Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smyslné rty a laskání plyšové želvy? Sprosté, zatrhli Japonci reklamu

  18:15aktualizováno  18:15
Evropan nehne brvou, ale Japonec v nervózním vzrušení volá dost. Stovky lidí v zemi vycházejícího slunce pobouřila nová reklama, lákající turisty do prefektury Mijagi. Vadí jim její sexuální podtext. Za hranou mravů je podle nich hlazení animované želvy i detail úst modelky.

Japonci mají svou zvláštní kulturu a platí to i o propagaci značek. Část amerického i evropského publika se rozčiluje nad cenzory z reklamní rady vždy, když z obrazovek zmizí nějaká přisprostlá reklama. Zákazy padají i v Japonsku, ale měří se zcela jiným metrem. K tomu, aby nad spotem padla opona, v něm nemusí zrovna polonahé modelky olizovat hot dogy jako v reklamách řetězce Carl’s Jr. Stačí náznaky.

Nový spot z Japonska, který měl přilákat turisty do regionu Mijagi, pohřbily maličkosti. Zejména hlazení animované želvy, jejíž usmívající se hlava se následně zvětší, a také záběry na detaily rtů. Ty reklamě za dvě stě tisíc dolarů (4,5 milionu korun) propůjčila herečka a modelka Dan Mitsu, ve filmu často obsazovaná do erotických rolí (podívejte se na kolekci japonských reklam).

Ve spotu se Mitsu objevuje jako průvodkyně v kimonu, která představuje turistická lákadla. Reklama je japonsky „ujetá“, s motivy poletující čokolády, čehosi, co vypadá jako wasabi na kousku sushi, nebo s nejrůznějšími levitujícími stvořeními a lidmi.

Po zákazu dvou a půl minutového spotu volalo přes 380 lidí, kteří si stěžovali místní vládě v telefonátech, e-mailech i dopisech. „Musíme být ohleduplní vůči těm, kteří jsou nespokojení a mají z reklamy negativní pocity,“ zdůvodnil Jošihiro Murai z místní prefektury rozhodnutí tuto reklamu z webu stáhnout. Stížnosti padaly už dříve, ale vypadalo to, že zadavatel necouvne. „Nepochybuji o tom, že video sehrálo roli v lákání návštěvníků do prefektury,“ dodal.

Autor:


Témata: prefektura, Japonsko

Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Kamera pozná, jakou má zákazník náladu. Používají ji řetězce i vymahači

Americká společnost Affectiva vyvinula technologii, která z videozáznamu...

Technologie pro rozpoznávání obličejů je čím dál pokročilejší. Používá se na hranicích, k odemykání chytrých telefonů,...

Na chudém čínském venkově vyroste futuristický systém Hyperloop

Vizualizace dráhy hyperloop.

Americká technologická firma Hyperloop Transportation Technologies vybuduje v čínské provincii Kuej-čou svůj...

Superboháči sbírají pasy jako trofeje. Některá občanství se dají koupit

Ilustrační snímek

Mít druhý, třetí nebo čtvrtý pas je pro nejbohatší lidi planety jedna z trofejí, kterou chtějí mít. Nejlukrativnější je...

Najdete na iDNES.cz