Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Generální ředitel Kapsch odpoví on-line

Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR
velikost textu:
vydáno 29.1.2008 11:00
Česká republika má za sebou rok fungování mýtného systému. Kamionoví dopravci loni za cesty po tuzemských dálnicích zaplatili 5,57 miliardy korun, letos to má být ještě více. Na dotazy čtenářů iDNES.cz, týkající se mýtného, odpoví v úterý od 11 hodin generální ředitel společnosti Kapsch Karel Feix.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 29. ledna 2008 do 12:30

OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte si, že spíše než informační systém by dálnici D1 pomohlo částečné rozšíření do tří pruhů a hlavně zlepšení celkového stavu vozovky, která je spíše nyní tankodromem? Než vesměs zbytečný dopravní informační systém? Mohl by jste mi nastínit situaci ve které by mi tento systém mohl být nápomocen? Lukáš Wer
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Podobné dopravně-informační systémy jsou postaveny po celé Evropě a fungují. Například liniové řízení dopravy před Prahou nebo Brnem bude regulovat dopravní toky tak, aby se minimializovaly kolony. Takže když řidiči budou respektovat rychlosti stanovené proměnlivými značkami, nedojde k dlouhým zácpám a sníží se tím nehodovost v extrémně zatížených úsecích. A to je jen jedna z mnoha forem využití tohoto systému. Děkuji za položené dotazy, na zbývající se pokusím odpovědět v nejbliží době. Těším se příště nashledanou, Karel Feix, Kapsch 29.1.2008 12:19

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.