Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Elektromobily německé ovzduší nespasí. Čerpají energii z uhlí, míní expert

  15:12aktualizováno  15:12
Německá vláda podporuje prodej elektromobilů. Doufá totiž, že by mohly přispět ke snížení emisí oxidu uhličitého. Podle experta jsou ale takové snahy zbytečné. Velká část elektřiny v Německu totiž pochází z uhelných elektráren, které patří mezi hlavní zdroje emisí.

Podle německého experta je potřeba zcela změnit způsob, jak se lidé přepravují. | foto: Hitachi

I kdyby se německé vládě podařilo pomocí nákupních prémií (více čtěte zde) urychlit zavádění elektromobilů na německé silnice, nemusí to znamenat snížení celkových německých emisí oxidu uhličitého (CO2). Značná část elektřiny vyrobené v Německu totiž pochází z uhelných elektráren, jejichž provoz patří mezi hlavní zdroje emisí CO2. Médiím to řekl ředitel Agentury pro obnovitelné zdroje (AEE) Philipp Vohrer.

„V loňském roce pocházela z obnovitelných zdrojů zhruba třetina elektřiny vyrobené v Německu. Hlavním energetickým zdrojem nadále bylo uhlí. A kvůli tomu nemusí být elektrická auta, která využívají průměrný německý energetický mix, nutně šetrnější ke klimatu než moderní vozy s benzinovým a dieselovým pohonem,“ uvedl Vohrer.

NÁZOR: Elektromobily prý čeká zářivá budoucnost. Leda ve snu

Podle něj tak zatím největší měrou přispívá ke snížení emisí CO2 v dopravě využívání biopaliv jako příměsí pro pohonné směsi. „Potenciál jejich dalšího využívání je však omezený, i když by měly mít v systému ekologicky udržitelné dopravy významnou roli,“ řekl Vohrer.

Vohrer je přesvědčený, že pro významné snížení emisí CO2 v dopravě je potřeba zcela změnit způsob, jak se Němci přepravují. Měli by v první řadě omezit cesty osobními auty na co nejmenší míru, teprve poté by měly jejich dopravní výkony přebírat elektromobily. Jako podmínku pro jejich efektivní využívání ale Vohrer uvádí, že německá energetika musí být z větší části založena na obnovitelných zdrojích. Ty by podle vládního plánu měly v roce 2035 pokrývat až 60 procent německé spotřeby.

Nereálné cíle

Německá vláda si v minulosti stanovila cíl, že v roce 2020 bude v zemi jezdit milion vozů s elektrickým pohonem. Podle odborníků se splnění tohoto cíle nyní nedá očekávat, protože v současnosti je v Německu registrováno 25 tisíc čistě elektrických osobních vozů a 130 tisíc hybridních osobních aut.

Vláda však nadále hledá způsob, jak rozvoj elektromobility podpořit. Minulý týden schválila zavedení nákupních pobídek ve výši 4 tisíce eur (108 tisíc korun) pro elektromobily a 3 tisíce eur (81 tisíc korun) pro hybridní vozy. Nově pořízená elektrická auta budou na deset let osvobozena od daně z vlastnictví motorového vozidla. Vláda rovněž investuje v příštích třech letech 300 milionů eur (8,1 miliardy korun) do výstavby dobíjecích stanic.

Autoři: ,



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Snaživá sekretářka v podání Free Radio. Veřejnost v soutěži Sexistické...

Bankovní poradkyně Lenka poslušně souložící na stole za svou cestou k úspěchu. A také pohled na ženu sedící na toaletě...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...



Další z rubriky

Čínská automobilka si pro americký trh změní jméno, Trumpchi vadí

Čínská automobilka Trumpchi s modelem svého vozu na veletrhu v Pekingu 2012...

Pojmenovat automobilku pro anglicky mluvící publikum Trumpchi mohlo čínským manažerům připadat v roce 2010 jako docela...

Venezuela je ve spirále smrti. Kvůli hyperinflaci nemají lidé na jídlo

Venezuelu trápí vysoká inflace, hromady bankovek tak ve skutečnosti mají...

Situace ve Venezuele rychle směřuje k humanitární katastrofě. Krize vyvolaná vládní hospodářskou politikou způsobila,...

KFC si odskočilo od kuřat. Za čtvrt milionu prodává stan proti mobilům

Internet Escape Pod od KFC

Král bizarních propagačních akcí, KFC, tento týden představil další novinku - Internet Escape Pod - stan, do kterého se...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.