Komárek podle žalobce způsobil škodu ve výši 439 milionů korun, a to uzavřením nevýhodných smluv na nákup elektrické energie. Za pokus o porušení povinnosti při správě cizího majetku mu hrozí až osmileté vězení.
Policie se případem začala zabývat v létě 2010. "Prověřováním došli kriminalisté k závěru, že bývalý statutární zástupce SŽDC v prosinci 2008 uzavřel nevýhodné smlouvy na odběr elektrické energie pro roky 2010 a 2011," uvedl v prosinci loňského roku mluvčí protikorupční policie Jaroslav Ibehej.
Podle dřívějších informací serveru iHned.cz byl Komárek podepsán pod smlouvou na odběr elektřiny od ČEZ, od které ale SŽDC v roce 2009 odstoupila. Ve smlouvě se počítalo s fixní cenou elektřiny na celé tři roky. Cena nicméně, mimo jiné kvůli nastupující krizi, razantně klesla, a společnosti České dráhy a ČD Cargo, pro které SŽDC elektřinu zajišťovala, nechtěly elektřinu odebírat za dříve stanovenou fixní cenu.
Po jednom roce tak dráhy uzavřely díky novele energetického zákona, který jim to umožnil, vlastní kontrakty. SŽDC následně razantně snížila množství odebírané elektřiny, čímž podle ČEZ podepsanou smlouvu porušila.
Komárek skončil v čele SŽDC před rokem a půl
Komárek odstoupil z čela SŽDC na vlastní žádost na konci září 2010 (více zde). Na jeho místo byl posazen Pavel Habarta, ten však post šéfa nezískal a byl jen pověřen řízením organizace.
I jeho působení bude brzy u konce. Správní rada SŽDC totiž v únoru pověřila jejího šéfa Adolfa Jílka, aby vypsal na místo generálního ředitele řádné výběrové řízení (více zde).
Správa železnic vznikla v rámci liberalizace dopravního trhu oddělením od původní státní organizace České dráhy. Stará se mimo jiné o koleje, sestavuje jízdní řád a zajišťuje rovný přístup dopravců na železniční síť. Působí také jako investor do výstavby tratí. Správa zaměstnává 18 tisíc lidí.