Za sto eur do USA. Vlastník British Airways zakládá levné aerolinky

  12:55aktualizováno  12:55
Do byznysu dálkových nízkonákladových letů vstupuje v Evropě nový velký hráč. Společnost IAG, pod kterou patří British Airways či Iberia, v pátek oznámila vznik nového dopravce Level pro dálkové lety z Evropy do Severní i Jižní Ameriky.

Nová nízkonákladová aerolinka Level nasadí na své linky Airbus A330 s kapacitou 314 cestujících. | foto: FlyLevel

S dvěma novými Airbusy A330 začne dopravce létat od června z Barcelony do Los Angeles, San Francisca, Buenos Aires a Punta Cany. Ceny letenek začínají na 99 eurech za jednu cestu. Level tak jde do přímého souboje s dalším nízkonákladovým dopravcem Norwegian, který spouští letos z Barcelony také dálkové linky do USA (více čtěte zde).

Airbus A330 bude létat s 293 místy v ekonomické třídě a s 21 v premium economy, kde bude více místa na nohy.

Dálková letecká doprava relativně dlouho odolávala nástupu nízkonákladových hráčů, to je už ale minulostí. IAG je dalším velkým hráčem, který do konceptu levných dálkových letů vstupuje. Lufthansa například už dříve část dálkových letů převedla pod nízkonákladovou značku EuroWings.

Přes Atlantik pod dva tisíce. Norové s novým boeingem přepisují ceníky

IAG počítá s tím, že Level nabídne dálkové spojení i s dalšími evropskými městy. Koncept je nastavený tak, že v ceně bude jen letenka, vše ostatní si cestující musí připlatit, v premium economy budou mít jídlo, zavazadlo či sledování filmů zdarma. V letadle bude placené připojení k internetu.

Level se stane pátou značkou patřící pod IAG, firmě dnes patří British Airways, Iberia, Vueling a Aer Lingus. „Level bude těžit z toho, že za sebou bude mít jednu z největších leteckých skupin na světě,“ tvrdí šéf IAG Wille Walsh. Barcelonu vybrali záměrně kvůli tomu, že jde o hlavní základnu nízkonákladového Vuelingu.

Do Evropy míří přitom i další nízkonákladový hráč pro levné lety opačným směrem, do Asie. Od 20. června začne létat ze Singapuru do Atén společnost Scoot, která patří pod Singapore Airlines.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...

Cesta vlakem se zkrátí, stát zrychlí některé klíčové tratě

Výstavba koridoru Rokycany - Plzeň.

Denní dojíždění vlakem za prací do Prahy z Pardubic je stále běžnější. Ceny bytů jsou v Pardubicích dvakrát nižší,...



Najdete na iDNES.cz