Rasistické! Zákazníkům H&M vadí „opice v džungli“ na mikině tmavého chlapce

  19:20aktualizováno  19:20
Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. Urážlivou reklamní kampaň odstranila ze svého webu poté, co stovky uživatelů sociálních sítí obvinily firmu z rasismu.

Rasistická reklama společnosti H&M. | foto: H&M

„Tento obrázek byl odstraněn ze všech H&M kanálů a omlouváme se komukoliv, koho to mohlo urazit,“ uvedla mluvčí společnosti Anna Erikssonová pro CNN. Fotka chlapce v zelené mikině s kapucí se objevila na britské verzi e-shopu švédské oděvní společnosti.

08.ledna 2018 v 04:31, příspěvek archivován: 08.ledna 2018 v 17:33

. @hm, have you lost your damned minds?!?!?! https://t.co/EYuCXLZtv3

„V roce 2018 není možné, aby byli ředitelé značek takhle nedbalí a postrádali povědomí… Musíme být lepšími,“ napsal na Twitter designer Alex Medina. Kritikou nešetřil ani sloupkař New York Times a spolupracovník CNN Charles Blow, který na Twitter napsal rovnou: „Pomátli jste se?!“

08.ledna 2018 v 03:42, příspěvek archivován: 08.ledna 2018 v 17:31

@hm In the year 2018 there’s no way brands/art directors can be this negligent and lack awareness. If look at other sweaters in same category they have white kids. We have to do better. https://t.co/Av4bS4t6yn

Vlnu negativních emocí vůči společnosti H&M na sociálních umocnilo to, že se na obrázku objevilo dítě. Někteří uživatelé na Twitteru vyzývali k úplnému bojkotu švédského prodejce oblečení.

Fotogalerie

H&M není jedinou společností, na kterou se v poslední době sesypala kritika kvůli rasistické reklamě. Výrobce kosmetiky Dove, jenž patří společnosti Unilever, se v říjnu omluvil za reklamu na sprchový gel, ve které se černoška mění na bělošku (více o reklamě firmy Dove najdete v tomto článku). Další kosmetická značka, Nivea, stáhla svůj slogan „bílá je čistota“ poté, co byl sdílen několika krajně pravicovými uskupeními.

Česko zná zase případ, kdy se lidé bouřili kvůli reklamnímu letáku řetězce Lidl. Jenže z opačných důvodů. Lidem vadilo, že se na letácích německé firmy objevil model nečeského vzezření (podrobnostni o kauze najdete v tomto článku).

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Tesla by mohla i zahnat žízeň. Musk zažádal o ochrannou známku Teslaquila

Americký miliardář Elon Musk

Americký výrobce elektrických aut Tesla požádal americký úřad pro patenty a ochranné známky o zaregistrování ochranné...

Obchodní válka? Čína hlásí rekordní čísla z exportu do USA

Ilustrační snímek

Přebytek Číny v obchodování se Spojenými státy v září pokračoval v růstu a dostal se na 34,1 miliardy dolarů (759,5...

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...



Najdete na iDNES.cz