Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy modernizují další vozy za stamiliony, tentokrát ve své firmě

  10:10aktualizováno  10:10
České dráhy vrací modernizaci osobních vozů do své vlastní dceřiné firmy DPOV. Po dlouhé době se tak nebudou spoléhat na služby externích firem, zejména ze skupiny Škoda Transportation. Na opravu čeká 25 vozů pro dálkovou mezistátní dopravu.

České dráhy nasadily nové modernizované vozy na trasu z Prahy do Hamburku. | foto: České dráhy

České dráhy využily možnosti zákona o veřejných zakázkách a kontrakt uzavřely přímo s dceřinou firmou DPOV. Hodnota je zhruba 400 milionů korun, je v ní modernizace i periodická vyvazovací oprava.

Celkem projde modernizací 25 klimatizovaných osobních vozů s rychlostí 200 kilometrů za hodinu. Jde o 21 vagonů řady Bmz s oddíly 2. třídy a 4 vozy řady Amz s oddíly 1. třídy a s business oddíly.

„Vozy jsou určeny pro expresní spoje. Necháme renovovat sedadla, podlahy, chodbičky, představky i toalety. Dosazen bude elektronický informační a rezervační systém, Wi-Fi pro přístup k internetu a nové zásuvky 230 V s USB konektory. Součástí zakázky bude i provedení periodické vyvazovací opravy těchto vozů,“ řekl Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah. Všechny modernizované vozy by měly mít České dráhy k dispozici od jízdního řádu 2018/2019.

„Jestliže na to máme lidi, technické vybavení i zkušenosti, je správné využít vlastní volné kapacity a nezadávat tyto zakázky mimo Skupinu ČD,“ říká Milan Feranec, předseda dozorčí rady Českých drah. Podle něj musí České dráhy uvažovat ekonomicky a za své peníze chtít odpovídající kvalitu. „DPOV podobné zakázky již úspěšně realizovalo, naposledy to byla modernizace asi třicítky vozů pro rychlíky,“ dodal.

České dráhy mají i jiné důvody, proč zakázku svěřit vlastní firmě. Zejména poslední modernizace ve společnosti Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation nedopadly příliš dobře. Vozy na prestižní linku z Prahy do Hamburku jsou poruchové a ve vlacích tak musí jezdit ještě servisní technik. Modernizované vozy řady Bmto začaly mít problémy například s odlepováním interiérových částí (více zde).

Dopravce neuvedl, na které trasy chce modernizované vozy nasadit, podle informací iDNES.cz by mělo jít o spojení Praha - Mnichov.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.