vyměněné potahy.

A fanatický přívržence křápu pendolína, který Němci vrátili Italům jako nepoužitelný křáp před nějakými 30 lety.

+1/−1
25.9.2017 16:43

M94a12t98ě32j 73V39o43n19d32ř40i65č62k63a 4304130568196

Ten váš nepoužitelný křáp je zřejmě nejspolehlivějším vlakem na české železniční síti, přesnost vlaků Supercity je něco málo přes 90%.

0/−2
25.9.2017 17:40

T30o46m83á48š 12T15a59t33í14č15e73k 5420702120698

Nojo, bodejť by si ten křáp nehýčkali.

0/−1
25.9.2017 17:48

M64a34r45t78i28n 29R11u68z36i21c96k54a 1422208246737

Na svuj vek je to velmi spolehlivy a efektivni vlak, podobne jezdi ve spouste zemi, svycarsko, slovinsko, finsko, italie...

Dokonce si troufam rict, ze kdyz se kupuji ojetiny z rakouska, mohli se dalsi ojetiny pendolina koupit z italie, po takoveto uprave by mohli jezdit mezi krajskymi mesty kde mohou vyuzit klopidlo...

+1/−1
25.9.2017 18:33

M36a11r39t45i16n 76K25ü89h95n 9356895121374

Na svůj věk je to 14 let starý vlak jedná se tedy vlak prakticky noví vzhledem k životnosti 40 let má tedy ještě 26 let před sebou

0/0
27.9.2017 11:07

M72a54r97t94i85n 44R44u28z43i29c97k33a 1902508376877

Konstrukcne je to stary uz vlak, vychazi z II generace pendolin - nase konkretne z ETR 470 (vyroba 1993-1997, max. rychlost 200km/h), a to je jiz cca 25 let, ty nase byly vyrobeny se zpozdenim, ackoliv byly objednany uz v roce 1995, takze nam vydrzi dele, dnes uz je nastupce - III generace, nedavno III generaci kupovali polaci (vyroba 2006-dodnes, max. rychlost 300km/h),...

+1/0
27.9.2017 20:09

M40a32r31t74i68n 67K64ü54h21n 9736385441424

Poláci ale nekoupili pendolino koupili jednotky bez naklápění čili podstata pendolina nebyla naplněná a už vůbec ne Vmax 300. Pendolina mají Vmax 200 - 250. nehledě na to že v roce 1995 se obědnával úplně jiný vlak a u úplně jiné firmy. Fiat později zakázku převzal.

0/0
28.9.2017 20:13

M51a54r73t13i73n 50R76u62z36i98c89k26a 1502448606117

Ano, polaci kupovali bez naklapeni, ale to neznamena, ale jde o stejnou jednotku, ktera se s naklapenim vyrabi, ETR 610. Tyto vlaky maji max. az 300km/h, v Polsku se na tuto rychlost testovali, v beznem provozu zatim jezdi pouze 200km/h,...

v roce 1995 si CD objednali u konzorcial Fiat, CKD, MSV a Siemens, vlak s naklapenim vychazejici z jednotky ETR 470 jehoz vyrobcem byl Fiat. Po krachu CKD, vyrobu prevzal Alstom, ktery mezitim prevzal firmu Fiat a ktery bych ochoten nedokoncene jednotky jednotky vyrobit sam. Ceske pendolino tak dostalo napr. standardni cela soupravy - skrin melo totiz dodavat CKD.

ETR 470 se prestali vyrabet v roce 1997 a presto ceske nedokoncene soupravy byly vyrobeny az v roce 2006.

0/0
28.9.2017 20:42

M57a74r53t93i25n 36K66ü35h56n 9256985251634

zadne pendolino nema vice jak 250 Km/h

0/0
11.10.2017 22:17

M61a43r88t69i25n 69R78u30z69i64c51k47a 1712888876707

In 1995 consortium consisting of ČKD, MSV Studénka, FIAT Ferroviaria and Siemens won tender for the construction of ten tilting trains for the Czech Railways ČD, intended for international service Berlin - Prague - Vienna. After ČKD bankruptcy in 2000 Alstom (as new owner of FIAT Ferroviaria) took over whole order, reducing number of sets to seven and raising total price,[23] while provided an improved version of ETR 470, equipped to work on 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16 2⁄3 Hz AC and 3,000 V DC, thus suitable to operate in Germany, Austria, Slovakia and the Czech Republic. The first set was delivered in 2004 as Pendolino ČD 680. While testing from Zámrsk to Pardubice on November 18, 2004, the Pendolino reached a speed of 237 km/h and created a new Czech railway speed record.

0/0
28.9.2017 20:44

M73a21r91t20i60n 95R46u71z19i84c36k54a 1572488216167

In 2010 Alstom won a PKP Intercity tender for high-speed trains with an offer of 20 New Pendolino trains. Similarly to the CRH5, these are non-tilting. Like the ČD class 680, the Pendolinos are equipped to operate on 15 kV 16·7 Hz and 25 kV 50 Hz as well as 3 kV DC for operation in Poland, and have the train control systems needed to operate in Germany, Austria and the Czech Republic. However, certification for international operation is not seen as a priority, as the trains are restricted to domestic services for an initial 10 years under the terms of a grant from the EU Cohesion Fund which covered 22% of the project cost.

On 30 May 2011 the Polish state railways PKP signed an agreement with Alstom for 20 Pendolinos ETR 610 for delivery in 2014. The first Pendolino was delivered on August 12, 2013. Each seven-car Class ED250 trainset has seats for 57 first class and 345 second class passengers, with a buffet/bar and three four-seat business or family compartments. The Pendolinos were to operate on the high-speed CMK Central Rail Line from Kraków/Katowice to Warsaw, and on the routes from Gdynia to Warsaw and from Wrocław to Warsaw.

High speed tests using the new Pendolino ED250 on the CMK Central Rail Line began in November 2013. On the first day of tests, November 16, the Pendolino reached 242 km/h (150 mph). On 17 November 2013 a new speed record for Polish railways was set at km 184.000 of Polish Line No. 4 when Pendolino ED250 reached a speed of 291 km/h (181 mph), breaking the 19-year record of 250.1 km/h (155 mph). On 24 November 2013 the final day of tests on the CMK Central Rail Line the Pendolino reached 293 km/h (182 mph).

0/0
28.9.2017 20:47

J86a92n 21V38o21j94t80í78š19e63k 6852851655336

Konečně! Stroj času byl konečně objeven a přinesl nám s sebou design z 90. let! Hurá!

+3/−1
25.9.2017 13:30

D51a25v73i24d 95V29a61n53ě54k 6751174444210

V tomto případě před umem pana Kotase smekám. Dobrá práce. R^

+9/−1
25.9.2017 12:55

M75a57r72t43i76n 53R22u35z75i18c19k60a 1192348166547

No spise Spanihel... Kotas, no, dobre...

0/0
25.9.2017 18:34

P37e53t31r 96M93a88r16š91o14u93n 5455978526806

Pěkný.

+6/−1
25.9.2017 11:59

Najdete na iDNES.cz