Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy modernizují další vozy za stamiliony, tentokrát ve své firmě

  10:10aktualizováno  10:10
České dráhy vrací modernizaci osobních vozů do své vlastní dceřiné firmy DPOV. Po dlouhé době se tak nebudou spoléhat na služby externích firem, zejména ze skupiny Škoda Transportation. Na opravu čeká 25 vozů pro dálkovou mezistátní dopravu.

České dráhy nasadily nové modernizované vozy na trasu z Prahy do Hamburku. | foto: České dráhy

České dráhy využily možnosti zákona o veřejných zakázkách a kontrakt uzavřely přímo s dceřinou firmou DPOV. Hodnota je zhruba 400 milionů korun, je v ní modernizace i periodická vyvazovací oprava.

Celkem projde modernizací 25 klimatizovaných osobních vozů s rychlostí 200 kilometrů za hodinu. Jde o 21 vagonů řady Bmz s oddíly 2. třídy a 4 vozy řady Amz s oddíly 1. třídy a s business oddíly.

„Vozy jsou určeny pro expresní spoje. Necháme renovovat sedadla, podlahy, chodbičky, představky i toalety. Dosazen bude elektronický informační a rezervační systém, Wi-Fi pro přístup k internetu a nové zásuvky 230 V s USB konektory. Součástí zakázky bude i provedení periodické vyvazovací opravy těchto vozů,“ řekl Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah. Všechny modernizované vozy by měly mít České dráhy k dispozici od jízdního řádu 2018/2019.

„Jestliže na to máme lidi, technické vybavení i zkušenosti, je správné využít vlastní volné kapacity a nezadávat tyto zakázky mimo Skupinu ČD,“ říká Milan Feranec, předseda dozorčí rady Českých drah. Podle něj musí České dráhy uvažovat ekonomicky a za své peníze chtít odpovídající kvalitu. „DPOV podobné zakázky již úspěšně realizovalo, naposledy to byla modernizace asi třicítky vozů pro rychlíky,“ dodal.

České dráhy mají i jiné důvody, proč zakázku svěřit vlastní firmě. Zejména poslední modernizace ve společnosti Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation nedopadly příliš dobře. Vozy na prestižní linku z Prahy do Hamburku jsou poruchové a ve vlacích tak musí jezdit ještě servisní technik. Modernizované vozy řady Bmto začaly mít problémy například s odlepováním interiérových částí (více zde).

Dopravce neuvedl, na které trasy chce modernizované vozy nasadit, podle informací iDNES.cz by mělo jít o spojení Praha - Mnichov.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

Další z rubriky

Stát chce vědět, kde jsou zácpy. Desítky tisíc aut dostanou čip

Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince....

Propojená síť sto padesáti tisíc aut má odhalit dopravní kolony. Informace se budou scházet v Národním dopravním...

PŘEHLEDNĚ: Otazníky nad miliardovým mýtem. Kellner ještě nemá vyhráno

(Ilustrační snímek)

Boj firem o jednu z největších zakázek posledních let je ve finále. Mýto má na dosah vítězné konsorcium PPF...

České dráhy si za víc než miliardu pronajmou patnáct nových lokomotiv

Lokomotiva 1216 Taurus v barvách Českých drah se jmenuje Spirit of Brno.

České dráhy si chtějí do roku 2024 pronajmout patnáct lokomotiv schopných jet rychlostí až 160 kilometrů za hodinu....

Najdete na iDNES.cz